|
Newbie søger hjælp - Seiko Sumo - Blå/Sort?? - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77) +--- Forum: Japanske mærker og micromærker (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=71) +--- Tråd: Newbie søger hjælp - Seiko Sumo - Blå/Sort?? (/showthread.php?tid=58186) |
Re: Newbie søger hjælp - Seiko Sumo - Blå/Sort?? - Calle - 12-09-2012 Som der også tidligere i tråden er nævnt, tror jeg det er en smagssag om man er til den blå eller den sorte. Personligt ville jeg gå efter den sorte, da jeg synes den kan gå til mest forskelligt tøj, samt er mere "clean" i sit udtryk. Men som sagt synes jeg du bør gå efter den farve du synes er pænest, da det er dig der kommer til at se på uret dagligt Held og lykke med købet, det er uden tvivl et lækkert ur som du helt sikkert bliver glad for. /Casper Re: Newbie søger hjælp - Seiko Sumo - Blå/Sort?? - Pokerface - 12-09-2012 Mange tak Calle, selvfølgelig skal jeg vælge hvad jeg selv bedst kan lide, men det kunne godt være noget med at den sorte ikke fungerede til så meget tøj eller at den blå faktisk så sort ud i virkeligheden som jeg har hørt mange har givet udtryk for. Men tak for dit input, jeg tror jeg vil gå med den sorte, særligt når det er første gang jeg skal have et ur, så er det vel fint med en konservativ løsning med et ur der kan bruges i alle situationer :) Er der nogen der ved hvad fragten koster fra seiyajapan? Higuchi ser ud til at være en mærkelig side at bestille hjem fra, som om man kun kan bruge paypal eller noget? Uret ser heller ikke helt så elegant ud på den side Re: Newbie søger hjælp - Seiko Sumo - Blå/Sort?? - Pokerface - 12-09-2012 Var der ikke en japansk side mere man kan købe sumoen fra som er legit? Seiyajapan, Higuchi og en mere? Re: Newbie søger hjælp - Seiko Sumo - Blå/Sort?? - ottomand - 13-09-2012 Pokerface Skrev:Var der ikke en japansk side mere man kan købe sumoen fra som er legit? Seiyajapan, Higuchi og en mere? Den sidste er Chino Watch. Men så vidt jeg husker, så er fragten med i prisen på alle de tre hjemmesider. Re: Newbie søger hjælp - Seiko Sumo - Blå/Sort?? - Pokerface - 13-09-2012 Fint, så koster den lige under 5200 hvis jeg bestiller hjem fra SeiyaJapan. Er der ikke andet end told + urets pris, så eller hvad? Re: Newbie søger hjælp - Seiko Sumo - Blå/Sort?? - Glatnakken - 13-09-2012 Er der nogen speciel grund til du vælger at købe det i Japan, når man har givet dig et link til hvor du kan købe det til under 4100 Kr inkl porto (ingen told indenfor EU) Hvis du ikke kan finde linket, må du læse tråden forfra. Jeg kobler mig af tråden nu, synes det kører lidt for meget i ring til jeg gider hænge på mere 2 tråde om stort set samme emne, og den her har allerede passeret den anden i længde. Re: Newbie søger hjælp - Seiko Sumo - Blå/Sort?? - Pokerface - 13-09-2012 Det er jo ikke for at være irriterende jeg spørger, i så fald du er irriteret over mine spørgsmål er du velkommen til at holde dig ud af tråden. Jeg vil gerne have styr på det inden jeg kaster 5000 ud i noget, jeg har ingen gang SU som indtægtskilde endnu... Hvis jeg ikke havde spurgt i denne tråd, så ville jeg ikke være klar over der også var told og det oveni, og det gør altså lige uret 1300 dyrere.... Er det legit at handle med folk indenfor europa? Kan man ikke blive scammet eller noget? Re: Newbie søger hjælp - Seiko Sumo - Blå/Sort?? - Kristofferj - 13-09-2012 Pokerface Skrev:Er det legit at handle med folk indenfor europa? Kan man ikke blive scammet eller noget? Jo, men hvis du tænker dig lidt om er risikoen nok ikke så stor. Hvorfor køber du ikke bare den der er til salg på timegeeks? Re: Newbie søger hjælp - Seiko Sumo - Blå/Sort?? - ottomand - 18-09-2012 Kristofferj Skrev:Pokerface Skrev:Er det legit at handle med folk indenfor europa? Kan man ikke blive scammet eller noget? Desværre... Den har jeg købt Tak til KimT for linket til timegeeks. Og alle jer andre som har brugt tid på at besvare mine (mange dumme) spørgsmål. Jeg fik uret i søndags. Uret er endnu pænere i virkeligheden :-). Jeg er virkelig overrasket over hvor flot det er, og i hvor god stand det er. Uret er (som sælger også har skrevet) næsten i ubrugt stand. Ingen ridser eller noget. Her er så et wrist-shot ![]() Og et billede ude i haven: ![]() Nu har jeg endelig også et mekanisk ur. Og jeg glæder mig til at være en del af urdebatten.dk :-). |