Urdebatten / Urforum
Hvor sælger i jeres ure? - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Alt det andet (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=78)
+--- Forum: Off topic (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=81)
+--- Tråd: Hvor sælger i jeres ure? (/showthread.php?tid=61826)

Sider: 1 2 3 4 5 6

Re: Hvor sælger i jeres ure? - Amehlbye - 12-09-2014

Det er jo ganske simpelt
Der er fokus på profit - selvom der står noget andet.
Længere er den ikke.

Re: Hvor sælger i jeres ure? - Heinrich - 12-09-2014

CT-Watches.dk Skrev:
Heinrich Skrev:Ct watch har ikke ret i hvad han skriver
Det er sådan nå man handler med brugte vare skal man kun betale moms af det beløb som man tjener
Det ville sige køber et ur til 3000kr sælger det for 5000 så betaler man moms af 2000kr det siger loven om moms ved salg af brugte ting
Kender godt reglerne, tak. Jeg kan ikke se hvad jeg har skrevet forkert? Om det er nyt eller brugt der bliver solgt giver samme resultat i sidste ende.
Ved godt du kender reglerne men nu var det til dem der ikke ved reglerne der er jo lidt forskel på at betale 20% af fortjeneste eller betale 20% af hele beløbet

Re: Hvor sælger i jeres ure? - MortenKN - 12-09-2014

I min optik er der nu alligevel lidt forskel på om man driver det som en decideret levevej eller en sideforretning - Når brødet på bordet er direkte afhængig af mængden af ure og profitten på de enkelte ure, så er fokus nok alligevel i lidt højere grad på profitten og bundlinien, end hos den som ikke lever af det. Det er helt fair og ganske forståeligt.. Ikke noget forkert i det

Re: Hvor sælger i jeres ure? - TimeToWatch.dk - 12-09-2014

Amehlbye Skrev:Det er jo ganske simpelt
Der er fokus på profit - selvom der står noget andet.
Længere er den ikke.

Enig... Ellers var biksen jo lukket for længe siden da jeg ikke kan og vil drive en underskudsforretning. Syntes nu vi er ude på overdrevet, hvor det græser op til insekt sex Icon_e_wink Kunne godt ændre det til "... uden primær fokus...", men mon ikke folk overlever som det står nu?! Icon_e_wink

/Mads

Re: Hvor sælger i jeres ure? - Amehlbye - 12-09-2014

Folk overlever da Icon_razz - men god ide med at ændre det, så er der da lidt mere sammenhæng, mellem det man siger og det man gør.

Re: Hvor sælger i jeres ure? - ultoman - 13-09-2014

Nu var det overhovedet ikke mini mening at skyde efter nogen, priser er jo subjektiv, og derfor ikke noget vi kan blive enige om i plenum.

At brugturforhandlerne (har lyst til at skrive brugtvognsforhandlerne hver gang) de tjener på de ure de sælger må siges at være forventligt, uanset om det er et bierhverv eller hovederhverv.

Re: Hvor sælger i jeres ure? - Heinrich - 13-09-2014

Ps ved ikke om alle brugturforhandler renser urene ved ct watch gør har læst at han bruger ret meget tid på et ur han får ind til salg og tager nogle fede FOTO af det det skal jo koste noget

Re: Hvor sælger i jeres ure? - runzuk - 13-09-2014

Jeg kan slet ikke se problemet. Jeg er 100 % tilfreds hver gang jeg handler. Jeg er ligeglad men hvad urhandleren tjener. Jeg har jo selv besluttet at trykke "køb" Icon_e_smile

Re: Hvor sælger i jeres ure? - trabjergknudsen - 13-09-2014

MortenKN Skrev:I min optik er der nu alligevel lidt forskel på om man driver det som en decideret levevej eller en sideforretning - Når brødet på bordet er direkte afhængig af mængden af ure og profitten på de enkelte ure, så er fokus nok alligevel i lidt højere grad på profitten og bundlinien, end hos den som ikke lever af det. Det er helt fair og ganske forståeligt.. Ikke noget forkert i det

Ja den kan så også vendes om... Hvis man ikke er afhængig af profit da man har en anden indkomst... Så kan man også vælge at vente med at sælge til tidspunktet for maks profit og afvise bud og rabatter;)

Hvor en presset urbutik der kan der fås rabatter:)

Re: Hvor sælger i jeres ure? - TimeToWatch.dk - 13-09-2014

trabjergknudsen Skrev:
MortenKN Skrev:I min optik er der nu alligevel lidt forskel på om man driver det som en decideret levevej eller en sideforretning - Når brødet på bordet er direkte afhængig af mængden af ure og profitten på de enkelte ure, så er fokus nok alligevel i lidt højere grad på profitten og bundlinien, end hos den som ikke lever af det. Det er helt fair og ganske forståeligt.. Ikke noget forkert i det

Ja den kan så også vendes om... Hvis man ikke er afhængig af profit da man har en anden indkomst... Så kan man også vælge at vente med at sælge til tidspunktet for maks profit og afvise bud og rabatter;)

Hvor en presset urbutik der kan der fås rabatter:)

Man kan igen vende den om og sige at man kan handle præcis de ure man SELV syntes er spændende uden de nødvendigvis kan sælges, så man kan stå 100 % inde for de produkter man flipper af uden at skulle oversælge vare, hvilket er det jeg helst vil praktisere Icon_e_wink

Den kan vendes på mange måder... Icon_e_biggrin1

/Mads