Urdebatten / Urforum
Håndlavet læderrem - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Håndlavet læderrem (/showthread.php?tid=79855)

Sider: 1 2 3 4 5 6 7

Håndlavet læderrem - brauer - 28-05-2015

Jeg bruger denne tråd til at vise de remme jeg får lavet så jeg slipper for at lave nye tråde hver gang.

Nyeste rem

Kunden ønskede en lys rem til sit speedmaster med blå urskive. Derfor har remmen hverken fået olie eller farve. 18mm hele vejen lavet af 2,2mm tykt kernelæder

İmageİmageİmage

RE: Håndlavet læderrem - TioMalo - 28-05-2015

Og min 22mm for Franken-Seiko ca. en måned / to siden.
Superflot, Max !

Tak - John

İmage

RE: Håndlavet læderrem - willy - 28-05-2015

(28-05-2015, 11:31 AM)brauer Skrev: Jeg bruger denne tråd til at vise de remme jeg får lavet så jeg slipper for at lave nye tråde hver gang.

Nyeste rem

Kunden ønskede en lys rem til sit speedmaster med blå urskive. Derfor har remmen hverken fået olie eller farve. 18mm hele vejen lavet af 2,2mm tykt kernelæder

İmageİmageİmage
That is a really nice looking strap,to that watch.Be carefull,you might soon have to give up your daily job,and start making straps for people instead Icon_smil

Håndlavet læderrem - brauer - 28-05-2015

@willy så skal jeg nok til at sætte prisen væsentlig op ;D

Lige et par andre remme der ikke er vist i tråden her

İmage

İmage

İmage

İmage

RE: Håndlavet læderrem - willy - 28-05-2015

Its a good idea with the holes all around the strap.Have you considered making a patern,with different shapes or motivs all the way round?

RE: Håndlavet læderrem - brauer - 28-05-2015

Ja jeg har overvejet det, men det kræver at jeg køber en slags stempler til hver form jeg vil lave. Man kan skaffe sig en gammel skrivemaskine og hive stemplerne derfra for at lave en billig måde at lave bogstaver

Håndlavet læderrem - brauer - 29-05-2015

İmage

18mm ved hornene og 16mm ved spændet.

PS. Husk handsker når man farver med sort læderfarve... Der går ikke lige af når man taber halvdelen ud over sine hænder...............

Håndlavet læderrem - jacobzimmer - 29-05-2015

Syningerne er lavet godt!

Håndlavet læderrem - brauer - 15-06-2015

Nyeste rem. 18mm i sort kernelæder.

İmage
İmageİmageİmageİmage

Og @Willy her en med lidt mønster på (desværre kun mobilbilleder)

İmageİmageİmage

RE: Håndlavet læderrem - Miwes - 16-06-2015

Hej Brauer

Herligt at vi har samme passion for at lave remme og her lige et lille tip til dig.

jeg har lavet mit eget logo...kraftig inspireret af Panerai, men det er egentlig sagen udvekommen, for hvis du tager en poleret rustfri plade og saver dit motiv ud i en tynd kopperplade, kan denne limes på med Loctide sekundlim...bare fladerne er affedtet med acetone først.

Her følger lige lidt forskellige motiver, som jeg præger ned i læderet ved at fugte det inden og så bruger jeg en klemtang til at presse med.

İmage

İmage

İmage