|
Året (uret?) der gik - tilbageblik på 2020 - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Året (uret?) der gik - tilbageblik på 2020 (/showthread.php?tid=83438) |
Året (uret?) der gik - tilbageblik på 2020 - doxa300 - 20-12-2020 2020 har været lige som de sidste seks år på urfronten. Blancpain fifty fathoms. Efter jeg købte det er min samling på plads. Så intet nyt. Og dog et enkelt Jules jurgensen lommeurværk blev det vist til. Fokus har været på andre interesser feks at genopbygge min vinkælder efter flere år i udlandet. ![]() Sent from my iPhone using Tapatalk Året (uret?) der gik - tilbageblik på 2020 - Larsb - 20-12-2020 Der har været meget stille på urfronten. Jeg har købt et ur, men der er ingen billeder, for mit Kudoke 2 kommer først til næste år. Jeg glæder mig helt vildt. Glædelig jul og godt nytår til jer alle. Sendt fra min SLA-L22 med Tapatalk Året (uret?) der gik - tilbageblik på 2020 - cfnissen - 20-12-2020 (20-12-2020, 08:02 AM)doxa300 Skrev: ... Fokus har været på andre interesser feks at genopbygge min vinkælder efter flere år i udlandet. ... Jeg prøvede at køre den sætning gennem Google Translate, men den kunne heller ikke oversætte. Hvad betyder ‘andre interesser’.??? ![]() ![]() Nå, spøg til side. Fifty Fathom er nu bare flot! Og vinsamlingen ser ud som om den er ved at vokse sig stor og stærk. Tak for historien! Claus Sent from my iPad using Tapatalk (20-12-2020, 12:08 PM)Larsb Skrev: Der har været meget stille på urfronten. Jeg har købt et ur, men der er ingen billeder, for mit Kudoke 2 kommer først til næste år. Jeg glæder mig helt vildt. Vi er flere der glæder os til at se med fingrene, Lars! Her er lidt til ventetiden. ![]() ![]() Sent from my iPad using Tapatalk RE: Året (uret?) der gik - tilbageblik på 2020 - TH - 22-12-2020 Her skete der også lidt. Foråret bød på endnu et flirt med Speedmaster Pro, men det holdt heller ikke længe denne gang. Ind kom i stedet Omega PO 42mm ![]() Året bød også på en klassiker fra mit fødeår (1981) ![]() Og endelig landede jeg denne ![]() M.v.h. Thomas Året (uret?) der gik - tilbageblik på 2020 - cfnissen - 22-12-2020 Sjovt som man har det med nogle ure. Konceptet er stærkt, men i virkeligheden holder det ikke nok. Sådan har jeg det med Royal Oak, desværre. Jeg er dog aldrig nået til at købe d Det Tudor er godt nok også flot. Har du ure uden sorte skiver? ![]() Claus Sent from my iPhone using Tapatalk Året (uret?) der gik - tilbageblik på 2020 - TH - 22-12-2020 Takker :-) Ja, det er lidt sjovt med præferencer, og nogle gange skal man liiiiige prøve en ekstra gang Jeg er primært til sorte skiver og tool-look. Har disse to med hvid/sølv-skive. Fruen har dog hugget Cosmic'en (og flere dage nu også Tudoren
RE: Året (uret?) der gik - tilbageblik på 2020 - mojohe67 - 22-12-2020 Her er igen sket en del. Jeg savnede min ældre Lange Saxonia ( i gult guld ) så årets første ur blev en Saxonia Thin i hvid guld. Jeg måtte slippe en Panarai i guld - men var ikke blevet ven med den. Er ikke blevet helt så god ven med Saxonia Thin som jeg var med den gamle. Måske skal jeg finde en i rød eller gult guld. ![]() Årets andet ur - ligeledes i januar - blev mit første Speedmaster. En FOIS landede og ud måtte en Tudor BB med sort krans. Jeg var Speedmaster tændt - men det blev aldrig et lykkeligt "ægteskab". Mere om det senere. ![]() Grebet af guldfeberen kom der en JLC Gentilhomme, en IWC Master Mariner, en IWC Portofino og en JLC Geomatic ind. Alle vintage/semi-vintage i 33-34 mm. Det er jo ure der er til at komme til i pris. ![]() ![]() I foråret kom der ligeledes en Tudor 58 til. Megafedt ur. Jeg mente, da jeg fik det, at det ville overhale de 41 mm jeg havde i armtid - er ikke sket endnu. ![]() På min allerførste ønskeliste ( i 2002 ) stod en Glashütte Original Senator Autodate og det ur fik jeg fat i i sommers - købt af en urtosse i Danmark. Det er så mega fedt med den dato!! ![]() Jeg ved ikke om jeg fortalte den laaaaaange historie om et Chopard LUC ur jeg købte - og som viste sig at være tyvegods. Gennem chrono24 fik jeg hver en øre retur - og da jeg fik mulighed for at få fingre i et ur magen til ( nu i rød guld i stedet for hvid guld ) slog jeg til. Det gjorde avs for der røg nogle Tudors ( bla. mit bronze ). ![]() Fik i efteråret fat i en Tudor Black Bay Black - har fået en del armtid. Ligesom de andre Tudors har den også fået en Erikas Original. ![]() Sidste ur i år ( tror jeg ) er en Zenith El Primero Chronomaster 42 mm - her røg FOIS. Tænk jeg blev så fokuseret på at de 2 visere var i stål look - og ikke i hvid. Skal have en Speedmaster 42 mm med glasbagkasse. ![]() Ellers går jagten ind på en Zenith El Primero 38 mm og en Omega Seamaster 41 mm...... og statistisk en del andre jeg endnu ikke kender endnu. Glemte helt noget af det vigtigste : Min Tudor two-tone fik en ny org. krone i stål og er nu næsten rippet for guld. Kun kransen i guld er tilbage. Det er så mega sejt - forstår ikke at Tudor ikke udbyder den "model". ![]() Godt nytår herfra Året (uret?) der gik - tilbageblik på 2020 - cfnissen - 22-12-2020 Wow. Du er altså vild, Morten. Løst ansat gætter jeg på 11 ind og 6 ud. Ganske godt månedligt gennemsnit ![]() Tak for gode snakke i løbet af året - og hjælp med div. tilbehør! Claus Sent from my iPhone using Tapatalk Året (uret?) der gik - tilbageblik på 2020 - jonasw - 22-12-2020 Uha da CLaus, når du bliver træt af dit Ranchero, så sig lige til - sikke en charme ![]() Jeg endte med et Sinn 104st, efter 11 mdrs savlen og daglige YouTube reviews - 5 mdr. senere savler jeg stadig. ![]() Sent from my iPhone using Tapatalk RE: Året (uret?) der gik - tilbageblik på 2020 - MTF - 23-12-2020 Det kan klares meget kort ! En nato rem og en læder rem, og så et stykke ur værktøj |