Urdebatten / Urforum
Speedy Tuesday Limited Edition - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Omega (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=80)
+--- Tråd: Speedy Tuesday Limited Edition (/showthread.php?tid=81664)

Sider: 1 2 3 4 5 6 7

Speedy Tuesday Limited Edition - KimT - 10-01-2017

De 42 er inkl. alt, idet de bestilles på Omegas hjemmeside, men leveres/sælges gennem lokale forhandlere/boutiques.

RE: Speedy Tuesday Limited Edition - gmt-geek - 10-01-2017

(10-01-2017, 03:48 PM)T79 Skrev: Et spørgsmål: På Fratello skriver de, at den kun sælges online direkte gennem Omega. Dvs. Schweiz (antager jeg) - kommer der told/moms på de 42K?

//Michael

Jeg har samme bestillings dump som Kim fremviser med at prisen er 41900kr inkl. moms så det gør der ikke nej!

- Ellers vil jeg i hvert fald mene at de har et forklarings problem i forhold til min reservation!

Vh. Jon

(10-01-2017, 03:52 PM)KimT Skrev: De 42 er inkl. alt, idet de bestilles på Omegas hjemmeside, men leveres/sælges gennem lokale forhandlere/boutiques.

Icon_+1

vh. Jon

RE: Speedy Tuesday Limited Edition - T79 - 10-01-2017

Tak:-)

Alt andet lige er jeg stadig glad for mit FOiS - så kan jeg trøste mig lidt med det:-)

Og heldigvis er det ur-flipper 1-10 (undtagen gmt-geek), der har købt, så måske der dukker et op på det brugte marked på et tidspunkt (men til hvilken pris...)

//M

Speedy Tuesday Limited Edition - KimT - 10-01-2017

Det bliver helt sikkert ikke en ny Snoopy (tror jeg), men mon ikke det vil holde værdien rimelig fornuftigt - det tror jeg?

Speedy Tuesday Limited Edition - Batman - 10-01-2017

Den er fed ! Tillykke med det Kim og Jon, det glæder jeg mig til at se.

Sent from my iPhone using Tapatalk

RE: Speedy Tuesday Limited Edition - gmt-geek - 10-01-2017

(10-01-2017, 04:03 PM)T79 Skrev: Og heldigvis er det ur-flipper 1-10 (undtagen gmt-geek), der har købt, så måske der dukker et op på det brugte marked på et tidspunkt (men til hvilken pris...)

//M

Takker for tilliden!  Icon_Up

- MEN ja den ryger lige ned i det sorte hul i min samling!

Udover det så ser hele serien ud til at være reserveret nu.....

Hvis bare Omega hver dag på et par timer kunne omsætte for 85 mio'er sååååå.....  Icon_blink

Vh. Jon

RE: Speedy Tuesday Limited Edition - KimT - 11-01-2017

Ja, jeg er jo nok en af dem der med rimelighed kan betegnes som en flipper Icon_e_biggrin1  Om dette skal flippes aner jeg ikke, da det først vides når det er på armen, men intentionen er i hvert fald god. Det lyder under alle omstændigheder virkelig lækkert når man læser op på specifikationerne. Jeg har lige hurtigt skrevet lidt om uret for dem der ikke gider at læse alle de (mange) engelske artikler der er, og så det skal det selvfølgelig også nævnes at alle billeder er snuppet fra nettet.

Uret hedder Speedmaster Speedy Tuesday (ref. 311.32.42.30.01.001) og er baseret på Alaska Projekt III fra 1978 (Radial dial).

İmage
Alaska Projekt III

Kassen er 42mm i diameter og helt mat. Ydermere er krone, trykknapper og lynette matte og dermed er logoet på kronen det eneste udvendige polerede element.

İmage

Værket er det gennemtestede cal. 1861 (håndoptrukket). Jeg er personlig rigtig glad for at de har valgt dette værk, da jeg godt kan synes at nogle af de nyere Speedmastere med automatiske værker kan sidde lidt dårligere på armen.

İmage

Skiven er FANTASTISK og en såkaldt "Radial Reverse Panda" skive. Luminovaen er en sag for sig og når lyset slukkes, bliver det ultra cool. Bemærk også det påsatte Omega logo på skiven ift. påmalet som normalt ses på de fleste nyere Speedmastere, samt den vintage skrifttype SPEEDMASTER er skrevet med.

İmage

Uret leveres i øvrigt i en fin læderrulle, med værktøj til remskifte, samt en natorem der er graveret med "Speedy Tuesday" på hardwaren.

İmage

Her ses uret på de to medfølgende remme og jeg må indrømme at jeg ikke er vild med farvevalget på natoremmen, omend jeg selvfølgende godt kan se tanken bag.

İmage

Det er også værd at nævne der er lidt "historisk" betydning for Omega i dette ur, da det er første gang de lancerer og sælger et ur online, således at alle - og ikke kun dem med de rigtige kontakter - kan få et. Ydermere er det første gang de laver et ur dedikeret til samlere på samme måde som tidligere set fra f.eks. IWC og Panerai og det blev udsolgt på lige over fire timer.

RE: Speedy Tuesday Limited Edition - gmt-geek - 12-01-2017

Det bliver fedt at få en store bror til nogle af de gamle reverse panda svingere - herunder en cal. 321(sad i de første speedy'er) fra 60'erne!  Icon_Up

Og så er jeg virkelig glad for at der til uret tilhører en watch roll istedet for en mega ur kasse!! 

Vh. jon

İmage

Speedy Tuesday Limited Edition - KimT - 12-01-2017

İmage

RE: Speedy Tuesday Limited Edition - Stensbjerg - 12-01-2017

Super flot  Speedy  Icon_cool

Value for money aspektet behøver jeg ikke tænke på,
Da jeg ikke skal købe et. 

Stort tillykke til alle som har trykket på knappen. Icon_Up