Urdebatten / Urforum
Seiko Black Shogun - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Japanske mærker og micromærker (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=71)
+--- Tråd: Seiko Black Shogun (/showthread.php?tid=74793)

Sider: 1 2 3 4

Re: Seiko Black Shogun - willy - 15-02-2011

Hi Joepete what is it that makes the finish on the shogun so special?And how much better is the resistance to scratching compared to normal finish.It looks very nice and comfortable i would like a closer look at that watch Icon_e_wink Willy

Re: Seiko Black Shogun - Joepete - 15-02-2011

The Shogun is made from titanium and is the treated with a technology called Brightz, so that it shines like steel, and afterwards it is treated with Diashield (diamond shield) which makes it more scratch resistant than steel.

It can of course be scratched, but it is harder to scratch than steel. Hard to tell exactly HOW much more scratch resistant it is, though. I used my Shogun often, and it had no swirlies or the likes when I sold it. Eventhough I am very carefull with my watches, nearly all my steel pieces have swirls and/or scratches on the clasp and to the bracelet when worn for a couple of weeks ... Icon_e_confused I bought an Orange Shogun that had been worn as a daily watch for a year, and neither bracelet nor clasp had any scratches. The person I got it from told me that he had used it like he used his other watches, and that his experience was that it was much harder to scratch. Could be that he was just extra carefull, though ... You never know Icon_e_wink

When it comes to comfort, the Shogun is THE most comfortable Seiko of those I have tried: Low weight and low build and still mounted on a 22mm wide bracelet with nicely finished links Icon_e_smile I also mounted it on a used SBBN017 strap - GREAT feel. It was almost as if I did not wear a watch, so back on the bracelet to get just a little sense of the watch Icon_razz Icon_e_wink

İmage

Re: Seiko Black Shogun - Nolder - 16-02-2011

Jeg må sige det er et flot ur, tillykke. Nu har jeg set billeder af både Sumo og Shogun på din arm. Shogun virker klart mere harmonisk på armen og måske har det noget med lænken på 22 mm at gøre. Endvidere virker Shogun mindre end Sumo, men måske det er optisk bedrag? Det virker som om, der er et misforhold mellem lænke og urkasse på Sumo, som jeg kraftig overvejer at anskaffe mig. Men måske jeg skulle overveje Shogun istedet.
Hvordan er det i forhold til køb af ur fra Japan? Kommer der altid told/skat på varen ved indførelse i DK eller er der noget der "slipper" igennem?

Hilsen
Niels Icon_e_biggrin

Re: Seiko Black Shogun - Joepete - 16-02-2011

Seiko har i designet af Sumo´en forsøgt at få den til at syne lidt mindre, end den er. Nogle af virkemidlerne hertil er: Svungne horn, som bevæger sig lidt nedad og indad mod lænken, 20mm lænke, italioano skrift på skiven samt delvist begravet lynette i urkassen. Man kan så synes om designet eller ej, men bevægegrundene for tankerne bag designet, synes jeg såmænd er gode nok Icon_e_smile

Shogun´en er udført i et lettere materiale, men er alligevel monteret på en 22mm lænke. Efter min mening er det kraftigt medvirkende til den høje bærekomfort. Meeeen, Sumo´en sidder nu også meget godt på armen Icon_e_wink

Hvad angår størrelsen på de to modeller, så anvender modellerne samme pakninger og glas. Shogun´ens horn har dog en slibning, så det får hornene til at minde om spidsen af et samurai sværd, nedadgående, og det kan dermed syne lidt mindre end Sumo´en.

Hvis du bestiller uret i Japan, skal du beregne ca. 27-28% oven i den angivne pris til told og moms.

Selv om jeg er varm fortaler for Shogun´en, så er Sumo´en dog stadig mit 1. valg i kategorien "Best value for money diver´s watch", da den kun koster 4000 DKK fra ny. Det ER altså meget ur for pengene Icon_cool

İmage

Re: Seiko Black Shogun - Sub-erman - 17-02-2011

Hvorfor har så relativt dyre ure ikke safirgals??

Re: Seiko Black Shogun - Joepete - 17-02-2011

Seiko har i sin tid opfundet et Hardlex glas, som ikke splintres på samme måde, som safirglas gør det, og det er dermed ikke til så stor fare for dykkeren (teoretisk). Seiko holder derfor fast i denne opfindelse på visse af deres modeller - og i særdeleshed på modeller, som har et tydeligt historisk ophav.

En model som SBDX001, som har tydelige rødder tilbage til Seiko´s første 300m monocoque diver, har altså Hardlex glas.

En diver som SBDD001/003, som er helt sin egen i design, og "up-to-date" hvad angår værket, har safirglas. da modellen ikke trækker på tidligere tiders "meritter".

Re: Seiko Black Shogun - AndersC - 17-02-2011

Så er der mail fra Chino Watch!
Et stk Sumo på vej til DK Icon_e_biggrin
Er nu lidt Joepete's skyld, for efter at have læst dine udførlige beskrivelser af Sumo'en, er jeg nødt til at eje en Icon_e_biggrin
I øvrigt er det altid en fornøjelse at læse dine beskrivelser af ure her på forum.

Re: Seiko Black Shogun - Joepete - 17-02-2011

Til lykke med uret Icon_e_wink

Jeg ser frem til at høre, hvad du synes om uret Icon_e_smile

Re: Seiko Black Shogun - Groundhog - 18-02-2011

Tillykke med købet sprinter!

Husk at smide billeder op i "se mit nye ur!" når du har det hjemme! Icon_e_biggrin

Må man spørge om der er en særlig grund til at du valgte at købe fra chino? Jeg kunne bare ikke undgå at se at higuchi er 1100 kr (17.000 yen) billigere med samme model.

Re: Seiko Black Shogun - AndersC - 18-02-2011

Jeg skal nok forsøge Icon_e_smile at poste lidt bill. ind af den nye, når den dukker op Icon_e_smile
Kan godt se pointen med prisen.
Jeg har set på beløbet i $ og lidt sammenligning af priser her:
Higuchi-46000Yen, ( $ ? )
Seiya- 49,828.35Yen( $ 598.00)
Chino- 63000Yen ( $ 555,00),
Der er åbentbart forskel på hvordan de udregner valutaen!
Anyway jeg glæder mig til den lille nye Icon_e_biggrin