Urdebatten / Urforum
Tja, bliver man snydt? - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Rolex og Tudor (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=68)
+--- Tråd: Tja, bliver man snydt? (/showthread.php?tid=78032)

Sider: 1 2 3

Re: Tja, bliver man snydt? - gmt-geek - 24-01-2013

Stenstrup Skrev:Men du skal regne med af for hvert 4. år der går imellem service, skal du gange sidste gangs servicepris med mindst 1,8. Dvs. at hvis man ikke får lavet en aftale med Klarlund og betaler de 7.575 kr nu, så om 4 år er det beløb mindst 13.600 kr. Det kan man næsten 100 % godt regne med. Og basisservice er ca 8.100 kr. minimum hvis prisen nu er 4.500 kr.

Du har præsenteret os for vilde udregninger før Nicholas men den der må du altså selv stå inde for!

Hvis du virkelig selv tror på det du har skrevet der både mht. aftaler og faktor * service pris per år og det resultat du kommer frem til... ja jeg ved slet ikke hvad jeg skal skrive!

Godt nok har Klarlund sat serviceprisen op nu men de 7575 bliver aldrig til 13600 om 4 år....

Andre må gerne få mig på rette spor hvis i mener at det er mig der tager fejl??

Vh. Jon

Re: Tja, bliver man snydt? - Len - 24-01-2013

gmt-geek Skrev:Du har præsenteret os for vilde udregninger før Nicholas men den der må du altså selv stå inde for!

Hvis du virkelig selv tror på det du har skrevet der både mht. aftaler og faktor * service pris per år og det resultat du kommer frem til... ja jeg ved slet ikke hvad jeg skal skrive!

Godt nok har Klarlund sat serviceprisen op nu men de 7575 bliver aldrig til 13600 om 4 år....

Det er svært at spå om fremtiden, og med den markante pris stigning til kr 7.575,- for ældre ure har jeg svært ved at forestille mig at de stiger med den historiske faktor.

I år 2010 mener jeg et standard sub (nyere modeller) service kostede 3.250,- i år 2012 år kostede det 4.100,- og nu i år 2013 koster det 4.950,-. (hos Klarlund)

Det er over 50% stigning på 3 år.

Om denne % (faktor) stigning fortsætter fremover er der naturligvis ingen der kan sige, men man kan jo godt gætte.

Med hensyn til servicepriser/rabat hvis man løbende laver service så giver det mening, men jeg tvivler på at Klarlund er med på det. Men den må jo komme an på en prøve Icon_e_wink

Re: Tja, bliver man snydt? - Stenstrup - 24-01-2013

kristofferJ Skrev:
Stenstrup Skrev:...Men du skal regne med af for hvert 4. år der går imellem service, skal du gange sidste gangs servicepris med mindst 1,8. Dvs. at hvis man ikke får lavet en aftale med Klarlund og betaler de 7.575 kr nu, så om 4 år er det beløb mindst 13.600 kr. Det kan man næsten 100 % godt regne med...

Hvor har du hørt det? Eller er det bare rent gætteri?
Jeg har igennem de sidste 13 år interesseret mig en del for disse prisstigninger og fuldt med. Især har det været interessant at sammenligne Klarlund med de andre AD. Jeg begyndte på interessen for 13 år siden og de 3 år frem i tiden hvor jeg skaffede dele for nogle Amerikanere, og fik serviceret 3 Rolexure for en rig knægt fra Hong Kong, samt 2 Tudor Ranger Ure.
Da alt dette stoppede købte jeg selv et Oysterquartz grundet uret præcision, og langtids - powerreserve som er 4 - 5 år grundet batteriet Icon_e_smile. En sidste grund var at service skulle udføres sjælendt. Lige fra hvert 10 - 15 år og indtil uret stoppede af sig selv. Jeg fik 2 forskjellige forklaringer fra 2 AD.
Ved Klarlunds 65 års fødselsdag i novemeber i København fik jeg at vide at mit ur ville koste 3.800 kr at give service. Nu i januar er det steget til 4.600 kr. En stigning på 21 %. Hos Klarlund er priserne steget med mindst 15 % de sidste 5 år minimum. Før den tid holdt jeg meget øje med de andre AD jeg fik ordent ure hos for de forskellige ameikanere samt gutten fra HongKong. Deres priser steg ikke med mere end 5 - 10 % om året.
Bare så noget som et sølle skiveskift og et ny batteri og trykprøvning gav jeg i juli 2009 ca. 755 kr for hos Klarlund. I januar 2012 gav jeg 1.125 kr for det samme. En stigning på 49 %.

Jeg tror ikke på at Klarlunds prisstgninger i basispriser ikke forsætter. En stigning på 5 - 10 % om året virker ok, men Klalunds prisstininger på basispriser skyldes dels nyinvesteringer i forkellige ting ifølge Klarlund selv. Sidst mener jeg det var en special polermaskine, men det skyldes, efter min meneing, også den lille konkurrence der er inden for AD på Sjælland. I Jylland er der en AD med 100 - 200 km mellemrum og 6 af dem så vist jeg ved. Måske tager jeg fejl mht. konkurrencen, men vi får se prisstingnerne fremover. Mit gæt er at næste år koster basisservicee mindst 5.100 kr hos Klarlund.
VH
Nicholas

Re: Tja, bliver man snydt? - Stenstrup - 24-01-2013

gmt-geek Skrev:
Stenstrup Skrev:Men du skal regne med af for hvert 4. år der går imellem service, skal du gange sidste gangs servicepris med mindst 1,8. Dvs. at hvis man ikke får lavet en aftale med Klarlund og betaler de 7.575 kr nu, så om 4 år er det beløb mindst 13.600 kr. Det kan man næsten 100 % godt regne med. Og basisservice er ca 8.100 kr. minimum hvis prisen nu er 4.500 kr.

Du har præsenteret os for vilde udregninger før Nicholas men den der må du altså selv stå inde for!

Vh. Jon
Icon_e_biggrin
Det kan godt være at du får ret med ingen væsentlige prisstinginger med denne nye servicemodel på de gamle kalibre, men basisprisen stiger en del er jeg meget sikker på. Noget andet er at ROLEX USA stor set ikke gider at give service på Rolexure over 30 år gamle. Jeg ved ikke hvorfor, men jeg kan ikke lade være med at tænke på at et eller andet driver prisen op vandvittigt nu da vi i Europa gør det. Første gang jeg hørte det med Rolex USA var for 7 år siden. Men lad os nu ikke male fanden på væggen. Indtil videre har de andre AD i Danmark ikke ændret sig markant. Jeg håber at det forbliver sådan.
VH
Nicholas