|
Godt eller snot tråden.. - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Godt eller snot tråden.. (/showthread.php?tid=60369) |
Re: Godt eller snot tråden.. - jkjaers - 11-04-2014 ![]() 40mm Re: Godt eller snot tråden.. - Slettegaard - 11-04-2014 40 mm ![]()
Godt eller snot tråden.. - runzuk - 11-04-2014 Slettegaard Skrev:40 mm Hvad måler jeres håndled egentligt? Mit er 18 cm. Jeg har det bedst med min 45 mm. Re: Sv: Godt eller snot tråden.. - KimT - 11-04-2014 Mit er 19 og jeg foretrækker ure mellem 38 og 44. Re: Godt eller snot tråden.. - Kristofferj - 11-04-2014 Tror mit er 16-17cm Re: Godt eller snot tråden.. - Miwes - 11-04-2014 Mit håndled måler 22,5 og mine ure skal ligge fra 44 og opefter. Min max. grænse ved størrelse på ur er nok de 51mm, som mit største Oris ligger på, kun overgået af mit Zeno på 55mm, der bliver for meget. ![]() ![]() Vh. Michael Re: Godt eller snot tråden.. - runzuk - 11-04-2014 Det Zeno ur er top lækkert, har du stadig det?? Re: Godt eller snot tråden.. - Slettegaard - 11-04-2014 runzuk Skrev:Hvad måler jeres håndled egentligt? Mit er 18 cm. Jeg har det bedst med min 45 mm. Mit håndled er ca. 17,5 cm. Jeg kan fortælle dig, at Sociologen (Kenn), som har kraftige arme og går med Panerai 47 mm prøvede mit Rolex 40 mm til sidste Københavner ur GTG og han kunne passe min lænkeindstilling og lukke låsen. Jeg var målløs!! Jeg har selv haft PO ti i 45,5 mm og det var stort synes jeg. For stort IMO. Da jeg havde det tog jeg et Rolex 40 mm på til et GTG i Næstved. Det lignede et dameur og jeg kunne ikke vænne mig til det. Jeg købte et Rolex Explorer II 42 mm og solgte PO'en. Efter noget tid virkede den også for stor. Og jeg fik 40 mm Rolex igen. Det er MIN urstørrelse, det er her jeg befinder mig bedst. Men du kan IKKE skifte fra 45,5 mm til 40 mm på kun én dag, det ser mærkeligt ud. Der snyder hjernen os. Her et billede af mit håndled med PO XL 45,5 mm iTitanium: ![]() Her Rolex GMT Master II BLNR i 40 mm: ![]() Her Rolex Datejust II i 41 mm: ![]() Rolex Datejust II 41 mm og Rolex Submariner 16610 i 40 mm. Ikke den store størrelsesforslkel på papiret. Men på min arm virker Datejust'en for stor og Submariner sidder perfekt. ![]() Omega Seamaster 300 m Ceramic i 41 mm: ![]() Tallet på papiret 40 mm eller 45,5 mm kan man ikke helt bruge til noget udover en pejleretning, det kommer helt an på udformning af kassen, hornenes form, samt størrelsen på glassets åbning. Re: Godt eller snot tråden.. - Kristofferj - 11-04-2014 Miwes Skrev:Mit håndled måler 22,5 og mine ure skal ligge fra 44 og opefter. Er det et 7750 der sidder idet? De subdials ser jo helt malplacerede ud Re: Godt eller snot tråden.. - Miwes - 11-04-2014 Jeg har stadig mit Zeno og det er et Valjoux 7750 der sidder i uret som er en "ventre udgave" hvilket giver det omvendte udseende med de små dials, men behageligt at kronen ikke sidder "normalt" når uret er så voldsomt i diamater. ![]() ![]() ![]() ![]() Vh. Michael |