|
Har I et ur som næste generation skal arve? - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Har I et ur som næste generation skal arve? (/showthread.php?tid=69602) |
- jacob jensen - 16-08-2008 Selvom jeg personlig ikke kan se nogle ide i at købe sådan et lækkert ur som DAYTONAen og så bare ligge det i en boks. Så kan jeg da sagtens se at det er en smuk tanke Personligt ville jeg bare hellere arve et DAYTONA min bedstefar HAVDE gået med - RunesS_phpbb3_import15750 - 16-08-2008 jacob jensen Skrev:Selvom jeg personlig ikke kan se nogle ide i at købe sådan et lækkert ur Det kan jeg godt følge dig, men det ville da også betyde meget for mig at min bedstefar havde tænkt på mig købt det og gemt væk til mig specielt. Og at han har modstået at bruge uret, bare for at jeg fik et urørt ur. - HG - 16-08-2008 For mig ville det bare blive en "ting" når det ikke har været brugt. Men det ville være meget mere personligt at få et der havde været brugt og som han havde været glad for og tænkt at denne glæde skal gå i arv. - jacob jensen - 16-08-2008 Sådan kan man selvfølgelig også anskue det personlig ville jeg bare hellere have et som var gået med af en person som jeg holdt meget af Ellers kunne man jo bare gå ned og købe stål DAYTONAen når fødselsdagen oprinder (hvis de stadigvæk laver den men mon ikke) så er den jo stadigvæk urørt Men det er jo en meget personlig ting så man skal jo gøre hvad man selv syntes rigtig - HG - 16-08-2008 jacob jensen Skrev:Sådan kan man selvfølgelig også anskue det personlig ville jeg bare hellere have et som var gået med af en person som jeg holdt meget af Helt enig Jacob - Mads Gjødesen - 16-08-2008 For mig er det nu ikke så afgørende om uret har siddet på armen eller ligget i en boks. Så længe uret har haft en betydning for den person jeg har arvet det fra. Jeg har selv ure liggende i boks som er på armen en sjælden gang i mellem. Disse ure betyder langt mere for mig en dem jeg går med dagligt. Jeg vil da også hellere arve et ur min far havde haft i boksen 99 % af tiden og som stod mint frem for et der havde siddet på armen dagligt. Hvis bare jeg ved det betød noget for ham og havde været hans i en lang periode. /Mads - HG - 16-08-2008 Mads Gjødesen Skrev:For mig er det nu ikke så afgørende om uret har siddet på armen eller ligget i en boks. Så længe uret har haft en betydning for den person jeg har arvet det fra. Jeg har selv ure liggende i boks som er på armen en sjælden gang i mellem. Disse ure betyder langt mere for mig en dem jeg går med dagligt.Tror du at den har haft betydning for den person du arver den af, når den "bare" har ligget i en boks?? - Seamus_phpbb3_import15747 - 16-08-2008 Smuk tanke det er jeg helt enig i, men spørgsmålet er bare om barnebarnet så vil turde gå med uret når vedkommende får det Thomas - Mads Gjødesen - 16-08-2008 HG Skrev:Mads Gjødesen Skrev:For mig er det nu ikke så afgørende om uret har siddet på armen eller ligget i en boks. Så længe uret har haft en betydning for den person jeg har arvet det fra. Jeg har selv ure liggende i boks som er på armen en sjælden gang i mellem. Disse ure betyder langt mere for mig en dem jeg går med dagligt.Tror du at den har haft betydning for den person du arver den af, når den "bare" har ligget i en boks?? Ja der er jo netop tale om ure som er et ekstra kært eje og KUN bliver brugt ved særlige lejligheder. Det syntes jeg da tit man har hørt om og sådan har jeg det da også med mine egne "boks-keepers". Langt mere værdsat end mange af de ure jeg bærer til dagligt. /Mads - ebsilon - 16-08-2008 Gustav Skrev:Nej jeg har ingen ure, den næste generation skal arve. Min søn går af principielle grunde ikke med ur, og mine 2 Rolex vil ikke klæde min datter. Men jeg har 2 dejlige drenge tvillinge-børnebørn som idag er knap 7 år. Den ene skal have min SD som jeg selv går med til daglig, og den anden skal have min stål daytona, som ligger hel ny og ubrugt i bankbox. Engang imellem sniger jeg mig op og kikker på den, men jeg har besluttet den skal være næsten uberørt af menneskehænder når han får den. Overdragelsen skal ske på deres 18 års fødselsdag, uanset om jeg er i live eller ej. God tråd - interessant, men i Gustavs tilfælde så kommer der også et lille dilemma i spil. Hvem skal have en (nu overdriver jeg lidt PuHa - godt det ikke er mig der skal træffe det valg. Hvordan vil du træffe valget - altså hvis du stadig er i livet (håber at du er!) til den tid?? Hej fra Esben |