|
Hvordan har dit år set ud? - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Hvordan har dit år set ud? (/showthread.php?tid=80699) |
RE: Hvordan har dit år set ud? - Stensbjerg - 10-12-2015 Jeg har opdaget at tilfældighederne tit hersker i mine urvalg, Så Ploprof kunne godt være min 16 plan her i 15, men time Will Tell. Ellers bliver jeg bare hvor jeg er, hvor jeg også er stærkt tilfreds, Den Seamaster har virkelig lagt mig ned. Hvordan har dit år set ud? - jacobzimmer - 10-12-2015 (10-12-2015, 07:47 PM)Stensbjerg Skrev: Jeg har opdaget at tilfældighederne tit hersker i mine urvalg, Så kan de schweizere noget alligevel, var ? ;-) :D Sent from my iPhone using Tapatalk Hvordan har dit år set ud? - Avantismo - 10-12-2015 Jeg købte et Breitling og solgte det igen. Skønt ur. Bare lidt for stort og tungt til min smag. Måske køber jeg et igen. Savner det lidt. Købte et Seiko New Monster i special udgave. Det røg igen. Overfladen var ikke lige mig. Købte et Seiko PMFF. Fik ikke nok tid på armen og en ville have det. Solgte det uden tab og uden fortjeneste. Skønt ur. Købte endelig et Sumo. Solgte det og ledte et par måneder efter LE Sumo. Fandt et i tyskland og købte det imens jeg stod i kø ved kassen i Kvickly. Breitling blev erstattet af Omega Planet Ocean 42 mm. Året sidste køb er på vej fra Bornholm. Et gammelt Tuna can. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sent from my iPhone using Tapatalk RE: Hvordan har dit år set ud? - Stensbjerg - 10-12-2015 Jeg har aldrig påstået andet Men brændte huset og jeg kun kunne redde et ur, så blev det ikke Seamasteren. Hvordan har dit år set ud? - issing - 10-12-2015 Mit år har volumemæssigt ikke haft den helt store tilgang, der er ikke røget noget ud af boksen, og de nedenstående tre er kommet ind: ![]() ![]() ![]() Har planer om et par Omegaer mere her omkring årsskiftet, men med en stor del af lommepengene investeret i lejlighedskøb + totalrenovering af denne, kan det sagtens ende med møbler og diverse indbo i stedet ![]() Næste år? Noget Glashütte Original og måske lidt af baselnyhederne fra Omega eller Blancpain. Sent from my iPhone using Tapatalk RE: Hvordan har dit år set ud? - KimT - 10-12-2015 Damm, sådan en Travel Time Aquanaut er lækker Martin........ Og Glashütte står også højt på mit drømmeliste, så god smag der Mht. 2015, så har jeg simpelthen ikke styr på hvilke ure der har været gennem mine hænder i den konkrete periode, men det er for mange RE: Hvordan har dit år set ud? - khbk - 10-12-2015 Årets tilkomne er alle at finde på dette billede. Seiko Arnie kom til for lige et år siden, i december 2014, fordi det er Arnie i NOS-stand. Casio G-350L-2AV, fordi det var anderledes og billigt. Casio GW-5000-1JF, fordi det er "det perfekte ur". Casio Wave Ceptor WVQ-M410-1AJF, fordi det er en japansk hjemmemarkedsmodel, som bevæger viserne på en underholdende måde. Casio GW-9400-1ER Rangeman, fordi det er.....tja..Rangeman ![]() Der er bare noget over Casio. Ingen mekaniske værker her! / Kristen RE: Hvordan har dit år set ud? - Stensbjerg - 10-12-2015 FED FED samling håber jeg ser den eller noget af den IRL one Day Og hvis Arnie en dag skal forlade reden så må du gerne ringe. RE: Hvordan har dit år set ud? - jacobzimmer - 10-12-2015 (10-12-2015, 08:04 PM)Avantismo Skrev: Jeg købte et Breitling og solgte det igen. Skønt ur. Bare lidt for stort og tungt til min smag. Og fede ure du har været igennem, især LE Seiko Sumo synes jeg godt om. Men du er også ret god til at beholde mange af dine ure, synes jeg.. :D (10-12-2015, 09:42 PM)issing Skrev: Mit år har volumemæssigt ikke haft den helt store tilgang, der er ikke røget noget ud af boksen, og de nedenstående tre er kommet ind: Tunge sager du har fået hjem må man sige.. Og for mig vil indbo også altid komme i første række :) (10-12-2015, 10:16 PM)khbk Skrev: Årets tilkomne er alle at finde på dette billede. Synes vi kan se et mønster her med noget Casio! GW-5000-1JF har jeg også luret lidt på, da det simpelthen kan holde til alt har jeg læst! Også er prisen jo yderst overkommelig, så der er egentlig ikke nogen grund til ikke at have et i samlingen (10-12-2015, 09:49 PM)KimT Skrev: Mht. 2015, så har jeg simpelthen ikke styr på hvilke ure der har været gennem mine hænder i den konkrete periode, men det er for mange Holder du ikke regnskab Kim?! Det troede jeg var noget vi alle gjorde.. Havde ellers håbet på at se de ure der var kommet ind og ud fra din side, da jeg simpelthen ikke kan følge med dig. Næsten ligesom da DR.Sandberg var på forum :D Hvordan har dit år set ud? - keldw - 11-12-2015 Okay, hvis jeg sådan nogenlunde kronologisk skal redegøre for 2015, så må det se således ud : Januar startede med en 1675 som jeg holder meget af ![]() I februar blev jeg kontaktet af en forhandler, som lige havde fået en 1665 ind. Her et foto fra lige efter handlen. Den er vist ved at være afsat. Den har ihvertfald været ude og blive "prøvekørt" siden i tirsdags. ![]() Næsten lige efter, der røg min 216570 som jeg ellers var glad nok for, men det rørte nok bare ikke helt mit hjerte ![]() Det resulterede i endnu en 5513. En pre-comex fra 1977. Solgte den efter en lille uge til en ven der er født i 1977 ![]() Så kom der en 1675 mere ind. Den røg efter et par dage ![]() Så ville jeg prøve Panerai og fandt et sjovt 1b med tritium skive og visere. Det blev lidt et had/kærligheds forhold og pam blev solgt for ikke så længe siden ![]() Denne 5513 indgik som del betaling for mit Panerai. Den skulle jeg nok have beholdt ![]() Jeg fik osse afprøvet en Speedy, men den "sang" heller ikke på den rigtige måde til mig, så den blev solgt ![]() Så fandt jeg en 5512 med gilt Bart Simpson skive. Dem ser man ikke ofte, så den røg ind i samlingen. Har den faktisk på lige nu. ![]() Lige før det solgte jeg min Red Sub. Den savner jeg altså! ![]() Jeg solgte min 16523 ![]() Men jeg vidste at jeg ikke kunne undvære en Daytona, så to timer efter købte jeg en 16520 ![]() Endnu en gang købte jeg en 5513. Den var så billig at jeg ikke kunne lade være og den blev solgt denne uge ![]() Lige nu har jeg kig på en Tudor MN MilSub fra Marine Nationale. Forhåbentligt er den i samlingen i næste uge ![]() Tror faktisk at det var det. Hov, der sneg sig et forkert Speedy foto ind.
|