|
Prisstigninger på schweiziske ure - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Prisstigninger på schweiziske ure (/showthread.php?tid=62471) |
Re: Prisstigninger på schweiziske ure - Stensbjerg - 17-01-2015 Steg deres butik priser ikke i 13 og 14 Man høre jo ellers at de er steget i pris hvert år gennem mange år, Fra folk om hvem det siges at de ved en masse om stoffet. Re: Prisstigninger på schweiziske ure - KimT - 17-01-2015 De har holdt en pause med de "årlige" reguleringer. Re: Prisstigninger på schweiziske ure - TioMalo - 17-01-2015 Citat:Jeg er med på, at i forhold til 1960 at et SUB kostede 16-18.000,- men der taler vi så også om at det er 55 år siden.Insektsex eller ej, Daniel men Subben kostede i 1960 pænt under 10K i dagens penge. 1969 kostede det - igen i dagens kroner - godt og vel 12K. Vh. John Re: Prisstigninger på schweiziske ure - D.Sandberg - 17-01-2015 Så gir du mig vel ret i at det er helt hen i vejret at et 116610LV skal koste 100.000,- om 7 år Re: Prisstigninger på schweiziske ure - Jack Cassidy - 17-01-2015 Jeg skrev LN. LV (= Hulk) vil være lidt dyrere om få år omkring 107.000 DKK. Re: Prisstigninger på schweiziske ure - D.Sandberg - 17-01-2015 Jeg kan ikke huske fra næse til mund, så jeg er heldig at jeg fik det første bogstav rigtig. Re: Prisstigninger på schweiziske ure - stenstrupigen - 17-01-2015 Ha,ha. 116610LV kommer nok til at koste langt over 100.000 kr om nogle år. Jeg kan huske omkring 1997 - 1999 at Oysterquartz model 17.000 ikke havde haft en stigning i 2 - 3 år. Lige med et sagde Ragnar at stigninger var på vej, og de var høje. Bum 25 - 30 % steg urerne med. Der var været prisreguleringer mange steder mindst 1 gang om året. Ja, nogle skrev endda prisen op på ure, som de allerede have i udstillingsviduet, selv om de grinte lidt at det kunne de da ikke finde på Men jeg har tænkt mange gange over hvordan i alverden at Seiko kunne i 1985 lave et standard quartzzur ur for 600 kr, og et ur magen til koster måske 1.000 kr i dag, eller 1.200 med chronograph. Jeg ved godt at udbud og efterspørgel har noget at sige, men man undre sig lidt. Re: Prisstigninger på schweiziske ure - TioMalo - 17-01-2015 Citat:Så gir du mig vel ret i at det er helt hen i vejret at et 116610LV skal koste 100.000,- om 7 årAbsolut, Daniel, absolut. Jeg er dog bang om at Rolex A/S i Schweiz er ligeglad om hvad jeg synes - eller du Og jeg er bang om at det ikke tager syv år for at listeprisen for Subben hitter de 100K - det ser ud at valutamarkedet er ved at blande kort lige nu og hvordan ser det ud for balancen mellem CHF - US $ - € ser ud når støvet er faldet over scenen ved Gud alene men ej vil fortælle... Vh. John Re: Prisstigninger på schweiziske ure - jk - 21-01-2015 Cartier (som er en del af Richemont gruppen) meddelte i dag, at de vil hæve priserne i Euro-zonen med 5% for både ure og smykker. Priserne i hjemlandet fastholdes. Det betyder altså, at firmaet æder noget af kursstigningen på CHF selv. Om denne prisstigning også vil gælde andre Richemont mærker (VC, Panerai, IWC, JLC, L&S, Montblanc m.fl ) vides ikke endnu, men vi kan jo håbe, at stigningen holdes på dette forholdsvis beskedne niveau. JK Re: Prisstigninger på schweiziske ure - Len - 21-01-2015 jk Skrev:Cartier (som er en del af Richemont gruppen) meddelte i dag, at de vil hæve priserne i Euro-zonen med 5% for både ure og smykker. Priserne i hjemlandet fastholdes. Det betyder altså, at firmaet æder noget af kursstigningen på CHF selv. Jeg var forbi Klarlund i dag og de har ikke fået priser endeligt på plads, men forventede en noget større procent stigning end ovenstående for Rolex. Nu må vi se hvad det ender med.... |