Urdebatten / Urforum
CWC Fat Boy Quartz - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: CWC Fat Boy Quartz (/showthread.php?tid=57657)

Sider: 1 2 3 4 5

Re: CWC Fat Boy Quartz - Kristofferj - 02-05-2012

Kan lort ikke være billigt?

Re: CWC Fat Boy Quartz - Stensbjerg - 02-05-2012

Du måske selvfølgelig se på Seiko som du vil,men for at kalde hvad de laver lort vil jeg mene du lige skal læse på lektien inden du tager hjemmefra Icon_e_wink
prøv at se om du kan finde ud hvordan andre højt respekteret mærker ser på Seiko.

Lort (for nu at bruge dit ord) er hvis det på ingen måde er pengene værd
Seikos billige ure er driftsikre,billige i drift og holdbare som nærmest intet andet det kan du ikke kalde lort hvis andre skal kunne forstå hvad du mener,
mange mærker frygter med rette Seiko fordi de ved hvilke magt de reelt sidder inde med.

Re: CWC Fat Boy Quartz - Kristofferj - 02-05-2012

JEG syntes at seikos billige ure, dem man ser i en standard urbutik er ufattelige kønsløse og kedelige. De stinker langt væk af brun sovs, og tyske øl fra grænsen.
Seiko laver mega fede ure, har selv haft et par stykker fra dem, OG jeg har læst en hel del om deres historie. De fleste af deres spændene ure sælges bare ikke særlig mange steder i dk, øv!

Det kan godt være det er value for money, men det er de der 2 liters remolade spande også Icon_e_wink

Re: CWC Fat Boy Quartz - MichaelSC - 02-05-2012

Nu kommer jeg ind og læser denne tråd og syntes bare den emmer af dårlig energi!

Oplægget fra Willy er godt; fine militærure, enkle og i den mindre kategori hvad angår størrelse. Jeg syntes det er spændende læsning og gad godt vide noget mere om CWC og Hamilton. I stedet drukner oplægget i spøg, skæmt og ironi.

Så kommer der et nyt mærke på bordet, japanske Seiko, det får osse hurtigt én på snottet og så kører det bare videre i samme spor.

Man kan godt lave sjov uden at nedgøre andres oplæg, man kan også være morsom, uden at blive plat og bruge et dårligt sprog IMHO

Kan vi ikke anstrenge os for at holde et vist niveau på dette fantastiske Forum?

Måske er det bare mig, som kommer ind fra højre og ikke kan tage en spøg?

Willy, jeg syntes CWC urene er fine, Hamilton ligeså, Ivan. Måske de ville tage sig lidt små ud på min arm, men flotte enkle er de, jeg kan godt se hvad du mener, når du siger de har lidt IWC over sig - sådan lidt Mark XII.

Mvh
Michael

Re: CWC Fat Boy Quartz - Stensbjerg - 02-05-2012

MichaelSC Skrev:Nu kommer jeg ind og læser denne tråd og syntes bare den emmer af dårlig energi!

Oplægget fra Willy er godt; fine militærure, enkle og i den mindre kategori hvad angår størrelse. Jeg syntes det er spændende læsning og gad godt vide noget mere om CWC og Hamilton. I stedet drukner oplægget i spøg, skæmt og ironi.

Så kommer der et nyt mærke på bordet, japanske Seiko, det får osse hurtigt én på snottet og så kører det bare videre i samme spor.

Man kan godt lave sjov uden at nedgøre andres oplæg, man kan også være morsom, uden at blive plat og bruge et dårligt sprog IMHO

Kan vi ikke anstrenge os for at holde et vist niveau på dette fantastiske Forum?

Måske er det bare mig, som kommer ind fra højre og ikke kan tage en spøg?

Willy, jeg syntes CWC urene er fine, Hamilton ligeså, Ivan. Måske de ville tage sig lidt små ud på min arm, men flotte enkle er de, jeg kan godt se hvad du mener, når du siger de har lidt IWC over sig - sådan lidt Mark XII.

Mvh
Michael

Det indlæg jeg har været mest enig med i meget lang tid Icon_cool

Re: CWC Fat Boy Quartz - Peter - 05-05-2012

Hej

Men de kedeligste af Seiko urene altså det vi kalder leverpostejsmodeller, er jo bare dem der sælger langt bedst, men absolut ikke noget for os herinde. Icon_e_wink

MVH Peter

Re: CWC Fat Boy Quartz - hannover_dk - 05-05-2012

Ivan Skrev:Jeg synes det er super fedt. Militærure har den størrelse ure skal have, det er os andre der tager fejl Icon_e_biggrin1
Bærer selv et Hamilton fra 1976 i dag, på lige under 35mm.

İmage
Sådan en har jeg også, og din har vel også en masse bagside militær tekst

Re: CWC Fat Boy Quartz - Ivan - 06-05-2012

Ja. Man kunne somme tider ønske sig at alle ure havde produktionsdato indgraveret på bagkassen Icon_e_smile

Re: CWC Fat Boy Quartz - Claus Tukjær - 06-05-2012

Kristofferj Skrev:JEG syntes at seikos billige ure, dem man ser i en standard urbutik er ufattelige kønsløse og kedelige.
Seiko laver mega fede ure, har selv haft et par stykker fra dem, OG jeg har læst en hel del om deres historie. De fleste af deres spændene ure sælges bare ikke særlig mange steder i dk, øv!

Det kan godt være det er value for money, men det er de der 2 liters remolade spande også Icon_e_wink
Imens jeg overvejer at fjerne/redigere en del af de ligegyldige/negative indlæg i denne tråd, bør vi huske på at de billige Seiko quartsure altid er et flot alternativ til de ure man kan finde i det lokale supermarked. Ikke alle vil bruge mere end kr. 1.000 på et nyt ur. Seiko laver super kvalitet i ALLE prisgrupper imo....

CWC Fat Boy Quartz - JJG - 06-05-2012

Har et Seiko quartz, som jeg fik i studenterhave af mine forældre tilbage i 1993. Det kostede (så vidt jeg husker) omkring 1.100 kr. og fik i forrige måned sit fjerde batteri, så driftsomkostningerne har vel været omkring 2-250 kr over 19 år (eller lige omkring 1 kr om måneden), og uret har ikke været skånet på nogen måde!

Det kan man da godt kalde "value for money" :-)

Sent from my iPad using Tapatalk HD