Urdebatten / Urforum
Køb af Rolex Sub, 16610 S/s - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Rolex og Tudor (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=68)
+--- Tråd: Køb af Rolex Sub, 16610 S/s (/showthread.php?tid=64257)

Sider: 1 2 3 4

- Daniel - 28-04-2005

Såvidt jeg husker er Klarlund medlem af en eller anden rabatordning.
Måske LIC, forbrugsforeningen eller noget i den stil. Tjek selv op på det.
Mener at have læst det herinde tidligere.(der burde være min 9-10 % at hente)

Klarlund er jo ikke den eneste forhandler herhjemme. Knud Pedersen forhandler også Rolex.

- MikaelHansen - 28-04-2005

Daniel Skrev:Såvidt jeg husker er Klarlund medlem af en eller anden rabatordning.
Måske LIC, forbrugsforeningen eller noget i den stil. Tjek selv op på det.
Mener at have læst det herinde tidligere.(der burde være min 9-10 % at hente)

Klarlund er jo ikke den eneste forhandler herhjemme. Knud Pedersen forhandler også Rolex.

Hvis man er medlem af Forbrugsforeningen (særlige krav til medlemskab) gives der 9% bonus på køb, reparationer mv. hos Klarlund.

- Kim.A.S.I - 28-04-2005

Ja Mikael der var ikke rigtig noget galt med den. Icon_cool

Jeg fandt ud af at det ikke var en 16600 med 3135 værk men en 16660 med 3035 værk og der havde fåret skiftet midt kasse i 2004 så den var bare ikke helt Original. Men den var i super flot stand og til en super god pris.
Men jeg er måske bare lidt snobbet og vil hellere give 6000 mere og vide at det originalt.

Hver gang jeg så på mit ur tænkte jeg på at den ikke var helt rigtig og det var jo kun mig der viste det. Jeg følte at jeg havde en fake på..

Mvh.
Kim.A.S.H.Ingvardson

- MikaelHansen - 28-04-2005

Kim.A.S.I Skrev:Ja Mikael der var ikke rigtig noget galt med den. Icon_cool

Jeg fandt ud af at det ikke var en 16600 med 3135 værk men en 16660 med 3035 værk og der havde fåret skiftet midt kasse i 2004 så den var bare ikke helt Original. Men den var i super flot stand og til en super god pris.
Men jeg er måske bare lidt snobbet og vil hellere give 6000 mere og vide at det originalt.

Hver gang jeg så på mit ur tænkte jeg på at den ikke var helt rigtig og det var jo kun mig der viste det. Jeg følte at jeg havde en fake på..

Mvh.
Kim.A.S.H.Ingvardson

OK Kim ....kender godt det pågæld. ur. Har selv stået med det i hånden. Det er nu helt originalt ! Der er tale om forgængeren til 16600. Den tidl. ejer har fået skiftet urkassen hos Rolex i Schweiz. En såkaldt "ombytterkasse". I sig selv ikke noget usædvanligt, hvis kassen er blevet slået i stykker eller der er opstået korrossion. Værket i 16660 var ikke det samme som det der i dag sidder i en 16600. Så der er ikke noget galt - tværtimod - hvis en 16660 har 3035, det skal det nemlig have.

Hvis et Rolex har fået skiftet kasse, skive, visere osv. er det mindre "interessant" for samlere, men lige godt af den grund, sålænge der er tale om org. Rolex dele, skiftet af Rolex.

Men hvis du har det bedre med et nyt 16600 er det fuldt forståeligt Icon_e_smile

- Anden - 07-05-2005

For lige at følge op på tråden. så endte valget med at falde lidt forbi... nemlig en Seadweller 16600.. Den blev bestilt hjem forleden, så nu er det bare at vente Icon_e_smile Jeg tror ikke at jeg har glædet mig så meget siden den 24 dec som 5 årig Icon_e_biggrin

Forsat god weekend til jer derude, og tak for hjælpen og informationen Icon_e_smile

Mvh Anden