|
Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. (/showthread.php?tid=72552) Sider:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
|
omega - dog gentaget under Omega så det rækker at se den ene - hannover_dk - 21-02-2010 Jeg lægger både her og i Omega - det er måske skørt - eller hvad? Det er jo en klar omega tråd sag, men omvendt vil vi vel også gerne ha live i denne tråd. Jeg har købt min vens afdøde onkels Omega piepan, og lader Jørgen Krognos give den frisk olie og nyt glas. Ellers står den helt originalt, med usædvanlig ren skive og fine visere, skarp bagside og alt. Et ur der både kan være dress når det skal, men som faktisk også, med sit ikoniske design kan være casual ![]() renskive og rene visere ![]() original kantet krone ![]() skapt observatorie/constellation på bagsiden ![]() fin rem ![]() og kan være casual - det sædvanlige billede ![]() Dejligt ur med et utroligt godt design vh Re: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - baun - 21-02-2010 Et helt usædvanligt smukt eksemplar John - og med rette spænde, en god rem og den 10-kantede krone. Det er et ur man altid nyder at få på! Mit nyeste indkøb..... Mærke og model: Omega Genève Chronostop Årgang: 1968 Kasse: Cushion, stål, upoleret flot med lidt brugsspor Højde: 12 mm Diameter: 35 mm uden krone Skive: Grå med orange logo stål index hvide visere men med orange sekundviser alt i pæn stand Rem: Original læderrem med org spænde Caliber: 865 Manuel med simpel stopursfunktion Caliber nr.: 26561372 Ref. Nr.: ST 145.0010 Der er såvel lille bog samt købskvitering med uret ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() vh Baun Re: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - hannover_dk - 21-02-2010 Baun Skrev:Et helt usædvanligt smukt eksemplar John - og med rette spænde, en god rem og den 10-kantede krone. Det er et ur man altid nyder at få på!Utroligt godt papir værk som er med + remmen med original spænde og alt - aldrig set før, må være sjældent - findes vil i NOS, men sjældent. 32 £ - Ja jeg kan jo ikke kurserne siden 1972, men HVIS vi nu tager et rundt tal og siger 10 dkk til et £ hele vejen, så ville det ha været 320 kr i 1972 og så kan danmarks statistiks prisberegner sige, at det ville ha kostet 1900 kr idag - og det ville jo være røverkøb for sådan et ur med så godt værk og hele pivtøjet. Så kan der være lidt med kursen, men i alle fald, set herfra i £ ville det jo ha været 32 £ i 1972 som er 190 £ i dag - så visse ting er jo steget mere end inflationen? vh Re: omega - dog gentaget under Omega så det rækker at se den ene - Peter - 24-02-2010 hannover_dk Skrev:Jeg lægger både her og i Omega - det er måske skørt - eller hvad?Hej Hannover Det er en ret flot Redial du viser der, men alt ialt et meget flot Constellation Pie-Pan. MVH Peter Re: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - Peter - 24-02-2010 ClausT Skrev:Hej Claus Tpeter Skrev:HejSå forstår jeg bedre at Bjarne har et U2 til salg..... Men var det ikke en keeper? Det var absolut meningen at det skulle have været en keeper, og jeg var iøvrigt meget glad for uret, men jeg fik mulighed for at lave en byttehandel med et Zenith El Primero Rainbow Flyback og jeg gav tre ure oveni U2 eren, for at lave den handel, men da jeg ikke rigtig havde nogen kontanter, blev jeg nødt til at skille mig af med en keeper for at få mit Zenith. MVH Peter Re: omega - dog gentaget under Omega så det rækker at se den ene - hannover_dk - 24-02-2010 peter Skrev:Det er en ret flot Redial du viser der, men alt ialt et meget flot Constellation Pie-Pan.Det er jeg 100% uenig i. Krognos har også haft den - og haft den skilt af med bagside check og alt. Den har helt enkelt bare ligget. Jeg kender manden der har haft den liggende i sin skuffe i 20-23 år rigtigt godt, og inden da hans onkel, som havde den fra ny, og heller ikke har haft stort service eller noget lignende på den med alt vi ved. Hvad mener du at de ser re-dial på?? vis det er swiss made T -. så har jeg checket med Omega vintage folkene som siger helt OK? vh Re: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - Mif - 24-02-2010 Citat:Det er en ret flot Redial du viser der, men alt ialt et meget flot Constellation Pie-Pan. Redail det må være din spøg ik ? Re: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - Peter - 26-02-2010 Hej Hannover Jeg skrev også mit indlæg for at drille dig lidt, da jeg ved at du hader redials, og også fordi der står Swiss Made T på urskiven, på et ur uden tritium, for på dem plejer der at stå bare Swiss Made, og hvis uret har selvlysende markeringeringer, står der normalvis T Swiss Made T, og ikke et enkelt T, men John jeg håber på at du vil belyse problemet en lille smule, for hvorfor skal Omega skrive at en skive er med tritium når den ikke er det, det var meningen med mit indlæg, og selvfølgelig tror jeg på dig når du skriver at det ikke er en redial, men ifald at det ikke er en redial tror jeg at den er meget sjælden. MVH Peter Re: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - hannover_dk - 26-02-2010 peter Skrev:Hej HannoverGivet ikke re-dial - men ellers godt spørgsmål. Lad os lige få klart, at T swiss made T mig bekendt generelt betyder Tritium i skive og Tritium i visere, mendes Swiss made T indikerer kun tritium i visere, så begge dele findes i høj grad. OM Omega så har sjusket med betegnelserne, det er ikke umuligt. Jeg har en anden piepan - næsten samme skive, men med lidt tydeligere tynd tritium i visere - og den hedder bare swiss made Jeg har tidligere hørt fra Omega, at viserne på den både kan være med tynd tritium og med sort fyldning på referencen, og dermed sikkert samme skive Omvendt, disse her - til venstre T swiss made T og til højre Swiss Made T - giver ikke det klare svar. Den til højre har tydelig tritium i visere og i markeringer, den til venstre har nok mest kun i visere, og det kunne så være korrekt, men jeg mener den har små tritium pletter yders ved alle markeringer i skiven, og så skulle den jo være med 2 t'er. Denne også originale, har tydeligt tynd tritium i visere, men intet T hverken får eller efter Swiss made. ![]() Jeg kan godt forestille mig lidt sjusk fra omegas side, det ville ikke være første gang der var "special udgaver" på den måde. Per B kan jo checke en stribe af sine og se om der er sammenhæng med 2 x T hvis det er både skive og visere og EN gang T hvis kun visere - når det står sidst (og tror jeg faktisk, hvis det står først - kun på skiven) vh
Re: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - Speedy - 26-02-2010 Fredag aften, og venstrearmen får et hvil. Dejlig dag med flere gode nyheder, det bliver fejret med et ekstra glas.
|