Urdebatten / Urforum
Rolex 1655 - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Rolex og Tudor (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=68)
+--- Tråd: Rolex 1655 (/showthread.php?tid=59229)

Sider: 1 2 3 4 5

Re: Rolex 1655 - Marckus - 09-07-2013

Otrolig vacker historie!

Re: Rolex 1655 - Kordreng - 12-09-2013

Hej alle,

Ville blot lige give en status på de sidste måneders brug af mit 1655. Jeg er mere end glad for, at jeg beholdte uret. Jeg har det på 24/7 og bruger kun andre ur-kilder( mobiltelefonen ) når der er mørkt, når jeg skal se klokken.
I de første 2,5 mdr. gik uret meget præcist faktisk bedre end jeg tidligere har oplevet. Det var ikke mange sekunder uret tabte, men den sidste måneds tid er uret begyndt, at gå hurtigere end det skal og jeg skal stille det ca. hver 4. dag.
Glasset har fået lidt ridser her og der, men det følger jo med sådan et klodset ur på armen :)

Bedste hilsner

Kordrengen

Re: Rolex 1655 - stenstrupigen - 12-09-2013

Hvis det bar ligger inden for + - 10 sekunder i døgnet er det fint nok. Hvor meget vinder det da ?

Re: Rolex 1655 - Kordreng - 13-09-2013

stenstrupigen Skrev:Hvis det bar ligger inden for + - 10 sekunder i døgnet er det fint nok. Hvor meget vinder det da ?
Ca 20-30 sekunder pr. dag :)

Re: Rolex 1655 - stenstrupigen - 13-09-2013

At vinde 20 - 30 sekunder er selvfølgelig meget i overkanten. Muligvis er der sket noget med fjerer eller spiral.
Men fik du ikke 2 års garanti på det fra Klarlund ?

Hvis det vinder så meget hver dag i 2 - 3 uger, ville jeg lade Klarlund lave det for dig. Har du stødt det hårdt ind i noget nogle gange ?

stenstrupigen Skrev:At vinde 20 - 30 sekunder er selvfølgelig meget i overkanten. Muligvis er der sket noget med fjerer eller spiral.
Men fik du ikke 2 års garanti på det fra Klarlund ?

Hvis det vinder så meget hver dag i 2 - 3 uger, ville jeg lade Klarlund lave det for dig. Har du stødt det hårdt ind i noget nogle gange ?

Ja - Jeg har fået 2 års garanti på uret. Det er bare det, at så går der sikkert nogle uger igen, hvor jeg må undvære uret, men det er nok løsningen.
Jeg husker ikke ,at jeg har støt uret specielt hårdt.

Hilsen
Kordrengen

Re: Rolex 1655 - stenstrupigen - 13-09-2013

Hvis en regulering kan gøre det bør det ikke tage mere end 2 - 7 dage at få det gjort.
Det er ulideligt at et ur vinder 20 til 30 sekunder på et døgn Icon_crazy

stenstrupigen Skrev:Hvis en regulering kan gøre det bør det ikke tage mere end 2 - 7 dage at få det gjort.
Det er ulideligt at et ur vinder 20 til 30 sekunder på et døgn Icon_crazy
Ja du har helt ret

Re: Rolex 1655 - Calle - 14-09-2013

Sidst jeg var inde og få reguleret mit ur hos Klarlund, gjorde de det imens jeg ventede.
Bare ring til dem og aftal at du kommer forbi, så skal du ikke undvære dit ur i mere end 10 minutter :)

Re: Rolex 1655 - Kordreng - 15-09-2013

Calle Skrev:Sidst jeg var inde og få reguleret mit ur hos Klarlund, gjorde de det imens jeg ventede.
Bare ring til dem og aftal at du kommer forbi, så skal du ikke undvære dit ur i mere end 10 minutter :)
Tak for info. Det vil jeg prøve så :)