Urdebatten / Urforum
Breitling Cockpit B50 - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Breitling Cockpit B50 (/showthread.php?tid=82197)

Sider: 1 2 3

RE: Breitling Cockpit B50 - Miwes - 19-12-2017

Til dette avancerede ur er der faktisk en ganske udmærket online userguide, hvis man skulle bruge lidt ekstra hjælp til indstillingerne.

http://www.breitling.com/user-manuals/breitling-user-manuals/en/b5010/cockpit_b50

RE: Breitling Cockpit B50 - MTF - 19-12-2017

(18-12-2017, 10:46 PM)Miwes Skrev: Kim > det er en øv oplevelse når tingene går i stykker og vi må undvære... Icon_head

Det er så ekstra træls når det tager lang tid og måske ligefrem urimelig lang tid før vi får vores kære eje tilbage.

Jeg vil dog gætte på at du er pænt glad for din klokke som køre tip top igen.  Icon_Up

Michael F > der kan næsten ikke være tale om at alle de ure de langer over disken, kan have fejl, så ville man nok kalde alle ure tilbage, og det er her at gode samt dårlige informationer råder os i vores søgen rundt på nettet...dit ur kan være fejlbehæftet og specielt når det gælder elektronik.

For mit vedkomne har det været noget der holdte mig tilbage med købet af dette ur, indtil jeg gav slip på den tanke at det nok var, så mange procent der var fejlbehæftet, for dybest set havde jeg ikke noget at have den mistanke i, andet end der var nogle der oplevede problemer og disse var lagt ud i diverse fora. Nu er det så at et par fjer kan blive til ???..den talemåde kender vi og jeg ved stadig ikke om der er rigtig meget eller lidt om snakken.

Noget skal der jo nok være og som med min nye iPhone der kørte næsten et par år, så blev den byttet til en helt ny indenfor garantien og jeg har undværet den i en uge og den nye køre bare uden fejl, så det samme vil jeg formode kan ske med et ur.

Nu kan man jo ikke sige at bare fordi man køber et mekanisk ur, så vil der aldrig opstå fejl og her findes der lign. historier om svagheder i modeller fra diverse mærker.

Som jeg altid har sagt "hvis man ejer meget, har man meget at bekymre sig over" men hvis man nu kan ha det lidt rart med noget lækkert grej, så tager jeg gerne chancen.  Icon_blink

Jeg har altså ikke tal på hvor mange af deres Cockpit B-50 der er fejlet og ej heller, hvor mange der køre upåklageligt i hverdagen, men jeg kan ikke være en af få der har taget springet vel  Icon_cool

Jeg kender ikke så meget til Breitling, men jeg har da set indtil flere billeder herinde af brugere som har lignende ure.
Jeg tænkte mere om det var den specifikke model eller om det var generelt de ure med display, hvor der kunne være en lille bug.

Men ja, alt kan jo have en fejl

RE: Breitling Cockpit B50 - Miwes - 19-12-2017

Michael F > Jeg aner det ikke og her må nogle eksperter på banen Icon_blink

Ps tænk på "pingo" uret der bruges af så mange mennesker i hverdagen, hvor det kører upåklageligt og ikke mindst alle de Casio ure der har en kombination af visere og display.....så er ret sikker på at også Breitling kan finde ud af det.

RE: Breitling Cockpit B50 - Miwes - 30-12-2017

Året haster af sted mod sin afslutning og et nyt kan begynde lige om et øjeblik.

Det vil om alt går vel med elektronikken, blive et år med Breitling B-50 på håndledet og hvordan er jeg så tilfreds med denne flyver klokke i titanium.

Mit største problem, som bestod i mine tanker omkring at eje et ur jeg skulle lades op, hvilket fik mig til at tænke på smartwatches som aldrig har fanget min interesse og det her lå så tæt på med usb-stik og magnet kontakt (findes på min macbook pro)...nej! det har været lidt svært at gå ind af den dør, når det kommer til ure.

Det store spørgsmål er så, hvordan min oplevelse er her 13 dage inde i ejerskabet af B-50 ?

For det første har jeg på igen måde en fornemmelse af at eje et smartwatch, men blot et super fedt Breitling der har et quartz hjerte og elsker den store præcise klokke, der er som skræddersyet til mig. Jeg bruger nu uret med låst krone (tre tryk låser kronen) da det ellers ruller rundt med kronen som er funktionsvælger og det er faktisk lidt træls, men den låste krone er nu ganske uden problemer og hurtigt at aktiverer, hvis jeg vil bruge stopuret eller alarm.

Super fed lyd som er let at høre når alarmen går og ellers kan man vælge at uret også skal "ryste/vibrerer" som man kender det fra sin mobilos. Jeg bruger nu uret med dag i øverste display og dato i nederste. Har valgt at trykke på kronen når jeg skal tjekke og finder tilt-funktionen helt unødvendigt.

Batteriet ligger her 13 dage efter på 77% og jeg vil gætte på at det skal lades op hver anden måned, sådan ca.

Da uret som sagt er i titanium, så vejer det ikke meget og i det daglige tænker jeg ikke meget på uret, men har blot et ur som jeg har haft det så mange gange før med mine andre ure om de har været mekaniske eller med batteri. Når nyhedsværdien har lagt sit glimmerlag af begejstring ned til grå hverdag, så bliver det bare et rigtig dejligt ur som så mange andre.....ahhh! det passer næsten, for jeg må indrømme at der stadig er lidt magi over denne skønne klokke når jeg tænder de to skærme Icon_party

Med de mange forskellige ure jeg har haft gennem tiden, har jeg altid sat en ære i at finde ud af så meget som muligt omkring mine ure, men jeg skal da love for at denne B-50 og specielt viden omkring hvem der har været indover i udviklingen af dette superquartz, og i det hele taget et foto af indmaden af uret er umuligt at finde. Jeg har set en animation af uret og noget grafik hvor det eksplodere, men sådan rigtige fede billeder og info omkring B-50 værket er simpelthen ikke lykkedes mig.

Jeg har fanget nogle forskellige ting op omkring uret og det er f.eks. noget omkring de to skærme hvor der angiveligt er anvendt en optiskfiber løsning for at få mere lys på og stadig holde strømmen nede på et minium.

Noget andet er at normalt bruger Breitling quartz-værker fra ETA til deres ure og her påstår de at det er in-house med B-50, hvor der så åbenbart har været forskellige indover med løsninger, som kun bliver leveret til dette værk ??...er det så inhouse og hvem er det som "blander" sig.

Det bliver lidt nørded, men jeg kan på igen måde lade være med at rode mig ind i disse sager. Egentlig burde der følge en lille bog med omkring den udviklings proces, det kunne være mega fedt at få denne inside historie også.

Nu kan det jo være at værket i uret er så grimt lavet at det ikke må vises på billeder, men det ville undre mig meget og regner mere med at da uret kun bliver sendt til Breitling og serviceret så er der ikke mange som har kigget ind i uret.

Vil jeg så beholde uret til det skal sendes ned og der skal skiftes batteri om 10 år, så er jeg 67 år...det kan jeg slet ikke forholde mig til lige nu og hvem ved hvordan verden er skruet sammen til den tid, men en ting ved jeg og det er at jeg kan ønske jer et fantastisk nyt år, med masser af snak omkring ure Icon_Up

Pas godt på jer selv og jeres familier og giv så gas ind i det nye år Icon_rygklap

Ps. hvis nogen skulle kende til billeder af urets quartz-værk og lidt historie omkring B-50, så ville det glæde mig rigtig meget. Icon_study

İmage

RE: Breitling Cockpit B50 - Stensbjerg - 30-12-2017

Også et godt og lykke bringende nytår lige over til dig og din familie Michael,
Super at høre at uret stadigvæk levere for/til dig som ønsket   Icon_cool

Også tak herfra for dit bidrag til,
At der herinde ofte er lidt god læsning/en video omkring nede på jorden
Oplevelser af de ure du har indkøbt og går med.

Den "mangel" på canaper og høje glas,
Holder jeg personlig meget af. Icon_Up

RE: Breitling Cockpit B50 - Miwes - 10-02-2018

Så er der næsten gået et par måneder og jeg har som lovet lavet en lille video omkring opladningen af uret, ikke noget særligt, men blot for at slutte tråden omkring uret på ordenligt vis.

Uret er for øvrigt lige kommet med en melding om at det er ladet op til 100%, så det har taget en lille halv time tror jeg.