Urdebatten / Urforum
Nyere DJ uden B&P - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Rolex og Tudor (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=68)
+--- Tråd: Nyere DJ uden B&P (/showthread.php?tid=81226)

Sider: 1 2 3 4

RE: Nyere DJ uden B&P - Kristofferj - 15-05-2016

Er vi ikke ude i noget sølvpapirshat/konspirationsteori nu? Tror det eller ej, der findes mennesker der bare køber et ur fordi de syntes det er fedt, og så ellers kyler boks osv. ud. Det med at alt skal gemmes er jo en nørd/samler ting og ikke noget normale mennesker går op i.

RE: Nyere DJ uden B&P - mojohe67 - 15-05-2016

(15-05-2016, 11:48 PM)jacobzimmer Skrev: @mojoh67 - Det kunne være en mulighed, men jeg tvivler. Til de penge smider man ikke bare boks og papir væk (medmindre penge ikke er et problem), alternativ sender man vel bare boks og papir med posten, hver for sig  Icon_smil

Det ville en urnørd gøre. Jeg tror at den alm dansker er totalt ligeglad med B+P.

RE: Nyere DJ uden B&P - jacobzimmer - 15-05-2016

Det er jeg klar over Kris! Men det er unormale befinder sig i at uret fremstår uden et hak (hvertfald da jeg modtog det Icon_lol ), samt den originale sticker på bagsiden. Det virker til uret er blevet PASSET meget på. Derfor undre det mig at papir er smidt ud også..

Sorry for at gå off topic..

@mojohe67 - Kender en del i den danske ''overklasse'', og har endnu til gode at høre historien om de har købt et spritnyt ur, og smidt tilbehør væk... Ved dog godt det sker.

RE: Nyere DJ uden B&P - Kristofferj - 15-05-2016

Ja det er da lidt underligt, men tror ikke du skal være nervøs for at der er fusket med det.

RE: Nyere DJ uden B&P - mojohe67 - 15-05-2016

(15-05-2016, 11:50 PM)jacobzimmer Skrev: Det er jeg klar over Kris! Men det er unormale befinder sig i at uret fremstår uden et hak (hvertfald da jeg modtog det Icon_lol ), samt den originale sticker på bagsiden. Det virker til uret er blevet PASSET meget på. Derfor undre det mig at papir er smidt ud også..

Sorry for at gå off topic..

@mojohe67 - Kender en del i den danske ''overklasse'', og har endnu til gode at høre historien om de har købt et spritnyt ur, og smidt tilbehør væk... Ved dog godt det sker.

Hør lige hos Klarlund hvor mange Kinesere der går op i at få B+P med hjem. Tror du ville blive overrasket. Og man kan da sagtens være god til at passe på sit ur uden at gå op i B+P.

RE: Nyere DJ uden B&P - jacobzimmer - 15-05-2016

Det siger jeg heller ikke, nævnte bare nogle ting jeg havde overvejet, da jeg synes det er bizart. Men ja, har snakket med Klarlund, om kineserne, samt araberne i London.

RE: Nyere DJ uden B&P - willy - 16-05-2016

Imagine this.There are two identical watches for sale.One with B&P and one without.Which one do you think will sell first?I think a lot of people today like to have documentation and history with a watch they are paying a lot of money for.People are very suspicious today,and there are a lot of stolen and fake watches out there.Of course you can buy and sell any watch without B&P if the price is right.But in my opinion B&P is a much better choice.

RE: Nyere DJ uden B&P - bjorn_e58 - 16-05-2016

Det, jeg har kig på er en ebay auktion fra et EU land i det tidligere østeuropa, og prisen er allerede ved at kravle godt opad. Så det ender nok med at blive for dyrt.

/Bjørn

RE: Nyere DJ uden B&P - jacobzimmer - 16-05-2016

(16-05-2016, 07:57 AM)willy Skrev: Imagine this.There are two identical watches for sale.One with B&P and one without.Which one do you think will sell first?I think a lot of people today like to have documentation and history with a watch they are paying a lot of money for.People are very suspicious today,and there are a lot of stolen and fake watches out there.Of course you can buy and sell any watch without B&P if the price is right.But in my opinion B&P is a much better choice.

Giver dig helt ret her. Men i mit tilfælde var 16610LV bare blevet en tand for dyr med B&P, men den vil være lettere at omsætte og måske holde prisen bedre? Men det krævede jeg tog pengene fra en anden konto end min ur-konto, og det er no go Icon_e_biggrin1
Også får man selvfølgelig alle de beskeder om ''hvordan ved jeg uret ikke er falsk?'', ''hvordan ved jeg om uret ikke er stjålet'' osv.. Men de kan oftest klares ved at lade handlen foregå ved en AD også lave en slutseddel på købet Icon_Up

RE: Nyere DJ uden B&P - bjorn_e58 - 16-05-2016

(16-05-2016, 10:26 AM)jacobzimmer Skrev: Men i mit tilfælde var 16610LV bare blevet en tand for dyr med B&P, ....
Også får man selvfølgelig alle de beskeder om ''hvordan ved jeg uret ikke er falsk?'', ''hvordan ved jeg om uret ikke er stjålet'' osv..

Vi skal nu passe på at blive for konspiratoriske og tro, at vi ser skumle tilfælde overalt. Selvfølgelig handles der stjålne ure (tyven har jo brug for en hæler), og selvfølgelig skal man tænke sig om. Inden jeg begyndte at byde på det ur, der fik mig til at starte tråden forsøgte jeg da også at "købe sælger", og der dukkede intet op, som antydede, at han ikke er fin i kanten. I disse tider med internettet overalt tror jeg hurtigt, det rygtes, hvem der er schnydepleze, eller er jeg naiv, hvis jeg tror, at det meste lusk foregår med kolde kontanter på underlige steder? Eller spurgt på en anden måde: Har vi faktuelt bekræftede tilfælde, hvor en køber i god tro har købt f.eks. et stjålent ur på ebay, hvor køber ikke med en smule omtanke kunne have indset, at der var lusk?

/Bjørn.