|
Ur til 10 k - kandidater søges - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Ur til 10 k - kandidater søges (/showthread.php?tid=71144) |
Re: Ur til 10 k - kandidater søges - jacob jensen - 19-02-2009 Helt sikkert også et bud (er det en diver For mig mangler den diver delen,det er ikke en seriøs diver og slet ikke hvis man holder det op mod ORIS divere i samme prisklasse. For 10k er der flere gode ORIS divere,har også set min coste model til salg brugt for 10k og der kan Fortis Marinemasteren altså ikke være med Just my view Re: Ur til 10 k - kandidater søges - baun - 19-02-2009 Helt ærlig... 10 K så ville en brugt Omega være det absolut bedste køb. Du rykker en klasse eller 2 op i forhold til ure du kan få fra ny til den pris og du holder sammen på investeringen. En Speedmaster eller en Seamaster 300 ville jeg vælge: ![]() ![]() vh Baun Re: Ur til 10 k - kandidater søges - Tukjær - 20-02-2009 jacob jensen Skrev:Helt sikkert også et bud (er det en diver Har du nogensiden set en Fortis? Jeg har ejet begge, og mener nu godt Fortis kan klare sig op imod en Oris..... At den så kun er 200m er jo en anden sag.... Han vil ikke have brugt, så..... Re: Ur til 10 k - kandidater søges - Sociologen - 20-02-2009 Mange lækre kandidater. Tak Havde aldrig før hørt om Korsbek. Det ser ok fedt ud, men hvordan er mærkets ’omdømme’? Fortis’ MarineMaster ser også superlækkert ud. Hvad angår omega, skal det nok være en PO, hvis jeg valgte dette mærke. MEN som påpeget af flere i tråden, så forsøger jeg at væbne mig med tålmodighed og give Precision Time lidt mere tid. Jeg har netop modtaget følgende tekst i en mail: Citat:Hello, Jeg satser på, at de overholder datoen denne gang, og at jeg dermed modtager uret i uge 10. Re: Ur til 10 k - kandidater søges - Mester_phpbb3_import15772 - 20-02-2009 Jeg er bare så enig med Jacob. Mit Oris er helt klart mit favorit ur. Det er stort og massivt og mat og rigtigt diver og tool agtigt og alligevel sidder det bare så perfekt på armen (hvis det ligner noget jeg har skrevet før så undskyld). Mvh Bjarne (se bare hvad der sidder der i midten og troner) Re: Ur til 10 k - kandidater søges - jacob jensen - 20-02-2009 Godt at høre mester at der er andre som kan sige ORIS end mig,hvilke model er det du har TT1 Re: Ur til 10 k - kandidater søges - Mester_phpbb3_import15772 - 21-02-2009 jacob jensen Skrev:Godt at høre mester at der er andre som kan sige ORIS Jeps... Laved en god deal med DSfirst så mit er med matpoleret lænke.. Absolut en keeper ! Re: Ur til 10 k - kandidater søges - jacob jensen - 22-02-2009 Godt at høre at du er glad for uret og agter at beholde det Jeg har haft et FORTIS i hånden husker ikke modellen det er et stykke tid siden, som jeg husker uret er jeg enig i at i kvalitet er det meget lig ORIS. Men det ændrer ikke mit syn på marinemasteren helt sikkert et godt ur i en god kvalitet men en seriøs diver er det ikke,og så er jeg heller ikke så vild urets design. Står der seriøs diver på ønskeseddelen og man har spot på en 1000m ORIS kunne et 200m FORTIS bare ikke få mig på andre tanker,men nu syntes jeg så også at ORISet er meget smukkere så bliver valget jo lidt nemmere Re: Ur til 10 k - kandidater søges - Fabritius - 22-02-2009 jacob jensen Skrev:Godt at høre at du er glad for uret og agter at beholde detMen nu står der ikke seriøs diver på ønskesedlen. Blot "diver", og 200m må være rigeligt til de flestes behov. Tvivler på at ret mange af os (bortset fra erhvervsdykkerne) kommer så langt under vandet, at det nævnte Fortis ikke kan klare opgaven. Re: Ur til 10 k - kandidater søges - jacob jensen - 22-02-2009 Nu køber man jo ikke ur kun fordi det skal kunne klare en bestemt opgave for en, der er jo en grund til at de ure bliver lavet 99% af køberne har intet at bruge de 1000,2000 eller 3000m til det er jo bare ikke DET,det drejer sig om. Ure der er lavet til de store dybder er også (i mine øjne) meget flottere lavet og derfor pænere at gå med hvis det er et dykkerur man ønsker på armen. Verden er fuld af eksempler på at folk køber noget hvor det ikke er et specifikt behov de får dækket. |