|
En regning der skal betales? - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: En regning der skal betales? (/showthread.php?tid=59575) |
Re: En regning der skal betales? - baun - 08-07-2013 Så du nåede at købe det. Piv... det var ikke så godt... og lidt ringe at sælger ikke accepterede tilbagelevering med fuld kompensation, hvis ikke han kunne redegøre for at uret var købt lovligt. Nå, man skal ikke græde over spildt mælk. Jeg har også somme tider taget en chance og mistet en sjat penge, men sjovt er det aldrig. vh Baun Re: En regning der skal betales? - Claus Tukjær - 08-07-2013 Enig i at urhandleren burde have taget uret retur til fuld pris. Re: En regning der skal betales? - bcmb - 08-07-2013 baun Skrev:Omvendt kan det jo godt være lidt svært at "stille sig an" hvis man godt ved at uret er købt udenfor EU og smuglet ind. Hvis vi nu ser bort fra risikoen, hvad så hvis det skete? Hvad ville der være træls i det? Hvis man i god tro har købt et ur hjemme i DK, kan en tolder så faktisk påstå at der "nok ikke" er betalt told og moms af det, og derved opkræve dette, med mindre man kan modbevise det? Sent from my iPhone via Tapatalk Re: En regning der skal betales? - baun - 08-07-2013 bcmb Skrev:baun Skrev:Omvendt kan det jo godt være lidt svært at "stille sig an" hvis man godt ved at uret er købt udenfor EU og smuglet ind. Nu skrev jeg hvis man godt ved det er smuglergods. Iøvrigt er det da altid træls at blive stoppet i tolden. Noget jeg ikke gider. Vh baun Re: En regning der skal betales? - mojohe67 - 08-07-2013 Prøv lige at læse hvad jeg skrev( se herunder ). Hvad kan det afstedkomme af spørgsmål? Jeg synes at det nu står soleklart. Kan ikke forstå med det ur der skal tages retur? Hvis det er købt med kvittering hos dansk second hand forhandler kan det ikke blive et problem. Om der så er en der ikke vil købe pga han tror at reglerne er anderledes må vel blive hans problem ( hvis han siger ja til en handel må vi da håbe at han mener den er god ). Svarer lidt til at du vil sælge et ægte Rolex til en der påstår at det er uægte. Ville du da sætte prisen ned? Mvh Morten "Har nu talt med SKAT. Reglerne er klare : Hvis man køber et ur hos en Dansk forhandler og modtager en kvittering kan man aldrig hænge på den evt. manglende moms og told! Evt spørgsmål lukkes med kvittering fra Dansk Forhandler. Det er kun hvis man har formodning om at der er sket en kriminel handling ( er i ond tro ) man skal tænke sig om. Her hænger SKATs procedure heldigvis sammen med sund fornuft - tænk lige på hvilket bureaukrati hvis alle varer skulle have told/moms papirer med". Re: En regning der skal betales? - mojohe67 - 08-07-2013 Ring da til SKAT. Hør dem. Det var det jeg gjorde. Mon ikke de giver samme svar igen Re: En regning der skal betales? - mojohe67 - 08-07-2013 Så "Stensbjerg" du kunne have undgået et tab ved at spørge SKAT. Re: En regning der skal betales? - TioMalo - 08-07-2013 Citat:Prøv lige at læse hvad jeg skrev( se herunder ). Hvad kan det afstedkomme af spørgsmål? Jeg synes at det nu står soleklart. Kan ikke forstå med det ur der skal tages retur? Hvis det er købt med kvittering hos dansk second hand forhandler kan det ikke blive et problem. Om der så er en der ikke vil købe pga han tror at reglerne er anderledes må vel blive hans problem ( hvis han siger ja til en handel må vi da håbe at han mener den er god ). Svarer lidt til at du vil sælge et ægte Rolex til en der påstår at det er uægte. Ville du da sætte prisen ned? Netop. Og, @ Jacob: jeg griner ikke at dig og din (stadigvæg lidt uklart) ulykke. Kun og udelukkende selve spørgsmålsstillingen. En købskvittering fra sælgeren, lad ham være proff eller privat, er nok. Hvis man begynder at formode at enhver ur med papirer stemplet udenfor EU eller med slet ingen papirer er ulovligt indført, bevæger vi os indenfor psykiatri, ikke horologi. Mojohe skrev i sit svar ang. den klare besked, SKAT havde givet ham (og som enhver urnørt godt kender i forvejen) og senest den burde stoppe yderligere spekulationer. Det hele lyder som "hvad sker der entligen hvis der gik ild i mine gabardinbukser". Jo, teoretisk set der kan sagtens gå ild i dem, men det er nu meget usansynligt og hvis alligevel, er der hjælp at hente fra brandvæsen. Jeg vil dog give så meget med at - hvis jeg har fortolket de fragmentariske smuldrer af Jacobs historie på den rette måde - når myndigheder spiller med muskler, sidder man med magtløshed og spirende paranoiaer i en ubehagelig knibe og helt pludselig aner man StorBrors konturer i enhver skygge. Og det er forståeligt og meget menneskeligt. Men ligesom i så mange sammenhæng, viden hjælper at jage spøgelserne væk og viden i dette sammenhæng er mojohes besked fra SKAT. Vi kører ikke hellere med tråde hvor folk tager stilling til spørgsmålet "Hvad nu hvis politi ser sig rigtigt gal på mig og nupper mit Rolex, jeg har hverken kvittering eller papirer af og påstår at det er tyvekoster". Jo, den slags er sikkert sket, men den igen, er du i den grad i systemets fokus, har du nok mange andre og mere relevante bekymringer ang. dit og dine næres fremtid. Vh. John Re: En regning der skal betales? - Jacob K - 08-07-2013 Jeg kan sku godt forstå en urhandler IKKE gider bøvle med nogle toldpapirer på et ur, som han engang har solgt !! En urhandler skal tjene penge, og han giver en kvittering på at uret er købt og betalt (som Skat skal acceptere), hvorfor dog så arbejde mere i det ? Jeg formoder at du har haft uret i en periode, og selvfølgelig tager urhandleren ikke uret retur til fuld pris, du har jo brug det. At du har tabt penge, fordi en køber er sprunget fra, den syntes jeg er lidt langt ude. Hvad nu hvis køber var sprunget fra fordi han syntes uret var 500 kr for dyrt, døden skal jo have en årsag, og køber brugt et manglende papir fra Skat !! Jacob Re: En regning der skal betales? - baun - 08-07-2013 Jacob K Skrev:Jeg kan sku godt forstå en urhandler IKKE gider bøvle med nogle toldpapirer på et ur, som han engang har solgt !! Jeg går udfra at uret var brugt og at Køber har reageret hurtigt - indenfor en uge på at papirerne ikke dokumenterer at uret er lovligt i DK. I sådan et tilfælde mener jeg at sælger må lade køber returnere uret uden andet tab end evt forsendelses omkostninger. Vh baun |