Urdebatten / Urforum
Replika ure - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Rolex og Tudor (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=68)
+--- Tråd: Replika ure (/showthread.php?tid=82595)

Sider: 1 2 3

RE: Replika ure - Henrik A - 25-08-2018

At give 10000kr for en kopi, lyder da fuldstændig tåbeligt. En kopi ROLEX har jo intet med det rigtige ur at gøre, og i bund og grund aner man ikke hvad man køber eller om man overhovedet får uret, hvilket jeg personligt ikke håber.

Der findes virkelig mange fine ure til 10000kr derude, så hvorfor købe en sådan kopi. Ja jeg fatter det ikke, undskyld mig.

RE: Replika ure - bjorn_e58 - 25-08-2018

Det er vi helt enige om, Henrik. Men vi må desværre også erkende, at nogen faktisk køber dem. Det helt store problem med fakes - og bestemt ikke kun ure - er at køberen er med til at støtte ulovligheder og med stor sandsynlighed derfor også kriminalitet på mange niveauer. Kriminelle finder altid den nemmeste vej til at finansiere deres foretagender. Narko, stjålne eller forfalskede genstande, you name it.

/Bjørn

RE: Replika ure - Urtiden - 25-08-2018

At der findes så mange replica, at kvaliteten bliver bedre og bedre, at så mange køber disse replica og er villige til at give mere og mere for et replica i god kvalitet, er vel kun en hyldest til Rolex og en medvirkende grund til nogen i det hele taget sukker efter at komme på en "dynamisk" venteliste, betale 70kkr og 6000 for et service for at få den ægte vare. Rolexs bedste reklame og berettigelse ligger måske netop i at der findes og sælges så mange replica. Måske skulle vi bare hylde alle dem som køber dem ?

RE: Replika ure - Stenstrup - 25-08-2018

(24-08-2018, 11:10 PM)bjorn_e58 Skrev: Som nævnt mange gange før, så mangler vi stadig bekræftede eksempler på at en dygtig urmager eller dygtig privat samler er blevet snydt.

/Bjørn

Jeg kan bekræfte at jeg fik et Rolex Daytona 6263 ind for 13 - 15 år siden fra en kunde fra Hong Kong som havde 3 andre Rolex + 2 Tudor vinate, som skulle sættes i stand og AD var nhurtigere end i Hong Kong hvor der var 1 års servicetid.  Han fik service på noge Rolexure, og da 6263 skulle til Rolxfabrikken efter at have været ved Klitgård et par dage, blev det sendt afsted. Der gik 4 uger og så ringede Klitgård mig og sage at de have fået brev fra Rolex om at uret var fake. Skiven var fake. Urkasse var fake med forkerte serienummer. Værket var ægte med få ikke ægte dele i samt lænken var ægte.

Rolexfabrikken fandt ud af at serienummer var forkert. Derefter var der et hold af fake esperter som Rolexfabrokken har og da uret var skilt af fandt de ud af "fejlne".  Have der været det rigtige serienummer i kassen var den nok gået som være ægte. 

Uret kom tilbage med logo fjernet og serienummer fjernet og de få ourginale dele i værket fjernet.

Jeg fik brevet fra Rolex og blev bedt om at forklare hvordan jeg fik fat i uret. Det værste var at kunden fra Hong Kong havde købt 6 vintage Rolex ure fra en fyr i Los Angles uden problemer, men dette Daytona var da altså problemer med, som kun en fabrik kan finde ud af.

RE: Replika ure - Stenstrup - 26-08-2018

(25-08-2018, 12:27 PM)Henrik A Skrev: At give 10000kr for en kopi, lyder da fuldstændig tåbeligt. En kopi ROLEX har jo intet med det rigtige ur at gøre, og i bund og grund aner man ikke hvad man køber eller om man overhovedet får uret, hvilket jeg personligt ikke håber.

Der findes virkelig mange fine ure til 10000kr derude, så hvorfor købe en sådan kopi. Ja jeg fatter det ikke, undskyld mig.

Jeg forstår det heller ikke, men kvaliteten er stadig god på uret.

RE: Replika ure - onkeldunkel - 26-08-2018

Den hjemmeside er fusk og de bedste kopier koster ikke 10.000, men nærmere 3-4.000. Til den pris får du en kopi, som jeg vil vove at påstå, man ikke kan afsløre med mindre man tager bagkassen af, man kender lige præcis den model/ref.nr. utrolig godt eller man sammenligner billeder af kopien og den ægte (i høj opløsning).

RE: Replika ure - bjorn_e58 - 26-08-2018

OK, Nicholas, så har vi et eksempel, men det er da af de mere kuriøse, hvor den ægte lænke og værk fortæller, at det jo ikke var et fake produceret fra starten. Man kan selvfølgelig kun gisne om, hvordan det er kommet i den stand; måske en original men smadret eller overpoleret kasse, måske en hjemmefusker, der har kvajet sig og så ville "rette op" på det billigst muligt, og efterfølgende slippe af med det.

Det jeg efterlyste var bekræftede eksempler på, at et fra bunden fake produceret ur har kunnet snyde en dygtig kender, urmager eller handler.

/Bjørn.

RE: Replika ure - Claus Tukjær - 26-08-2018

Man hører ofte at AD'er siger at kopier er blevet så gode at de ikke kan se forskel og at de skal sendes til fabrikken. Selvfølgelig kan de se om et ur er en kopi, det er blot i deres interesse at gøre folk utrygge ved at handle online og holde salget i egne rækker. 

Kan en Rolex AD ikke se om et ur er kopi, burde de ikke være AD imo.

F.eks. kan Peter Halse spotte en fake allerede inden kunden kommer inden for døren  Icon_rul 

Selvfølgelig kan der være personale hos en AD der ikke er kompetent til at se det, men en urmager kan uden tvivl.

RE: Replika ure - Stensbjerg - 26-08-2018

Det her Hulk vil jeg påstå vil kunne "snyde" de fleste,
Kom det gående forbi en på gaden.

https://m.youtube.com/watch?v=RGcHGx0aEvQ

Og det er vel (går jeg ud fra) reelt det ejerne ønsker,
At få lov til at kigge med fingerne eller inde i dem er så en helt anden snak.

Jeg tror slet ikke det er det scam ejerne af de ure ser de skal opfylde,
Det handler om at komme billigere til at kunne udtrykke nogle signaler..

RE: Replika ure - Stenstrup - 26-08-2018

Det er en utrolig god kopi. Ærgerligt at vi ikke ser værket på begge 2 og sammenligner.