|
Er det kun mig... - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Er det kun mig... (/showthread.php?tid=83222) |
Er det kun mig... - maltebrask - 18-03-2020 Jeg er jo desværre terminal kræft patient og har været det i nogle år nu og er jo lam i mestr sf benmusklerne så bruger krykker for at humpe lidt rundt og jeg elsker at være aktiv så jeg træner de få øvelser jeg Kan i fitness og på crosstraineren også laver jeg diverse daglige gøremål og forsøger at besøge venner og familie normalt men i disse corona tider er jeg jo bare hjemme da jeg jo dr HØJ RISIKO som I andre skal holde jer raske for fordi ellers dør jeg .. syyygt.. Men jeg kigger monster mega meget på ure hver dag og det er kun lidt mere lige nu men jeg har et kæmpe dilemma som jeg har iver ejet at spørge jer andre om..: Jeg har for et stykke tid siden besluttet at jeg her i min sidste tid vil gå 110% efter mine grail ure og jeg har haft mit grail ur i omega speedmaster men da jeg humper rundt med krykker trykkede chronograf knapperne ind i min håndryg og det gjorde lidt nalder så jeg valgte at bytte det til et Tudor Black Bay 58 som simpelthen er et guddommeligt ur MEN jeg går mega meget op i brands / marketing og de følelser respektive brands kan give en og pga jeg arvede et flot gammelt omega seamaster med den originale BOR lænke fra farfar betyder omega rigtig meget for mig. Min mosters første mand var urmager i Grenå hvor jeg er fra og han forhandlede Zenith Så omega og Zenith betyder mest for mig. Jeg har en liste med ca 10 ure som er de ure jeg drømmer om og elsker allermest og her har jeg valgt at gå efter mine drømme ure og har prøvet dem. De realistiske drømmeure som ligger oppe i et pris niveau jeg ellers har holdt mig fra grundet mine manglende indtægter som førtidspensionist der bruger en del penge på alle mulige ting som medicin der ikke hører under det jeg kan få betalt af staten og støtte korsetter der er specielt fremstillede og lidt stomi udstyr der heller ikke bliver dækket osv gør jeg ikke lige har så mange penge.. Men jeg har disse realistiske drømmeure jeg er kommet frem til jeg går efter: - Zenith Defy Classic - med den rene blå Skive også enten med titaniumlænken ELLER den blp gummirem. Med titaniumlænken ligner den dog ret meget mit absolut grail ur AP Royal Oak og det er måske ikke for godt at den ligner SÅ megrt :-) - Omega Seamaster Aqua Terra - blå Skive med den blå fantastiske gummirem jeg synes er den pæneste overhovedet på markedet næsten! - omega seamaster 300 ( IKKE 300m !!) men den der har vintage looket og 41 mm men dette ur er mega tykt og virker til st være kæmpe stort og jeg er nødt til at prøve det inden jeg beslutter mig - omega seamaster 300 fra Trilogi sættet fra 2017 som var 60 års jubilæumssættet der indeholder speedmaster på 38,9 mm str, railmaster på 38 mm og dette seamaster 300 der er den perfekte str til mig med 39mm str og langt tyndere end ovenstående seamaster 300. Men denne trilogi version har kun NÆSTEN et lige sp godt inhouse værk som ovenstående seamaster 300.. men dette har en bedre str og faktisk lænke.. - Zenith El primero 1969 elsker jeg virjelig men det bliver ikke nu jeg skal have et chronograf ur. - omega speedmaster FOIS - samme som ovenstående el primero 1969. Næste ur jeg skal have bliver enten dette FOIS eller El Primero 1969.. Det er også dumt at Tudor bare ikke kilder mig de samme steder som omega og Zenith gør.. Og jeg synes bare det er dumt st bruge hele min opsparing på et ur.. jeg vil allerhelst købe hos en officiel forhandler da jeg elsker disse forhandlere der gør det muligt at se og prøve ure med fingrene. Stenstrup har givet en fantastisk pris på Zenith Defy så hvis det bliver det ur jeg vælger køber jeg det hos Stenstrup. Men Knud Pedersen har kun givet mig 10% på omega urene og det har jeg sgu ikke råd til når jeg kan spare langt mere på Chrono24.. Vil bsre så gerne støtte de officielle forhandlere.. Hvad synes I ? / hvad tænker I? Og fed tråd Kim T !! Sent from my iPhone using Tapatalk (18-03-2020, 02:22 PM)cfnissen Skrev: Haha, Kim. Nej, det er ikke kun dig. For meget tid foran computeren, behov for adspredelse fra virus-tanker og telefonmøder - det ender i ure... Hej Claus. Jeg ELSkER Vacheron Constatin og deres Fifty-Six serie synes jeg virkelig kan noget! Deres nyeste versioner af Overseas synes jeg virkelig er samme niveau som Royal Oak og Nautilus nu! VC har sådan et fedt udvalg / katalog modsat AP der kun har Royal Oak . Hvilket er verdens fedeste ur! Men de har ikke andet og det synes jeg er nederen.. Jeg foretrækker nemlig JLC fremfor AP og her har du valgt de fedeste ure! Meeeen hvorfor overvejer du at sælge dine JLC ure?! Mega fede ure du!!! ![]() ![]() Og Lange 1 eller FP Journe Sport er umuligt st vælge imellem! Og VC Historique er også et guddommeligt ur!! Tænk at have mulighed for at kunne overveje - blot overveje ‘ at købe sådanne mesterværker!!?!’ Det er jo min absolut drøm!! ![]() ![]() ![]() Sent from my iPhone using Tapatalk Er det kun mig... - maltebrask - 18-03-2020 (16-03-2020, 03:35 PM)Avantismo Skrev: Jeg arbejder normalt men ingen kender pt fremtiden. Den nyeste version af seamaster 300m har gjort det endelig er blevet et fedt ur ifølge min smag. Helium escape valve kl 10 generer mig stadigvæk ret meget men ellers er uret blevet så mere lækkert! Kvaliteten når man rører uret er så imponerende! Virkelig lækkert ur altså!! Men lænken generer mig dog stadigvæk lidt.. det skal være gummiremmen MEN for hulen hvorfor er der ikke en bedre lås på? En fed dobbeltlås - på engelsk “Deployment clasp” ville være bedre ligesom de har på deres Aqua Terra model!! Havde været så meget bedre med den gummirem! Men ellers synes jeg den sorte Skive med sorte gummirem er monster fed! Den blå Skive med blå gummirem er også fed! Og faktisk den sorte version med lidt guld er super fedt! Sent from my iPhone using Tapatalk RE: Er det kun mig... - Stensbjerg - 19-03-2020 For hulen en indkøbs liste Claus (2 fra min egen most wanted top 3) Men de får jo alle mundvandet i gang så jeg mener det alene handler hvad du sigter efter i uret, Da der her er tale om virkelig hot hard ware VC American 1921.Et af de fedeste guld ure på markedet og korrekt VC underspillet går til alt. JLC Lab 2. I toppen af JLC land for mig Lange 1. Say no more FP Journe Octa. Sport. Total hardcore fra et mærke jeg kun har Keep us postet RE: Er det kun mig... - Stinger - 19-03-2020 Helt enig. 3 urkøb og lidt tilbehør her. RE: Er det kun mig... - Stensbjerg - 20-03-2020 Jeg er i denne Down tid begyndt at se nogle af Hoodinkes three on three som f.eks. denne. https://m.youtube.com/watch?v=k7mo6p-ebWg Er det kun mig... - maltebrask - 20-03-2020 (19-03-2020, 05:57 PM)Stensbjerg Skrev: For hulen en indkøbs liste Claus (2 fra min egen most wanted top 3) Er totalt enig i dine beskrivelser af disse guddommelige ure! ![]() Sent from my iPhone using Tapatalk Er det kun mig... - cfnissen - 20-03-2020 (19-03-2020, 05:57 PM)Stensbjerg Skrev: For hulen en indkøbs liste Claus (2 fra min egen most wanted top 3) Hej Jacob, Haha. Husk nu vi ‘tørkøber” her - det er kun tanker pt. og det bliver “kun” ét af de ure, hvis det nogensinde bliver til noget. Men udover det, så er jeg fuldstændig enig med dig :-) Claus RE: Er det kun mig... - MichaelA - 25-03-2020 Roder stadig rundt i div. hjemmesider på jagt efter noget spændende. Har efterhånden rettet sigtekortet mod et regulator ur og især Union Glashütte 1893. I den forbindelse faldt jeg over en af de ringeste annoncer, jeg har set i et stykke tid https://www.ebay.com/itm/133370105703?ViewItem=&item=133370105703 Prisen er helt væk for et pre owned uden returmulighed og det er hvad det er, men hvad sker der for en samling sløje billeder? Er det kun mig... - onkeldunkel - 25-03-2020 Virkelig flot ur, men ja, det er da de ringeste billeder jeg længe har set :-D |