|
Hvad køres der i herinde.? - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Alt det andet (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=78) +--- Forum: Off topic (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=81) +--- Tråd: Hvad køres der i herinde.? (/showthread.php?tid=58825) |
Re: Hvad køres der i herinde.? - Thor86 - 19-05-2014 Min enkelt starts cykel jeg bruger i forbindelse med triathlon: ![]() Derudover kører jeg i en (meget kedelig) Peugeot 107. Da jeg købte den var det fordi den var ny, og fordi forsikringen ikke kostede særlig meget. Og så fordi den havde 5 døre. Skulle jeg købe en ny i dag, havde jeg nok valgt helt anderledes. Bilen er ganske ok i byen, men det er absolut bare en bil. Det er ikke en hvor man har lyst til at bringe meget tid. Så vil jeg heller sidde på min cykel. Re: Hvad køres der i herinde.? - nicolaib - 20-05-2014 Jacob K Skrev:nicolaib Skrev:Selvom jeg har kigget med i denne tråd længe efterhånden har jeg ikke rigtig selv fået delt det jeg kører rundt i.. So here goes: Det kan jeg da, den er fra 1989, der ligger en Ford crossflow motor i med dobbelt Weber karburatorer, som er boret op til 1700 cc og tunet ved er firma der hedder Vulcan samt forberedt til ræs ved Rat Race i London.. Super bil om sommeren der lyder og kører som en drøm, samtidig med at den er til at skrue på uden ens økonomi ligger i ruiner bagefter.. Re: Hvad køres der i herinde.? - nicolaib - 20-05-2014 Jacob K Skrev:Fed Caterham, kan du fortælle lidt om den ? Det kan jeg da, den er fra 1989, der ligger en Ford crossflow motor i med dobbelt Weber karburatorer, som er boret op til 1700 cc og tunet ved er firma der hedder Vulcan samt forberedt til ræs ved Rat Race i London.. Super bil om sommeren der lyder og kører som en drøm, samtidig med at den er til at skrue på uden ens økonomi ligger i ruiner bagefter.. Re: Hvad køres der i herinde.? - Black Seal - 20-05-2014 Thor86 Skrev:Min enkelt starts cykel jeg bruger i forbindelse med triathlon: Fed cykel, men du skal da have kortet det gaffelrør........ Re: Hvad køres der i herinde.? - Kenned - 20-05-2014 Thor86 Skrev:Min enkelt starts cykel jeg bruger i forbindelse med triathlon: Hold kæft den er fed:-) kører nu sjældent eller retter sagt aldrig på cykel medmindre den har en 1800 motor monteret! Men det er lige før jeg må have sådan en til at fylde i skuret istedet for min 6 år gamle aveny som har rullet max 100 km:-) Er det Carbon ? Tænker om den kan klare en rigtig mand på 100+ God aften /Kenned Re: Hvad køres der i herinde.? - Black Seal - 21-05-2014 Stellet skal nok holde. Problemet kan være hjulene som oftest har vægtbegrænsninger. Re: Hvad køres der i herinde.? - Jacob K - 21-05-2014 nicolaib Skrev:Jacob K Skrev:Fed Caterham, kan du fortælle lidt om den ? Har selv et eksemplar af den oprindelige, en seven fra 62 (kan ses på side 11 i denne tråd). Men det er en super inspirende køremaskine, som får det store smil frem, hver gang man triller en lille tur. Jacob Re: Hvad køres der i herinde.? - Thor86 - 22-05-2014 Black Seal Skrev:Fed cykel, men du skal da have kortet det gaffelrør........ Det er helt rigtigt. I øjeblikket eksperimentere jeg med hvor aggressiv position jeg kan få på cyklen. Saver jeg den først af, så er der ingen vej tilbage. Det kræver en hel ny forgaffel, og så vil jeg heller vente lidt og se om jeg kan vænne mig til positionen. Men jeg tror jeg sætter den lidt op, og så saver den af. Kenned Skrev:Er det Carbon ? Tænker om den kan klare en rigtig mand på 100+ God aften Umiddelbart skulle det ikke give anledning til problemer, så længe du ikke hviler dig på overrøret når du holder pause. Men med 100kg+ så skal man i hvert fald finde den rigtige fælge samt dæk. Jeg vejer selv ca 76-77kg, og jeg synes den er behagelig at sidde på. Jeg kunne forestille mig det var lidt anderledes hvis man vejede 100kg+, det er i hvert fald en faktor du skal tage med, når/hvis du skal ud og købe en cykel. Jeg vil dog advare dig, du kan hurtig blive grebet i det. Det værste er man ALTID kan opgradere sin cykel. :-P Jeg er ikke en særlig stærk cykelrytter - endnu. Min force i triathlon er løb og til dels svømning. Men det ændrer ikke på jeg meget gerne vil se hurtig ud når jeg er på cyklen. Og dét skal man ikke undervurdere! Re: Hvad køres der i herinde.? - dreamwatch.dk - 26-05-2014 Jacob K Skrev:nicolaib Skrev:Jacob K Skrev:Fed Caterham, kan du fortælle lidt om den ? Super cool bil... Det er vist en underdrivelse, jeg kan stadig drømme om den gang vi "tøffet" rundt i Aarhus Hvad er groft sat forskellen på din seven og den nyere som vises her (på billede ser de jo stort set ens ud). Re: Hvad køres der i herinde.? - Jacob K - 29-05-2014 Der er ikke den store forskel, da min Lotus på mange måder er en Caterham. Lotus solgte i 1972 rettighederne til Caterham, og de begyndte at bygge en bil fuldstændig efter Lotus koncept. Caterham producere stadig bilen, som i det store hele er helt magen til i dag, dog med "moderne" forbedringer, dette er ikke ABS, servo styring osv, men moderne motorer, og hjul ophæng. Min er en 62, men tilbage i 62 kunne bilen ikke holde til at blive brugt hårdt, derfor er langt de fleste Lotuser i dag, mere eller mindre opgraderet så det real er en Caterham. Så er der altid nogle som mener en "rigtig" Lotus er bedre end en Caterham, men det er i min verden rent snobberi, og der er da også en del Caterham i Lotus klubben. Men du har ret Micki, det var en hyggelig tur rundt i Aarhus, som tiltrak sig en del blikke Min bil er dog blevet justeret og trimmet, så den køre væsentlig bedre end da du prøvede den, men det må vi jo gøre om en dag. Recepten for en sjov bil er lav vægt, perfekt vægtfordeling, så behøver motoren ikke at være voldsom. Jeg vil til hver en tid sætte en kraftig bil af, på små snoede veje, men hvis det bare går lige ud, har jeg ikke en chance ( kun de første 10-15 sekunder). Husk på 0-100 km/t klares på 5-6 sekunder, men maks fart er i min 190-200 km/t. Jacob |