Urdebatten / Urforum
Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. (/showthread.php?tid=72552)

Re: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - Tukjær - 21-01-2010

İmage
İmage

Re: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - Joepete - 21-01-2010

Uret er bestemt ikke det største, som jeg har haft. Til gengæld er det utrolig velproportioneret, synes jeg, idet tykkelse, bredde, højde og vægt giver et flot og robust helhedsindtryk, uden det bliver for meget. Uret er meget behageligt at bære på håndleddet, og det tilskriver jeg helt klart den vellavede gummirem, som er både kraftig, blød og lige i øjet ifht uret Icon_e_smile Jeg er, ligesom du, John, meget imponeret over finishen, hvor især de røde tal på inderringen spiller flot sammen med de røde visere og den røde skrift. Urkassen er også meget smukt finisheret, idet der er både blanke og satinerede overflader, ligesom horn og kanter er smukt afrundede for optimal komfort. Bagkassen, dén er jeg helt vild med Icon_e_biggrin Jeg blev lidt overrasket over lume-detaljen i viserne, hvor jeg synes, at det ser meget sofistikeret ud, at visernes kanter også er appliceret med lume-materiale - fin detalje, når man nu er lume-freak Icon_e_wink Icon_redface Icon_razz

İmage

P.S.: Urets horn har netop fået lidt nænsom opmærksomhed, så de nu står smukke og blanke til de satinerede flader Icon_e_smile

Claus, til lykke med Ananta´en Icon_e_wink Jeg synes, at du har fanget Katana-inspirationen smukt på dit sidste billede Icon_cool

Re: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - Len - 21-01-2010

Tillykke med det John Icon_e_biggrin Det ser flot ud.

Re: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - Nicholas W - 23-01-2010

Den her har jeg lige købt/byttet mig til ved baun:

İmage

Så går jagten ind på en perle til kransen!

Hilsen
NW

Re: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - hannover_dk - 23-01-2010

NW Skrev:Så går jagten ind på en perle til kransen!
Hilsen
NW
Hm -. hva ska han nu ha på på jagt - nå men perlen skal der naturligvis gøres noget ved.Tro det eller ej, men man kan faktisk bruge alm gammelt tritium lumen. Mange urmagere har en del gamle visere, og kan man finde en farve der ligner den farve markeringerne har, så kan man pille tritium ud af visere og nulre det sammen og mase det i hullet, og få det plant med kransen. Jeg har selv prøvet det, og de der har set uret, kan helt enkelt ikke lige se det. Naturligvis er det ikke en perle, men det ligner pokkers meget
vh

Re: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - baun - 23-01-2010

NW Skrev:Den her har jeg lige købt/byttet mig til ved baun:

İmage

Hilsen
NW

Usædvanligt smukt billede NW - du kan jo godt.....

Tillykke med en Diver klassiker fra en af verdens bedste urproducenter på det tidspunkt uret er fra - (anden halvdel af 60'erne) - et super ur i hverdagen.

vh Baun

Re: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - Nicholas W - 24-01-2010

Baun Skrev:Usædvanligt smukt billede NW - du kan jo godt.....

vh Baun

Icon_mrgreen Icon_mrgreen Icon_mrgreen

Re: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - pbr - 24-01-2010

NW Skrev:Den her har jeg lige købt/byttet mig til ved baun:

İmage

Hilsen
NW

Tillykke med købet/byttet !!

Det var det helt rigtige valg i min optik !! Tidløs sport og klassisk Omega vintage i én pakke !!! Icon_e_smile

Re: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - baun - 24-01-2010

Købt disse to for nogen tid siden - nu hjemkommet fra urmager Peter Halse:

İmage

Hvis du vil se mere til diss 2 så er der en lille artikkel på Omega siden

<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?f=3&t=11315" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=3&t=11315</a><!-- l -->

vh Baun

Re: Vis mig dit nye ur tråd - her må der ikke være gentagelser. - hannover_dk - 24-01-2010

Super velvalgte remme til suveränerne
vh