Urdebatten / Urforum
Kan i nænne at bruge jeres ur ? - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Kan i nænne at bruge jeres ur ? (/showthread.php?tid=69674)

Sider: 1 2 3 4


- bjorn_e58 - 22-08-2008

Jeg har bestemt også mine ure for at de skal blive brugt. Vi har jo før joket med "Rolex for Landrover" - og i mine øjne er min SD en landrover. Der er ikke nogen af de aktiviteter, jeg foretager mig, hvor der ikke sidder et ur på min arm (well, at sove er ikke en aktivitet, og til kjolesæt bruger jeg lommeur), og til det grove er det SD'en.

/Bjørn.


- jacob jensen - 22-08-2008

Nu er det selvfølgelig nemmere når man kun har et ur pt Icon_e_sad

I mit daglige arbejde og når jeg roder på mit lille landsted
går jeg aldrig med ur

så når jeg skal noget i alm. tøj har jeg ALTID uret på
lige meget hvad det er

Passer selvfølgelig på kanter og ligende men jeg misser ikke
en mulighed

Hvis man så er afsted til noget der keder en kan man altid
sidde og nyde uret Icon_cool


- Stenbukken - 22-08-2008

Har lidt svært ved, at bruge min dyre ure, derfor ligger de alle i boksen lige nu. Undtagen mine hverdags ure.


- Nopanic - 22-08-2008

Uden at sige det er det sigtige svar jeg har, så kan jeg ikk se fidusen i at købe et fedt og lækkert ur som man ikk bruger.
Ved mindre man som nogle gemmer uret til videre salg i fremtiden.

Hva så pointen med uret ? det kan jo også godt være det bare er mig der ikk kan nøjes med at se, men jeg skal også gå og røre ved uret hehe


- Morten M - 22-08-2008

Ja - syntes et ur hører sig til på armen, og ikke i en skuffe Icon_cool

Dog bliver mit Panerai lagt, når bilerne skal have sommer/vinter dæk på, eller andet med risiko for store skræmmer.

Mit forhåbentlig snart - IWC vil dog kun blive brugt på arbejde, ikke i haven til hækkeklipning.


- Nopanic - 22-08-2008

Der jo ingen der siger man ikk må passe på sit ur, mit breitling som lige nu er min perle, ryger da også af ved have arbejde og hi risk tidspunkter.
Men så snart jeg hjemme fra arbejdet så kommer det da på. Icon_e_biggrin


- Joepete - 22-08-2008

Baun ... jeg holder med Conni. Hun har smag, har hun Icon_e_smile


- hannover_dk - 22-08-2008

Joepete Skrev:Baun ... jeg holder med Conni. Hun har smag, har hun Icon_e_smile
Tjo - se lige manden hun har valgt Icon_question Icon_question Icon_e_smile
vh


Det er jeg jo ikke helt enig i - baun - 22-08-2008

Nopanic Skrev:Uden at sige det er det sigtige svar jeg har, så kan jeg ikk se fidusen i at købe et fedt og lækkert ur som man ikk bruger.
Ved mindre man som nogle gemmer uret til videre salg i fremtiden.

Hva så pointen med uret ? det kan jo også godt være det bare er mig der ikk kan nøjes med at se, men jeg skal også gå og røre ved uret hehe

Selvom jeg bruger mine ure - er jeg ikke enig i, at det ikke giver mening, at have ure men ikke bruger. Det gælder vel for alle samlere at "visse eksemplarer må man have" og hvis man har dem for "samlingen skyld" giver det god mening, ikke at bruge dem som ure.

Men jeg tror nok jeg mente det samme som dig for ca 4 år siden!

Til gengæld synes jeg det er pragtfuldt at samle på noget man kan bruge til hverdag.

I modsætning til mønter, frimærker osv. som jo nok kan nydes men ikke "bruges" i hverdagen.

vh Baun


- Stenbukken - 22-08-2008

Jeg har ikke mine dyre ure på i hverdagen, hvor jeg går i skole ( Synes jeg selv er fornuftigt ). Brugte dem i min sommerferie, ellers har jeg kun brugt dem et par få gange.