Urdebatten / Urforum
YES! Så fik jeg min "grail"... - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: YES! Så fik jeg min "grail"... (/showthread.php?tid=72269)

Sider: 1 2 3


Re: YES! Så fik jeg min "grail"... - baun - 02-08-2009

Jeg mener det er et dress ur............

med complications!

Et sportsur skal relatere sig til sport - Cykelløb, Racerløb, dykning, sejlsport eller anden sport!

Dressure kan have diverse praktiske komplikationer. Det bliver de nu ikke sportsure af!

Nå men alle disse "bastardnavne" - måske er det mere min aversion mod dem - der gør at jeg opponerer!

vh Baun


Re: YES! Så fik jeg min "grail"... - hannover_dk - 02-08-2009

Baun Skrev:Tillykke med en lækker klokke............

Sportsdressur ????

For mig at se er det ren dress (hvilket der ikke er noget galt i) - hvori består det sporty?

vh Baun
Nå næh sportsdressur (er sports-dressur ikke noget med heste der går sjovt?). Ved jeg heller ikke lige hvor det kommer ind - men 3 kroner - vægten og så er der vel lidt tool over at have vækker med?
TOOLSDRESSUR - who cares Icon_e_biggrin
vh


Re: YES! Så fik jeg min "grail"... - jacob jensen - 02-08-2009

Uret virker 100% med lænke Icon_cool Icon_cool

Men som alt andet med JLC de forærer heller ikke denne væk.
men har man den på armen ved man hvor pengene er gået hen Icon_e_biggrin

Man må have det syn man vil på dressure men jeg mener ikke man kan undgå en udvilkning
i begreberne se bare hvad der kan betegnes som dameure i dag i forhold til bare 15 år siden.

Så snart en f.eks. kendt model tager en "stor" pam på så bliver det trendy og noget andre vil
stræbe efter og dameur begrebet er dermed flyttet.

Det samme sker med hvad der er dress sport eller andet.

Men det er da meget sjovt baun at et sportsur for dig skal relaterer sig til sport for at være et sportsur
Et Memovox har dykkerkrans ergo det relaterer til dykning=sport
(selvom uret har en meget beskeden dybde formåen.)

Men stadigvæk ser du uret som rent dress Icon_question


Re: YES! Så fik jeg min "grail"... - hannover_dk - 02-08-2009

jacob jensen Skrev:Men stadigvæk ser du uret som rent dress Icon_question
Det synes jeg også er helt OK for det -dress eller tool-dress - det er kun når rene sportsure eller dykkerure pludseligt bliver til dress, bare fordi de ser godt ud under jakke, at jeg "protesterer" Icon_e_smile
vh


Re: YES! Så fik jeg min "grail"... - Claus_K - 02-08-2009

Baun Skrev:Jeg mener det er et dress ur............

med complications!

Et sportsur skal relatere sig til sport - Cykelløb, Racerløb, dykning, sejlsport eller anden sport!

Dressure kan have diverse praktiske komplikationer. Det bliver de nu ikke sportsure af!

Nå men alle disse "bastardnavne" - måske er det mere min aversion mod dem - der gør at jeg oppunerer!

vh Baun

Alt vel Icon_e_biggrin - vi behøver jo heldigvis ikke at være/blive enige...men i hvert fald, så kalder JLC selv 'Master Compressor' serien "SPORT ET COMPLICATION"...


Re: YES! Så fik jeg min "grail"... - hannover_dk - 02-08-2009

jacob jensen Skrev:Man må have det syn man vil på dressure men jeg mener ikke man kan undgå en udvilkning
i begreberne se bare hvad der kan betegnes som dameure i dag i forhold til bare 15 år siden.

Så snart en f.eks. kendt model tager en "stor" pam på så bliver det trendy og noget andre vil
stræbe efter og dameur begrebet er dermed flyttet.
Det er da for resten et meget godt eksempel på hvorfor man skal bruge de oprindelige beskrivninger, og lade dress være dress o.s.v.
Et PAM er for mange fint på en damearm, men hvis det så betyder, at PAM's ure skal kaldes et dameure, så bimler klokkerne da

Fordi et ur kan bruges til damer eller dress eller ?? bliver det ikke nødvendigt vis til et dameur/dressur m.m. Icon_e_biggrin
vh


Re: YES! Så fik jeg min "grail"... - jacob jensen - 03-08-2009

Selvfølgelig bliver et pam ikke aut. sat på dameur siderne i katalogerne fordi en model eller
andet bærer det,det var heller ikke det jeg sagde jeg sagde bare at begreberne udvilkler/flytter sig.

Så det der var under dressure for 15,50 år ikke er det samme som idag,personlig syntes jeg
at JLC MCM er et af de smukkeste mix mellem sport og dress der er lavet ever Icon_cool

Man kan også bare sige at et dame og herreur er hvad de altid har været og ikke
kan eller skal ændre sig.

Men så er en Ford T jo også nærmest den eneste bil der er lavet det vi har idag er jo
noget ganske andet på nærmest alle punkter,og skulle så kaldes noget andet end en bil.

Et dykkerur er ikke et dressur og er ikke lavet som et,jeg syntes bare at flere dykkerure
passer godt til jakkesættet f.eks SM 2254 Rolex sub,SD,SDDS


Re: YES! Så fik jeg min "grail"... - hannover_dk - 03-08-2009

jacob jensen Skrev:Selvfølgelig bliver et pam ikke aut. sat på dameur siderne i katalogerne fordi en model eller
andet bærer det,det var heller ikke det jeg sagde jeg sagde bare at begreberne udvilkler/flytter sig.

Så det der var under dressure for 15,50 år ikke er det samme som idag,personlig syntes jeg
at JLC MCM er et af de smukkeste mix mellem sport og dress der er lavet ever Icon_cool

Et dykkerur er ikke et dressur og er ikke lavet som et,jeg syntes bare at flere dykkerure
passer godt til jakkesættet f.eks SM 2254 Rolex sub,SD,SDDS
Der er intet af det du skriver jeg er uenig i, synes bare at selv om moden ændrer sig og damer fint kan gå med PAM og en PO eller SUB kan være OK til jakke, er det synd at kaste rene begreber som dressur i grams fordi man faktisk kan ha ret mange ting på til dress - det er som det hele Icon_e_smile
Det er så super praktisk, når vi taler sammen, at vide hvad vi mener når vi skriver, dress - dykker -tool - sport - herre - dame o.s.v. - og ikke har forskellige definitioner. Derfor synes jeg dit ord - sports-dressur - eller tool-dressur er super - det forvirrer ingen - og giver klart billede på nethinden
vh