Urdebatten / Urforum
Godt eller snot tråden.. - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Godt eller snot tråden.. (/showthread.php?tid=60369)

Sider: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39

Re: Godt eller snot tråden.. - nicolaib - 18-04-2014

Citat:Men altså det hype i KBH er fede lette singlespeeds. Retro cykler hører vist til hos typer som KH. Dem som stadig tror det er smart at ligne en engelsk adelsmand.

Jacob tror du skal flytte til KBH og se hvad der sker.

Men ak, der er du vist lidt bagefter, flere og flere er faktisk skiftet fra de smarte Fixie til mere retro racercykler hvor du samtidig har gear og et stel hvor der er kælet for i detaljerne,.. Man kan vel takke Cykelbanditten og Create for dette Icon_clap

Re: Godt eller snot tråden.. - Black Seal - 18-04-2014

Så bor du bare i et andet KBH end mig, hvilket er helt fint.

Re: Godt eller snot tråden.. - runzuk - 18-04-2014

Kristofferj Skrev:Jeg cykler da over 300km om ugen på en stålcykel, den har endda kun 1 gear:)

Jeg har også kørt i en 2 cv i 7 år. Der med ikke sagt at det var en god køreoplevelse Icon_e_wink

Re: Godt eller snot tråden.. - Kristofferj - 18-04-2014

Haha point taken! Var det en af de gamle med bølget motorhjelm?

Godt eller snot tråden.. - runzuk - 18-04-2014

Kristofferj Skrev:Haha point taken! Var det en af de gamle med bølget motorhjelm?
Ja, og den var fuldgalvaniseret. En evighedsmaskine. Back to basic.

Re: Godt eller snot tråden.. - Kristofferj - 18-04-2014

Ik så meget pis! Lidt som et vintage rolex:-)

Re: Godt eller snot tråden.. - Stensbjerg - 18-04-2014

nicolaib Skrev:
Citat:Men altså det hype i KBH er fede lette singlespeeds. Retro cykler hører vist til hos typer som KH. Dem som stadig tror det er smart at ligne en engelsk adelsmand.

Jacob tror du skal flytte til KBH og se hvad der sker.

Men ak, der er du vist lidt bagefter, flere og flere er faktisk skiftet fra de smarte Fixie til mere retro racercykler hvor du samtidig har gear og et stel hvor der er kælet for i detaljerne,.. Man kan vel takke Cykelbanditten og Create for dette Icon_clap

Moden er jeg fuldstændig klar over at jeg er bag efter,
Til gengæld er jeg så heller ikke slave af den. Icon_e_wink

Det var dog rent faktisk disse retro racercykler jeg mente,
Hvor jeg går ud fra at der er brugt mere jern end Carbon. Icon_question

Ser du ingen af disse jernheste med en af de uber cool på nakken i dit KBH Torben. Icon_question

Re: Godt eller snot tråden.. - nicolaib - 18-04-2014

Jeg er helt enig, og pointen var også at folk er begyndt at gå over til andre mere retro cykler i stedet for de farverige japanske fixie cykler, som jo så alligevel ikke er fixie...

Re: Godt eller snot tråden.. - Mr. Tick - 18-04-2014

Jack Cassidy Skrev:
Citat:Den eneste der kan bære et dykkerur til en smoking er James Bond Icon_e_wink

NEJ Mads her er du enten 1967 stok konservativ eller amatør urnørd på udebane i fløjlsbukser og andefødder. Håber du kender til kvalitets italienske habitter fra Pal Zileri, Zegna, Canali, Cornelliani, Brioni og Kiton - ellers hermed min varmeste anbefaling. De kører sublimt med dykkerure - også når du bærer eksklusive franske Charvet silkeslips.

Det er en smagssag, men jeg foretrækker Armani Collezioni, Hugo Boss og Sand. Et jakkesæt er et jakkesæt og stil kan ikke købes for penge. Icon_e_wink

Desuden er det en smagsmag, om et dykkerur kan bruges til et jakkesæt - dog er der intet galt i at anvende en Submariner eller GMT-Master II til et jakkesæt. Grænsen går imidlertid ved større dykkeure og lignende, fordi de er tiltænkt et andet formål. Herudover syner det en anelse malplaceret, jf. vedhæftet billede.

İmage

Billedet er lånt fra Wristshots på Facebook.

Jeg nærer i øvrigt samme opfattelse ift. Beckhams kombination af jakkesæt og Deepsea, selvom han efter nogle personers opfattelse er et stilikon. If others jumped off a cliff would you (retorisk spørgsmål).

Det ville have set bedre ud, hvis han havde brugt et Calatrava, Cellini, Reverso eller noget andet.

Jack Cassidy Skrev:I får lige et billede at et stilikon - David Beckham med Deep Sea. Det spiller!

İmage

Re: Godt eller snot tråden.. - Stensbjerg - 18-04-2014

Kristofferj Skrev:Jeg cykler da over 300km om ugen på en stålcykel, den har endda kun 1 gear:)

Så kan vi ifølge Torben konkludere et af følgende.

1. Enten er du slet slet ikke hip med de hippe, eller
2. Du bor rent faktisk slet ikke i KBH.

Sorry. Icon_mrgreen Icon_e_biggrin1

Det er i dag slet ikke så utænkeligt at det sker en dag Torben,
Som det var for år tilbage da vi talte om det. Icon_e_wink