Urdebatten / Urforum
3 days of watches på Glyptoteket - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: 3 days of watches på Glyptoteket (/showthread.php?tid=82611)

Sider: 1 2 3 4

3 days of watches på Glyptoteket - cfnissen - 26-09-2018

(26-09-2018, 01:21 PM)base924 Skrev: ...
En af medarbejderne fra Ole Mathiesen nævnte i øvrigt, at Patek ikke deltager i den slags arrangementer, så det var noget OM selv havde stablet på benene.
....

Sendt fra min WAS-LX1 med Tapatalk

Ah - det forklarer jo standen ift. nogle af de andre. Og selvfølgelig gør PP ikke det. Haha - hvis man er for fin til konkurrenterne så skal man nok se sig i spejlet.

Skal derind igen i morgen. Mangler klart nogle forskellige oplevelser.

Claus

Sent from my iPhone using Tapatalk

3 days of watches på Glyptoteket - Larsb - 27-09-2018

Det er er ret flot arrangement. Der er rig mulighed for at prøve lige, hvad man har lyst til, og stemningen er dejligt afslappet. Jeg var der (endelig) i går og vi fik prøvet rigtig meget. Det var A. Lange & Sohne, der først tiltrak sig opmærksomheden pga. den igangværende gravering, der forgik live. Gravøren sad med en balancebro under et mikroskop, der også havde et kamera, så vi alle kunne følge med. Det så så legende let ud, hvilket det helt sikkert ikke er. Der var dog oså andre ting på standen ,der var værd at kigge på. Denne Richard Lange evighedskalender med månefase er virkelig noget for sig. Månefasen skal selvfølgelig ikek stille i vores levetid, hvis du ellers holder værket igeng, hvilket skulle være muligt, da det har 14 dages gangreserve. Månefasen er på bagsiden, hvor den drejer rundt om jorden på 29 dage, mens jorden roterer en rotation i døgnet. Forestille man sig, at balancen er solen, så har man også en ide om dag og nat rundt om i verden. Det er et tykt ur, men det skyldes den kraftige fjeder, der er nødvendig for at få de 14 dags gangreserve.

İmage

İmage

Jeg tager også lige et PP med, som jeg gerne har villet se på håndledet et stykke tid, men som stort set aldrig er i forretningerne: Pilot travel time (5524). Hvis jeg skulle have et Patek, er det nok den bedste kandidat, selvom det næppe er noget, der kommer til at ske.  

İmage

Så fik jeg endelig set den nye JLC Polaris Memovox. Den var ikke på standen, men Erwin fra JCL havde den på armen. Det er et lækkert ur, der stadig kan friste lidt.

Man kunne jo også bare få et ”hans og hendes” Lange 1 Icon_party Icon_party Icon_party

İmage

Sendt fra min SLA-L22 med Tapatalk

RE: 3 days of watches på Glyptoteket - gmt-geek - 27-09-2018

(27-09-2018, 09:32 AM)Larsb Skrev: .
.

Jeg tager også lige et PP med, som jeg gerne har villet se på håndledet et stykke tid, men som stort set aldrig er i forretningerne: Pilot travel time (5524). Hvis jeg skulle have et Patek, er det nok den bedste kandidat, selvom det næppe er noget, der kommer til at ske.  

İmage

UHA - den 5524G er mega lækker!  Icon_drool

Den er nok til at jeg burde besøge arrangementet....

Vh. Jon

RE: 3 days of watches på Glyptoteket - Larsb - 27-09-2018

Jeg har forsøgt at prøve den i flere år, men det er første gang, jeg har set den i virkeligheden. Det er et lækkert ur, men prisen er også ret heftig Icon_head Vi er godt over 300k

RE: 3 days of watches på Glyptoteket - Stensbjerg - 27-09-2018

Enig den travle time fra PP er fræk Icon_cool

Men til 300+ klik er der mange om buddet,
Og så er jeg sgu ikke sikkert på at det blev den Icon_blink

Det er dog en problematik
jeg ikke behøver at bryde mit hovet med Icon_e_biggrin1

RE: 3 days of watches på Glyptoteket - gmt-geek - 28-09-2018

(27-09-2018, 06:47 PM)Stensbjerg Skrev: Enig den travle time fra PP er fræk Icon_cool

Men til 300+ klik er der mange om buddet,
Og så er jeg sgu ikke sikkert på at det blev den Icon_blink

Det er dog en problematik
jeg ikke behøver at bryde mit hovet med Icon_e_biggrin1

Vi er helt enige om at jeg heller ikke kommer til at hive 350k cash op af lommen....  Icon_Up

Og så er der jo kun grey tilbage - og indbytning af nogle af de andre ure som kan indløse noget mønt....

- Men mon ikke også nok det kunne lade sig gøre?  Icon_blink

Vh. Jon

RE: 3 days of watches på Glyptoteket - Stensbjerg - 28-09-2018

Der skal ikke hives meget op af dine "bamuda trekanter"
Så er den landet  Icon_party

Men det har vi jo drøftet Icon_Up

Skulle jeg selv købe noget i den liga
Blev det dog Lange eller JLC Icon_cool

RE: 3 days of watches på Glyptoteket - meper - 28-09-2018

Ure i den prisklasse køber man vel kun hvis man har en årsløn på 10-20 mill kroner så det ikke betyder det store at købe det?
Det er vel i princippet ret overflødigt? …..ren luksus? …..f.eks. i forhold til at få lagt nyt tag hvis det er utæt osv.?
Jeg er slet ikke der hvor jeg ville købe et ur der på nogen måde ville betyde noget for min økonomi. Dvs. ikke noget jeg ville skulle spare op til. Måske fordi jeg ikke er "urtosse" nok....
De dyre ure er vel mere et kunstværk/smykke end blot et ur der viser hvad klokken er?

Ure i den prisklasse kommer de typisk med et Chronometer certifikat? …...eller er det i virkeligheden ikke så vigtigt?

RE: 3 days of watches på Glyptoteket - Stensbjerg - 29-09-2018

Det er jo en personlig sag hvad man vil bruge sine penge til og hvad der er overflødigt,
Uanset hvor "tung" ens indtjening så er, heldigvis. Icon_cool

Min mdr. Løn fejer ikke noget ud over at den bare skulle komme hver 14 dag,
Derfor køre jeg min ur interesse økonomisk som jeg gør seperat fra husholdningen.

Hvad dyre (hvad er dyrt?) ure er og behovet for dem er igen op til den enkelte,
Vil du kun alene vide hvad klokken er slået, er der masser af andre billigere alternativer.

Herinde skal man dog nok generelt forvente at møde holdninger der udtrykker,
At for dem handler et ur om mere end at vide hvad klokken er,
personlig finder jeg alene i den fornemmelse deres god kvalitet giver stor glæde.

RE: 3 days of watches på Glyptoteket - meper - 29-09-2018

Det vil altid være svært at definere kvalitet ved et ur. Giver man +300k for et ur skal man virkelig føle man får valuta for pengene. Har selv brugt mange penge på HiFi / foto men der kan jeg jo høre og se investeringen har været god. Det er noget mere udefinerbart med et ur. F.eks. da jeg var hus urmageren i dag for at hente et ur der havde fået service havde jeg et ur mere med som skulle renses og have skiftet krone osv. Det viste sig at være et fint ETA værk i det...….vist et 2472 som det gav mening at servicere. Et 1970 ur som dengang kostede ca. 400 kr.....så vidt jeg husker. Urmagerne viste mig et IWC til 40k som han var i gang med. Han var noget skuffet over at sådan et dyrt ur også "blot" havde et ETA værk i samme kvalitet som det ur jeg netop havde indleveret. IWC uret havde så en masse flotte graveringer men i bund og grund ikke bedre kvalitet. Her ville jeg føle mig snydt at have givet 40k for noget jeg ville kunne købe til måske 300 kr. brugt (mindre kendt mærke) og så ofre et service til f.eks. 2600 kr. og så have noget hvor kvaliteten var den samme som det dyre IWC. Så hvor består kvaliteten f.eks. i dette IWC ur? …..mit ur har jo gået siden 1970 uden service så hvad mere får man for de 40k i et IWC? ….lidt flottere polerede dele sådan som jeg lige ser det.....men det kan jo også for nogle være nok til at de vil give det mere for uret......så det er "smykke effekten" som gør forskellen og ikke den mekaniske kvalitet som det der primært har min interesse......selvom uret selvfølgelig også godt må se pænt ud.