Urdebatten / Urforum
Køb af GMT-Master II - 16710 - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Rolex og Tudor (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=68)
+--- Tråd: Køb af GMT-Master II - 16710 (/showthread.php?tid=64797)

Sider: 1 2 3 4 5 6 7

- CFT - 26-11-2005

Måske man skulle huske linket

[url]"http://www.watchcentre.com/brandnewdetail.asp?ID=12">http://www.watchcentre.com/brandnewdetail.asp?ID=12[/url]

Jeg har ikke paastaet at Bo's eller andrespriser er i skoven - bramkajka - 26-11-2005

Lige for at goere en ting klart

jeg har intet mod nogens priser her paa vintage ure, jeg har intet mod at de der saelger et ur, yder en service, tager chancen og saa videre tjener en skilling. Det er det vores somfund bygger paa. Jeg er sikker paa at Bo og mange andre er 100 % ok at handle med og jeg vill aldrig drage andre integretitet i tvivl med mindre jeg havde personlige erfaringer. Det er ikke min sag at svine andre til paa det de lave. Jeg har intet mod hverken Bo eller Morgan (eller Bjarne eller Bjoern Hell osv), men derimod respekt for det de laver da det er med til at goere droemmen mulig for mange og dermed udsprede vores hobby. Derimod har jeg ingen respekt for folk der latterligoere andre istedte for at komme med saglige indlaeg som jeg synes at Bo gjorde med hans ramme ordre. Hvis priserne har gaaet op de sidste 14 dage alt fred vaere med det. men jeg saa stadig en 16710 i Cardif til 2350£ preacist 2 uger siden and thats the facts. At saa de er gaaet op siden undsylder jeg meget. Det rykker bare stadig ikke ved det fundamentale. Man kan spare en god klump penge ved at shoppe uden for Danmark og det er vel ogsaa det som flere af "hobby" dealerne herinde tjener paa (og alt aere og respect for det)

jeg svarede blot paa et spoergsmaal om priser fra Henrik og underbyggede andres post om at det er muligt at handle billigere end i Danmark.

Jeg vil undersoege sagen naar jeg er i Amsterdam i Naeste uge

og det er saa over and out fra min side

du - Mikael L._phpbb3_import15700 - 27-11-2005

har sikkert ret Bjørn, prisen er i hvert fald ikke til at tage fejl af, men er den LNIB eller BNIB, det gør en lille forskel. annnoncen siger intet om det.

Mikael

- Peder_phpbb3_import15712 - 27-11-2005

Hej alle - jeg synes tonen kammer over ind i mellem Icon_e_sad
Jeg kender ingen af jer personligt - men ret skal være ret :
Jeg har for nøjagtig 11 dage dage siden købt en GMT II S/S til 25.387,03 kr = 3.390 Euro Det må vel nærmest bekræfte hvad Bjoern skriver - ikke Icon_question

--> Morgan : du er jo "moderator" på dette og andre index, ikke ? Bliv nu ikke fornærmet; men jeg synes ikke at du helt lever op til din moderator rolle; men tværtimod "spiller lidt med på vognen. Selvf. skal det at du er moderator, på ingen måde afskære dig fra at deltage i en debat; og der skal også være plads til den "friske replik"; men du skal i hvert fald være rollemodel for god etik!

Jeg ved dette er lidt OT; men jeg fornemmer at der på det seneste har været flere "useriøse" indlæg bl.a. fra én der blev ved at sørge på om 350 dkr for et Panerai eller 500 dkr for et Rolex var en ok pris.
Enten er læser for nærtagende eller forfatter for grov; men uanset hvad er det ikke sjovt at læse...

Vi burde måske overveje at gøre deltagelse i urform mere "forpligtende" PÅ den anden side viser denne tråd viser jo, at det heller ikke kun er guests der afføder, såe her er det så at moderatoren kommer ind.

Re: Jeg har ikke paastaet at Bo's eller andrespriser er i sk - morgan - 27-11-2005

Citat:Jeg svarede blot paa et spoergsmaal om priser fra Henrik og underbyggede andres post om at det er muligt at handle billigere end i Danmark.

Ikke for at være sur og dum, men du gjorde jo lidt mere end det, Bjørn. Det du gjorde var at du skråsikkert satte spørgsmålstegn ved om hvorvidt enhver kunne handle det ur som Bo har til salg, en god klat mindre end Bo har sat det til salg til. (Ovenkøbet i et engelsksproget EU land = nemt)

Det ikke er fair over for Bo. Og da det er en tilbagevendende "event" at den her slags posteringer opstår, kan jeg egentlig godt forstå at Bo (og tidligere Bjarne V, og tidligere Thor O) resignerer over for det.

Det er bare så drøn nemt at sætte spørgsmåltegn ved alt muligt på nettet.

Mvh Morgan

Ps.
Jeg er sikker på at du nok skal poste om prisen i Amsterdam når du er dernede. Kan du ikke lige spørge dem om hvordan deres salg uden moms hænger sammen? Jeg syntes det lyder lidt mystisk. Mon ikke de lægger op til at man selv skal opgive det som import når man kommer hjem til dk ?

- morgan - 27-11-2005

Hej Peder,

Jeg er ikke moderator på dette forum.

Mvh Morgan

Peder Skrev:Hej alle - jeg synes tonen kammer over ind i mellem Icon_e_sad
Jeg har for nøjagtig 11 dage dage siden købt en GMT II S/S til 25.387,03 kr = 3.390 Euro Det må vel nærmest bekræfte hvad Bjoern skriver - ikke Icon_question

--> Morgan : du er jo "moderator" på dette og andre index, ikke ? Bliv nu ikke fornærmet; men jeg synes ikke at du helt lever op til din moderator rolle; men tværtimod "spiller lidt med på vognen. Selvf. skal det at du er moderator, på ingen måde afskære dig fra at deltage i en debat; og der skal også være plads til den "friske replik"; men du skal i hvert fald være rollemodel for god etik!

Jeg ved dette er lidt OT; men jeg fornemmer at der på det seneste har været flere "useriøse" indlæg bl.a. fra én der blev ved at sørge på om 350 dkr for et Panerai eller 500 dkr for et Rolex var en ok pris.
Enten er læser for nærtagende eller forfatter for grov; men uanset hvad er det ikke sjovt at læse...

Vi burde måske overveje at gøre deltagelse i urform mere "forpligtende" PÅ den anden side viser denne tråd viser jo, at det heller ikke kun er guests der afføder, såe her er det så at moderatoren kommer ind.

Hej Morgan - bramkajka - 27-11-2005

Er du ikke rar at vise mig hvor jeg har sat spoergsmaals tegn ved nogens priser? for det var bestemt ikke min hensigt. Det kunne ikke rage mig mindre hvad folk tager for deres ure. det er en sag mellem koeber og Saleger

Mikael, Det er sprit nyt fra fabrikker (nt) - bramkajka - 27-11-2005

nt

en lille sidebemærkning - Mikael L._phpbb3_import15700 - 27-11-2005

jeg syntes det er dødbesværligt, at få fat i en Rolex til en god pris. meget skriveri og krejleri, og så er uret pludselig solgt til en anden osv.

Jeg brugte al for lang tid på at få en sub-nondate, så jeg gider ikke overveje at sælge den for at tjene et par k, for at gå igang igen med at skaffe et nyt.

Mikael

- Peder_phpbb3_import15712 - 27-11-2005

Morgan Jones Skrev:Hej Peder,

Jeg er ikke moderator på dette forum.

Mvh Morgan

Peder Skrev:Hej alle - jeg synes tonen kammer over ind i mellem Icon_e_sad

Nej - det ser jeg nu. Fodfejl fra min side, undskylder meget Icon_redface