Urdebatten / Urforum
Endelig en "keeper" til samlingen - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Endelig en "keeper" til samlingen (/showthread.php?tid=69726)

Sider: 1 2 3

- Tukjær - 29-08-2008

Helt rart at se du også vil dele billeder med os andre, Mads.

Tillykke med uret.

- ChronoMaster - 30-08-2008

Tillykke. Det ser jo ganske pænt ud.

Sig lige til, når du finder et fra april 1975, for så er jeg køber Icon_smil

Mvh.

- Sogge_phpbb3_import15729 - 30-08-2008

Det der er bare fortjent!! Stort tillykke Mads, alene standen er jo en historie i sig selv. Godt gået, og ikke mindst (som Baun nævner) godt ventet!!

Icon_smil Sogge

Hej Mads - Papelione - 30-08-2008

Hej Mads

Super lækkert, det må være nice at hive en sådan i land.
Din samling må være en giftig størrelse.
Inspireret af dit køb kiggede jeg lidt på r-l-x.de hvor der var 5-6 1680 til salg, der er blandt andet et par hvide der ligger i 5500 euro klassen og så en enkelt eller to ( virker som komplette sæt) der koster >10000 € er det priserne ? eller der noget galt.
Må man spørge om hvad der ellers er aktuelt i vintage rolex samlingen?

Ur-hilsner

Papelione

Re: Hej Mads - Mads Gjødesen - 30-08-2008

Papelione Skrev:Hej Mads

Super lækkert, det må være nice at hive en sådan i land.
Din samling må være en giftig størrelse.
Inspireret af dit køb kiggede jeg lidt på r-l-x.de hvor der var 5-6 1680 til salg, der er blandt andet et par hvide der ligger i 5500 euro klassen og så en enkelt eller to ( virker som komplette sæt) der koster >10000 € er det priserne ? eller der noget galt.
Må man spørge om hvad der ellers er aktuelt i vintage rolex samlingen?

Ur-hilsner

Papelione

De hvide 1680 koster ca. 8-9.000 euro komplet i god stand og de røde ca. det dobbelte. +/- afhængigt af standen. Lige pt. har jeg følgende liggende i boksen: "orange hand" 1655, 2x 168000, White 1665, double red 1665, "meters first" red 1680, "open 6" red 1680, 5513, 1675 pointed crownguard.

De to 168000 er vel kun semi-vintage, da de er med mat skive og safir. Begge fra ´87. Skal have solgt det ene som er uden boks/papirer.

Så jeg har egentlig ikke så mange keepers, men har jo også kun samlet i 4 år. Der kommer ca. to ur til om året. Men nu fandt jeg et PP Nautilus i foråret, som også er en keeper, så mon ikke dette 1680 bliver det sidste for i år. Med mindre noget spænende dukker op Icon_cool Nu er der også andet end vintage rolex der trækker så vi må se...

Projektet pt. (når jeg lige har solgt lidt ud af mine ikke-keepers) er at finde et flot SD 16660 med lavt serie nr. og blank skive, da jeg har en mat skive liggende. Men der er meget langt mellem dem Icon_e_sad

/Mads

- Peter - 31-08-2008

Hej

De sjældne Rolex modeller findes i spandevis her i Danmark, du kan jo bare spørge Mads, som nu har købt 2 stk 1680 Red, en 1655 og 2 stk 1665 hvor en af dem var en Double Red, her i Danmark, så det er bare at lukke øjnene op når det rigtige tilbud kommer, og jeg har det sådan hvis jeg bliver tilbudt en ringer jeg bare til Mads, og siger en pris, og dagen efter ligger pengene på mit bord, men sådan er det med vintage Rolex når tilbuddet er der er der kun et svar og det er ja. Icon_e_biggrin

MVH Peter

- Fumle - 31-08-2008

Hvor er det lækkert.....
Men for hulen det tager tid at finde, er selv på jagt efter en sports fra 1975. ØV hvor bliver man en smule misundelig men på den gode måde.

Imponerende - Papelione - 01-09-2008

Ja det er sgu noget af en samling det må være et smukt syn når åbner boksen.

Papelione

Tillykke - crook - 02-09-2008

Det er flot og i fantastisk stand.

/Crook