|
Biler.... - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Alt det andet (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=78) +--- Forum: Off topic (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=81) +--- Tråd: Biler.... (/showthread.php?tid=65687) |
- morgan - 03-09-2006 Citat:En ting jeg ikke forstår er at folk køber disse DYRE superbiler, men når man ser på km tælleren viser den tydeligt at bilene sjællent bliver brugt. Du bliver nødt til at huske at alt er et spørgsmål om perspektiv. Det er klart at for det første er de danske priser jo 300% højere end resten af verden. Såeh, alene der tager man jo en del af prisen. Citat:En anden ting, mange bruger ikke superbilernes potientiale og det forstår jeg egentlig godt, hvem har lyst til at presse bilen til det yderste for det koster trodsalt en del mere at smide den i autoværnet end når jeg smider min samme sted Ork, det er der da masser der gør. Jeg kender 2 med Enzo'er som har semi professionel racerkører træning under bæltet. Citat:Det samme kan gøre sig gældende på en bane hvor ejerne lufter deres biler, på langsiden trækker de fra pga hestene, men i svingene så de passe lidt mere på end os andre Måske i danmark, meeeen...... Morgan - ravnsholt - 19-09-2006 Hej Morgan... Du er IKKE den eneste der er vild med biler her... Ville da lige give mit besyv med, jeg kan dog ikke matche ovennævnte italienske exotika. Jeg har dog haft lejlighed til at køre rimeligt hurtige biler bla: BMW M5 V10 (270 km/h på tysk Autobahn) Hartge Z4 Roadster med M5 V8 motor 260 km/h med kaleschen nede... Hartge X3 Kompressor 330 hk. Hartge Mini 215 hk 230 km/h på toppen... Subaru Impreza 4x4 Turbo.. Det vildeste jeg har prøvet som passager er en Hartge 1-serie med M5 V8 motor, tunet til 450 hk. Tuneren var også Hartge, så undervogn, bremser etc. var matchet bilens potentiale. Da jeg sad i passager-sædet kunne jeg se speedometeret, det viste ved flere lejligheder mellem 310-320. Puha det gik stærkt og så i en BMW 1-serie... En anden kuriositet jeg har prøvet var en amerikansk BMW 7- serie med Bi-kompressor, der var på tur på Nürburgring...jeg var så heldig at få en tur i passagersædet en omgang inden den kørte af banen. 875 hk i en ordentlig flyder og så på den berygtede Nordsløjfe...uhada. Perha: jeg ville have givet min højre arm for en tur i en Gruppe 5 M1, var det i forbindelse med Jens Winther, du var så heldig at få den tur? Mvh Peter - Pi2Mi - 21-09-2006 Fint nok med de hurtige biler, men intet slår fornemmelsen ved at cruise på Langelinie med 40 km/t i en komplet shinet, kobberfarvet Opel Rekord 1900 fra 1973 med funky, sort vinyltag og trafikpuder, når man lige er blevet ejer # 2. (Senere totalskadede jeg den til ukendelighed, (med 40 i timen), men alligevel...) Deltager pt. i en ttrcomp-"lodtrækning" om en Maserati. Et forsøg kostede 100 Euro i Kastrup Lufthavn, så jeg håber, det ikke er et hoax. Nej, det er egentlig ikke en "lodtrækning", men en betalt mulighed for at genplacere bortretoucherede bolde på to fodboldfotos. Den, der kommer tættest på de rette koordinater, får bilen. Lyder nemt. Er et sindssygt detektiv-arbejde. Se evt: <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.ttrcomp.com">www.ttrcomp.com</a><!-- w --> Pierre (SD 16600 anno 1991) - Pi2Mi - 21-09-2006 Maserati! Åh, neeeeej... Pi2Mi Skrev:Fint nok med de hurtige biler, men intet slår fornemmelsen ved at cruise på Langelinie med 40 km/t i en komplet shinet, kobberfarvet Opel Rekord 1900 fra 1973 med funky, sort vinyltag og trafikpuder, når man lige er blevet ejer # 2. - Perha - 24-09-2006 Hej Ravnsholt, Jeg var på Paul Richard i forbindelse med præsentationen af noget så eksotisk som Michelin lastbildæk. Der havde banen nogle biler som de brugte til dæktest osv. De tilbød at man kunne vinde en tur i en valgfri bil hvis man kunne svare bedst på et spørgeskema om de dæk vi havde fået præsenteret. Jeg vandt, og valgte en tur i BMW'en, chaufføren var Johnny Cecotto, i egenskab af ræpresentant for Michelin. Han kørte som havde han stjålet bilen, og morede sig kosteligt over at køre i bilen ude på grænsen, i mens dækkene stadig var kolde, var han ved flere lejligheder ude over skridgrænsen,en enkelt gang snurrede vi 180 grader, og han storgrinede bare. Efter et stykke tid skiftede han karakter. Han bad mig om at finde noget at holde fast i (Det er lettere sagt end gjort når man sidder på et nødtørftigt sæde fremstillet af pap tror jeg). herefter begyndte han at køre rigtigt stærkt. Det var en oplevelse jeg aldrig glemmer. Flere af dem jeg var afsted med, filmede bilen da den kom forbi pitten. Hvis jeg havde set Videoen før jeg satte mig i bilen, er jeg ikke sikker på at jeg havde turdet. Man kunne vælge imellem flere forskellige biler eks. Bugatti EB 110, Porsche GT 2 (RSR Le Mans udgave, der havde de vildeste udstødninger jeg nogensinde har set), Ferrari 360 Stradale, Lambo Murcielago, Aston Martin Vantage, en Ford Mondeo V8!!! og diverse "almindelige" biler. Jeg var ikke i tvivl om at BMW'en var bilen jeg ville køre i. - ravnsholt - 26-09-2006 Hej Perha... En tur i passagersædet i en gruppe 5 BMW M1 og så ovenikøbet med en af de mest navnkundige racerkørere i BMW-regi, Johnny Cecotto, det bliver bare ikke bedre :D Det må være en af de der once-in-a-lifetime oplevelser du har haft der! Jeg selv er meget stor fan af Münchens fineste, har dog aldrig været så heldig at få en tur i en sådan, men har dog siddet i en M1 (det kunne gøre det for mig). Har iøvrigt tyndslidt den video med lige nøjagtig en M1-er på Nürburgring engang i 80erne (kan ikke huske om det er Stuck der er bag rattet), men lyden af den rækkesekser i racertrim, det overgåes ikke af ret meget. Spændende at høre din historie! Mvh Peter - Peter - 06-10-2006 Hej M1 er den første BMW fra BMW M gmbh, den der er forbillede for alle senere BMW M modeller. MVH Peter - hannover_dk - 06-10-2006 Øhh denne er nok for sværd. Jeg talte BMW med en af mine svenske venner og ville så referere til en BMW sportsvogn fra, tror 1970´erne - en som ikke blev videreført, men som var ude som helt almindelig standard sports bil. Jeg aner ikke hvad den hed, og min ven forstod intet, men: Jeg tror det må dreje sig om sent 70 tidligt 80 Jeg har oftest set den i sort Udpræget sportsvogns BMW - ikke lig de øvrige modeller overhovedet Ganske firkantede former, men en ret flad bil - både "flad køler" og om jeg husker ret også en bagside der var flad (ikke ned som som en porche) Nogen bud? Hvad hed den ? Billede? vh John med i off topic, men dog lidt med vintage - klaus - 06-10-2006 hannover_dk Skrev:Øhh denne er nok for sværd. Jeg talte BMW med en af mine svenske venner og ville så referere til en BMW sportsvogn fra, tror 1970´erne - en som ikke blev videreført, men som var ude som helt almindelig standard sports bil. det kunne være en 3.0csl eller en 630. søg på google og så på billeder! - Peter - 07-10-2006 Hej Hannover Det er en BMW M1 du tænker på bare i civil udgave såvidt jeg husker kom den på markedet i 1978, og jeg mener at Simon Spies var den første dansker der købte en, til dengang en million kroner. MVH Peter |