Urdebatten / Urforum
Beholde 16600 eller 15300? - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Beholde 16600 eller 15300? (/showthread.php?tid=59339)

Sider: 1 2 3 4 5 6


Re: Beholde 16600 eller 15300? - Dela - 27-05-2013

1. Hold ud en mdr eller to og spar lidt ekstra på lommepengene
1a. Virker punkt 1, behold begge og nyd bilen. Plejer altid selv dette hvid man har gjort sig nogle halv dyre indkøb. Privatforbruget kan ofte bære en stor opsparing hvis man snævrer ind for en kort periode.
2. Som sociologien sagde, 16600 er ikke et 15300. Alle kender Rolex, men urnørder ved fint hvad det andet er. Du høster måske en tand mere anderkendelse der, hvis noget sådan er vigtigt.
3. Blå til sort dur ikke, sælg 15300 ;)

Så kan jeg ikke forvirre mere!


Re: Beholde 16600 eller 15300? - BimmerGeek - 27-05-2013

Damn, det er nogle virkelig gode indlæg :)

baun Skrev:Hvis du har det sådan at du helst vil bære AP'en, men bruger Rolexet for at skåne AP'et skal du beholde AP'et.

Sådan har jeg det faktisk lidt.

HG Skrev:Er det fordi du ikke kan forsvare at have købt en større model og stadig have 2 dyrere ure? Så skal du sælge det ur du "føler" mindst for

Right on the money. Jeg føler lidt det er overkill at have to dyrere ure når man har smidt så mange penge i en bunke metal. Jeg tænker måske også for meget over hvad service i fremtiden vil løbe op i når man har mere end ét automatisk ur.

Dela Skrev:Så kan jeg ikke forvirre mere!

Nej det har du vidst gjort meget godt :D


Re: Beholde 16600 eller 15300? - Stinger - 27-05-2013

Sagen er bøf.
Du har købt en bill som var lidt for dyr til hvad du kan affinde dig med.
Sælg bilen, køb et månedskort, behold dine to ure og bestil et minute repeater!

Sorry jeg fjoller.

Det er faktisk et ret svært valg. Men da ideen er du skal frigøre lidt kontanter, så ville jeg klart sælge det dyreste ur. (Ellers kan det jo lidt være "ligemeget")
Ud med 15300 (som let kan genanskaffes) og behold det solide og tidløse Rolex. Skal man kun gå med ét ur i en periode så er et BUNDsolidt Rolex som kan vise tid, dato, dykke, bruges som tidstager og tåle tæsk et godt bud. Nok en del bedre end det lidt mere delikate 15300.


Re: Sv: Beholde 16600 eller 15300? - KimT - 27-05-2013

Nej nej, APRO er et perfekt hverdagsur Icon_e_biggrin1

Jeg går stadig med tanken om at skyde alt af til fordel for et 5711, som så ville blive hverdagsuret.

Forvirringen er total og meningerne er delte. Jeg glæder mig til at høre hvad resultatet bliver Icon_e_biggrin1

Sendt med Tapatalk2


Re: Sv: Beholde 16600 eller 15300? - HG - 27-05-2013

KimT Skrev:Forvirringen er total og meningerne er delte. Jeg glæder mig til at høre hvad resultatet bliver Icon_e_biggrin1

Sendt med Tapatalk2
Icon_+1 , men spændende Icon_e_wink


Re: Beholde 16600 eller 15300? - Kristofferj - 27-05-2013

Go for it kim!! Den 5711 er alt fo vild Icon_love


Re: Beholde 16600 eller 15300? - HG - 27-05-2013

BimmerGeek Skrev:
HG Skrev:Er det fordi du ikke kan forsvare at have købt en større model og stadig have 2 dyrere ure? Så skal du sælge det ur du "føler" mindst for

Right on the money. Jeg føler lidt det er overkill at have to dyrere ure når man har smidt så mange penge i en bunke metal. Jeg tænker måske også for meget over hvad service i fremtiden vil løbe op i når man har mere end ét automatisk ur.
Så er det Rolex du skal beholde. Ap giver flest penge her og nu. Rolex er billigere at servicere her og nu. Det er "mere brugbart" mht vandtæthed og robusthed. Dog ville mit hjerte sige AP, men jeg er heller ikke rationel Icon_e_wink og det er der vist ingen af os "tosser" der er..... Icon_e_biggrin1


Re: Beholde 16600 eller 15300? - TimeToWatch.dk - 27-05-2013

Hvis valget skal være det mest rationelle var det vist bedst at beholde urene og købe en billigere bil. Vist ingen tvivl om at bilen koster mere end selv det ondeste PP at holde kørende hvis alt inkluderes i regnestykket Icon_e_wink

/Mads


Re: Beholde 16600 eller 15300? - BimmerGeek - 27-05-2013

TimeToWatch.dk Skrev:Hvis valget skal være det mest rationelle var det vist bedst at beholde urene og købe en billigere bil. Vist ingen tvivl om at bilen koster mere end selv det ondeste PP at holde kørende hvis alt inkluderes i regnestykket Icon_e_wink

Sjovt du siger det, ugen før jeg købte bilen var jeg inde og få priser på et 5711 og overvejede stærkt at bestille et :D

Jeg tror dog jeg har en mental barriere med at gå med noget der koster over 100k om armen - specielt hvis jeg smadrer det mod en mur/dør/kant el. lign.


Re: Beholde 16600 eller 15300? - TimeToWatch.dk - 28-05-2013

Det er sjovt vi er så forsigtige mht at købe dyre ure i frygt for at give dem en lille ridse, der kunne trække lidt af værdien ned, mens vi uden tøven kører og parkerer vores hunde dyre biler div. udsatte steder. Men det er nok den mentale indstilling der spiller ind. Hvis vi så urene mere så vi ser vores biler, ville vi nok ikke være så ømme over at bruge dem i det daglige trods den høje værdi. At få fjernet brugssporene på et AP RO eller et Nautilus er jo ikke dyrere end at få klargjort bilen til salg.

/Mads