Urdebatten / Urforum
Gætteleg -> nyt ur på vej ! :-) - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Gætteleg -> nyt ur på vej ! :-) (/showthread.php?tid=83964)

Sider: 1 2 3


RE: Gætteleg -> nyt ur på vej ! :-) - Stensbjerg - 01-06-2024

Kunne det være et JUNZEN ?


Gætteleg -> nyt ur på vej ! :-) - pbr - 01-06-2024

(01-06-2024, 07:44 PM)Stensbjerg Skrev: Kunne det være et JUNZEN ?


Desværre nej - jeg kender slet ikke mærket


RE: Gætteleg -> nyt ur på vej ! :-) - Stensbjerg - 01-06-2024

Så håber jeg vi er ude i et WISE
Og hvis du spørger mig gerne model AD773.

De bliver GS of Micro brands. Icon_party


Gætteleg -> nyt ur på vej ! :-) - HG - 01-06-2024

Tror du har ret - men jeg har aldrig hørt om det mærke


Sent from my iPhone using Tapatalk


RE: Gætteleg -> nyt ur på vej ! :-) - Stensbjerg - 01-06-2024

(01-06-2024, 10:11 PM)HG Skrev: Tror du har ret - men jeg har aldrig hørt om det mærke


Sent from my iPhone using Tapatalk

Youtuberen watch Geek 
Har lavet en gennemgang af den model, 
Hvor den får en flot vurdering. 

Ud fra billederne ser VFM særligt omkring fit /finish, 
Ret flot ud, de laves i Thailand men det mener jeg ikke man skal holde imod dem.


Gætteleg -> nyt ur på vej ! :-) - pbr - 02-06-2024

(01-06-2024, 10:05 PM)Stensbjerg Skrev: Så håber jeg vi er ude i et WISE
Og hvis du spørger mig gerne model AD773.

De bliver GS of Micro brands. Icon_party



Bingo !!! 

Dog ikke lige AD773, men i stedet AD770 med sølv sunburst og Super Luminova "light old radium" lume  Icon_smil  

İmage


Jeg er helt enig med dig i, at de er GS af micro brands - jeg har aldrig haft et i hånden, men alle reviews lovpriser byggekvaliteten og finish og roser mærket til skyerne.

Og det forhold, at de er lavet i Thailand, som (mig bekendt) det eneste seriøse ur-brand i det land, er for mig bare endnu et plus, idet min hustru er Thai - samtidig er det af samme grund et ur som selv min hustru kan nikke anerkendende til og bakke op om :-D 

Peter Kotsa har lavet et super review af netop denne model i denne youtube video: https://www.youtube.com/watch?v=wlsDlpZxiDo

Modelserien AD7** fås både i udgaver med 910L Stainless Steel og så i denne, hvor kasse, bagkasse og lås er lavet af Damascus Stainless Steel, som jeg ikke tror andre mærker i verden har forsøgt sig med. 

Men se Peter Kotsas fremragende review, hvor også alle specs bliver opgivet. 

Min eneste reservation imod AD7** er måske, at de ikke fås med lænke - kun med rem (læder eller gummi). 

Men udover den "Saddle Brown" læderrem, som uret kommer med og som skulle være fremragende kvalitet, har jeg bestilt en brun sailcloth rem fra Finwatchstraps.com og en RM-style deployant lås fra Artem.com. Den eneste grund til, at jeg ikke har bestilt Artems fantastiske sailcloth rem er, at de ikke laver den i brun, som jeg synes er den bedste remfarve til uret.

Skal nok også have fundet en brun perlonrem til det - men derudover tror jeg at en af mine DeLugs remme i "taupe" også vil passe fantastisk til uret.

Nu bliver den store opgave så at holde ventetiden ud - Wise skriver på deres hjemmeside, at der kan gå 10-14 dage med at samle uret hvis der er travlhed og forsendelsen med DHL tager fra 5-7 dage. Så forhåbentlig lander den i Viborg om en 3 ugers tid max  Icon_drunken


Gætteleg -> nyt ur på vej ! :-) - jazzman - 02-06-2024

Hvis jeg ikke husker forkert har Zelos også lavet ure i damaskus stål, flot ur


Sent from my iPhone using Tapatalk


RE: Gætteleg -> nyt ur på vej ! :-) - Stensbjerg - 02-06-2024

Stort tillykke Peter  Icon_flag
Vildt flot skive valg. 

Det mærke/ur vil jeg vildt gerne se med hænderne jo før jo bedre, vi bliver nødt til at sætte noget GTG op der gør det muligt. Icon_blink

Ja omtalen af deres ure er flot i reviews, 
Så jeg er sikker på det ikke skuffer. Icon_cool


Gætteleg -> nyt ur på vej ! :-) - pbr - 02-06-2024

(01-06-2024, 03:58 PM)Jens Skrev: Med god hjælp fra Google har jeg fundet en kandidat men jeg føler det er uklogt at røbe det, da det jo er snyd med hjælpemidler Icon_idea


Hvad så, Jens - havde du det rigtige gæt ?


Gætteleg -> nyt ur på vej ! :-) - HG - 02-06-2024

Ser godt ud det vil jeg også godt se en dag
Vidste slet ikke at man I Thailand havde et selvstændigt mærke. Ved at de samler ure og andre elektronik sager, men ikke et selvstændigt mærke.

Bliver spændende at se dine egne billeder når det kommer hjem.


Sent from my iPhone using Tapatalk