Urdebatten / Urforum
Ikke så godt for Peter og hans familie - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Ikke så godt for Peter og hans familie (/showthread.php?tid=70162)

Sider: 1 2 3 4

- Lars - 20-10-2008

hannover_dk Skrev:Hvordan er det normalt med indleverede ure - ryger de i box - eller gør de det kun hvis de har "større" værdi?

vh
Se det om de ryger i boks er nok meget indiviuelt fra butik til butik, de fleste steder jeg har arbejdet kom kun guld - og lig. ure i boks. Da jeg selv havde butik kom alle armbåndsure i boks. Hvad mange nok ikke er klar over, er at det er ens egen indboforsikring der dækker dit ur når det er til reparation. Det er ikke butikkens eller dennes tyveriforsikring der dækker. Grund: dit ur kunne lige så godt blive stjålet hjemme som ved urmageren, der er dog nok størst chance hjemme.... Icon_e_surprised
Blot til oplysning, hvis der var nogle der ikke vidste det.

- hannover_dk - 20-10-2008

Lars Skrev:
hannover_dk Skrev:Hvordan er det normalt med indleverede ure - ryger de i box - eller gør de det kun hvis de har "større" værdi?

vh
Se det om de ryger i boks er nok meget indiviuelt fra butik til butik, de fleste steder jeg har arbejdet kom kun guld - og lig. ure i boks. Da jeg selv havde butik kom alle armbåndsure i boks. Hvad mange nok ikke er klar over, er at det er ens egen indboforsikring der dækker dit ur når det er til reparation. Det er ikke butikkens eller dennes tyveriforsikring der dækker. Grund: dit ur kunne lige så godt blive stjålet hjemme som ved urmageren, der er dog nok størst chance hjemme.... Icon_e_surprised
Blot til oplysning, hvis der var nogle der ikke vidste det.
Helt korrekt og god oplysning. Ens indboforsikring dækker ting som midlertidigt opbevares uden for hjemmet - eksempel også musikinstrumenter som er med ude MIDLERTIDIGT i et øvelokale

Jeg spurgte som nok så meget fordi det er surt - som i mit tilfælde - at miste et famile"klenodie" fordi en nar smider en sten gennem ruden til en urbutik Icon_twisted
vh

- Lars - 21-10-2008

Jep, de burde.... Icon_twisted Icon_twisted Icon_twisted Icon_twisted
Så du får min medfølelse, men mere kan jeg heller ikke gi....sorry. Icon_cry
Det var mer henvendt til alle dem som tror at butikkens-forsikring dækker den slags. Så igen ha' en ordentlig indboforsikring.

- hannover_dk - 21-10-2008

Lars Skrev:Jep, de burde.... Icon_twisted Icon_twisted Icon_twisted Icon_twisted
Så du får min medfølelse, men mere kan jeg heller ikke gi....sorry. Icon_cry
Det var mer henvendt til alle dem som tror at butikkens-forsikring dækker den slags. Så igen ha' en ordentlig indboforsikring.
Yep enig og god info
vh

- Peter - 22-10-2008

Hej

Ure indleveret til reparation er dækket af vores forsikring, men det er de færreste tyve der går på opdagelse i værkstedet når butikken er fyldt med dyre ure.

Nu er tyveriet af ure gjort op, og der er stjålet for lidt over en million kroner. Icon_cry

MVH Peter

- makita - 22-10-2008

I denne triste stund kan man alligevel ikke lade være med at trække lidt på smilebåndet over artiklen i Horsens folkeblad.

(mit indre filmslærred blænder op for aftenens episode af Kopville, starring Jensen&Kofod...(directors cut))

præcis klokken nittenhundredeogtreoghalvtreds timer får Horsens politistation et alarmopkald!, der er forsøgt indbrud ved Mørup Ure & Guld.

"Vagthavende kalder patruljevogne i området, indbrudsforsøg ved Mørup ure, over.."

Kofod napper walkien: "KOfod her, vi tjekker op på sagen, over"

kl. 20:15

Jensen tager et skarpt højresving ind på Søndergade og hvinende standser han bilen. Kofod napper mag-liten og de inspicerer gerningstedet. Men der er ikke andet end gammelt ragelse og ingen egentlige spor at gå efter kun et par øldåser, indpakningen til en fransk hotdog og en VW-hjulkapsel. Et par skoleknægte står ovre ved kiosken og vifter ivrigt med deres mobiltelefoner, de griner højlydt og på tur flokkes de om hinandens mobiler. Kofod kalder på på dem: "Så drenge!!, der er skoledag i morgen, kan i så se at komme hjemad!!"

"KOfod her, intet at rapportere, sikkert et par fulde svenskere og så har de oveni købet lavet ravage og sat bænke på tværs af gågaden!!"

Vagthavende formaner nu alligevel til at holde et vågent øje med mistænksomme i området.

Kl.20:45

Jensen har parkeret bilen på en stille sidegade til søndergade, og kofod sutter ivrigt på sin Harry i Karry, alt imens han forklarer om hvordan dagens unge har forandret sig fra dengang han selv var ung.

"Tag nu de fulde...", samtalen afbrydes af en hul motorbrummen og en sort Audi ruller lige så stille forbi. En karseklippet mand med østlandsk udseende iført sort stroppe t-shirt og solbriller nikker gennem den sorttonede rude og Kofod gengælder med et køligt nik uden at bevæge halsen.

Jensen spørger om de ikke skal tjekke nummerplader på Audien, men Kofod griner og mener at det er spild af offentlige ressourcer at tjekke gud og hver mand, blot fordi man har sit eget udtryk.

"Nu skal Danmark jo heller ikke udvikle sig til en ren politistat", formaner han.

Kofod er ved at få pølsen galt i halsen, da freden igen forstyrres. Denne gang af en Transporter med defekt lydpotte. "jamen, så har man da set det med!!", udbryder Jensen, "utroligt hvad lader gå gennem syn i disse dage".

Transporteren sætter farten ned da det tydeligvis bliver knapt med pladsen, og Jensen er hurtig til at bakke længere ind på fortovet, så den besynderlige kreation kan passere dem.

Kofod slår ud i en latter: "hvad mener du, jensen!! en siddebænk til kofanger, nu må de altså liige spænde hjelmen".

Jensen kan heller ikke lade være med at trække på smilebåndet: "ja, hvad man ikke oplever at se i tjenesten, hey!!, så du forresten at den manglede en hjulkapsel?", jeg er sku lige ved at tro at den der lå og flød oppe ved urhandleren passer perfekt." siger Jensen og er ved at få kaffen galt i halsen af bar iver. Men Kofod bryder bestemt ind "glem nu ikke hvad jeg lige har sagt om spild af offentlige ressourcer!!"

Betjentene enes om at køre en køre en sidste vagtrunde på en stille aften, inden det er tide til at rulle ind på Headquarters til en kafferefill, og ruller derudaf igen.

kl.21:10

Jensen parkerer bilen og napper thermoglasset, da walkien bryder tavsheden: "kalder alle patruljevogne!!, kalder alle patruljevogne!! Indbrud ved...", lyden vækker også mig, og filmbåndet knækker desværre altimens jeg halvtsovende forsøger at vriste hovedet fri af skærmen, shit den er over 3 og jeg skal tidligt op i dag, over and out from me

- johnfyn - 22-10-2008

I forlængelse af denne triste historie kunne jeg godt tænke mig at vide hvordan sådan nogle fyre (dem der har stjålet urerne - eller andre varer) får dem vekslet til kontanter? Jeg går nemlig ikke ud fra at de har "brug for" de mange ure.....men vil "omvekslingen" typisk foregå i Danmark (eks. Den Blå Avis..."kvittering og papirer bortkommet under flytning"...og "mindre ridser fra deskdiving(???)"...) eller ved vores "venner" godt at disse ure skal "ombyttes" til kontanter i udlandet??
Et andet spsm. er prisen...for selvom de er 1 mil. værd (listepris DK) så får de vel maks. 1/3 for dem på det "mørkegrå" marked.....

- hannover_dk - 22-10-2008

HERLIGT Makita Icon_e_biggrin

De får absolut ikke over 1/3 for urene - snarere langt mindre - og de bliver nok afsat ret samlet til nogen i et land hvor de så kan sælges stykvis til lavpris
Tyvene får givet absolut ikke over 1/3 for dem

Med mindre der er meget sjældne ure imellem, og det tror jeg ikke for de ure var jo i boks - så genfinder man ingen af dem
vh