Urdebatten / Urforum
Et besøg hos Patek Philippe - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Et besøg hos Patek Philippe (/showthread.php?tid=80666)

Sider: 1 2 3 4 5 6 7 8

RE: Et besøg hos Patek Philippe - TioMalo - 28-11-2015

(28-11-2015, 03:09 PM)HG Skrev: Icon_hjerte Icon_e_surprised Icon_party Icon_knees
Klasse indlæg - tak fordi du delte det med os herinde.

Netop, tak fordi du delte med os.
Hvis invitationen på nogen som helst måde var "spontan", var Patek´s valg af dig som deltager spot on.
Jeg tager hatten af for dine evner som formidler, både hvad angår skreven tekst og billederne.
Og var invitationen spontan (dvs. ikke begrundet på "jeg kender en som er venner med én som arbejder på PR afdelingen" etc.), fortæller det at de store aktører holder øje på urfora - også vores lille forum - og er med på kiggeren når vi slås om hvorvidt "Steinhart er en kopi eller bare den fedest deskdiver" Icon_lol
Og hvorfor skulle de ikke det ?

Jeg glæder mig hver gang Claus har været i en møde / på PR runde hos en urproducent. Altid noget underholdende at læse og se på ! Tak.

Mvh. John

RE: Et besøg hos Patek Philippe - jk - 28-11-2015

Herligt at du tager uroplevelserne med til Europa og fortsætter med at skrive så levende om dem! Tak.

Jeg har også haft fornøjelsen af at besøge fabrikken og museet. Dog ikke på samme VIP-maner som dig. Icon_e_biggrin1

Til gengæld måtte vi godt fotografere nogle steder - også på museet.

Jeg tillader mig at supplere med et par billeder fra det besøg. 
JK
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage

RE: Et besøg hos Patek Philippe - willy - 28-11-2015

(28-11-2015, 05:26 PM)TioMalo Skrev:
(28-11-2015, 03:09 PM)HG Skrev: Icon_hjerte Icon_e_surprised Icon_party Icon_knees

Hvis invitationen på nogen som helst måde var "spontan", var Patek´s valg af dig som deltager spot on.
Jeg tager hatten af for dine evner som formidler, både hvad angår skreven tekst og billederne.
Og var invitationen spontan (dvs. ikke begrundet på "jeg kender en som er venner med én som arbejder på PR afdelingen" etc.), fortæller det at de store aktører holder øje på urfora - også vores lille forum - og er med på kiggeren når vi slås om hvorvidt "Steinhart er en kopi eller bare den fedest deskdiver"  Icon_lol  

Jeg glæder mig hver gang Claus har været i en møde / på PR runde hos en urproducent. Altid noget underholdende at læse og se på ! Tak.

Mvh. John
+1 John Icon_smil That Pateks PR department would honour our humble little blogg is mind blowing.Maybe next time they will invite me and you.I wonder how many people believe this Icon_lol Icon_lol Icon_lol

RE: Et besøg hos Patek Philippe - Geodoc - 28-11-2015

Skønt indlæg - Tak for at dele de gode oplevelser.
... var ellers nervøs for, at vi havde mistet " vor udsendte i NY" - Men med foden i Europa, lægger det "nervøsiteten" aldeles og totalt ned Icon_clap
Har læst flere gange, og vender tilbage for at nærstudere detaljer.

Med venlig hilsen - Geodoc

RE: Et besøg hos Patek Philippe - cfnissen - 28-11-2015

(28-11-2015, 05:26 PM)TioMalo Skrev:

Og var invitationen spontan (dvs. ikke begrundet på "jeg kender en som er venner med én som arbejder på PR afdelingen" etc.), fortæller det at de store aktører holder øje på urfora - også vores lille forum - og er med på kiggeren når vi slås om hvorvidt "Steinhart er en kopi eller bare den fedest deskdiver"  Icon_lol  

Mvh. John

Tak for de pæne ord, John. Det er glæden ved emnet, der skinner igennem. Det var sgu' en spændende tur. 

I denne sammenhæng var deltagelsen "spontan". Er endnu ikke blevet spottet af talentspejderne ;-) Har nok for få followers på Instagram, men arbejder på sagen. 

Mamge hilsener,

Claus

(28-11-2015, 06:05 PM)jk Skrev: Herligt at du tager uroplevelserne med til Europa og fortsætter med at skrive så levende om dem! Tak.

Jeg har også haft fornøjelsen af at besøge fabrikken og museet. Dog ikke på samme VIP-maner som dig. Icon_e_biggrin1

Til gengæld måtte vi godt fotografere nogle steder - også på museet.

Jeg tillader mig at supplere med et par billeder fra det besøg. 
JK

Tak for rosen, JK. Kun lidt misundelig på din foto-tilladelse. Der var godt nok mange spændende ting. Tak for fotos!

Claus

(28-11-2015, 06:54 PM)Geodoc Skrev: Skønt indlæg - Tak for at dele de gode oplevelser.
... var ellers nervøs for, at vi havde mistet " vor udsendte i NY" - Men med foden i Europa, lægger det "nervøsiteten" aldeles og totalt ned Icon_clap
Har læst flere gange, og vender tilbage for at nærstudere detaljer.

Med venlig hilsen - Geodoc

Nope. No way. Har bare haft travlt med flyttekasser og nyt job. 

I'm back!......;-) Og jeg arbejder på lidt flere spændende ting. 

Tak for rosen - jeg ved du selv sætter standarden højt!

Claus

RE: Et besøg hos Patek Philippe - TioMalo - 28-11-2015

@ Willy: +1 John Icon_smil That Pateks PR department would honour our humble little blogg is mind blowing.Maybe next time they will invite me and you.I wonder how many people believe this Icon_lol Icon_lol Icon_lol

For at bruge en mere kynisk / kritisk vinkel kunne man så sige at deres PR debt. vil gerne finde måder og personer i gennem hvem de kunne sprede den gode besked (= tag lån i huset og køb et Patek).
Og du ved sikkert at i det sammenhæng er der ikke blogs som er for små eller ydmyge, specielt når urdebatten.dk dækker Danmark, læses rigeligt meget i Sverige og endnu mere i Norge. Og at nå et - par hundrede urnørdter som er udenfor de almindelige reklames rækkevidde og samtidigt meningsdannere og frontløbere (eller, nogle er) kan på denne måde nås.
Faktisk, på samme måde en efterretningstjeneste kan satse big time penge og besvær for at overdække en lillebitte studenterforeningens aktiviteter når man har en formodning om at stedet er udklækningsanstalt for fremtidige politiske ledere.
Hele sagen hænger sammen med den forandret billede af markedsføring som i dag er nødt til at sigte på "blødere" måde end brugen af gammeldags "køb-køb-reklamer". Her kommer blogs ind i billedet. Holdninger og budskaber kan snild formidles og spises nemmere af målgruppen når man ikke bliver konfronteret af traditionelle kommercielle beskeder, reklamer.
Jeg har ikke konto på nogen af de her sociale medier, men der sker - efter sigende - en del af samme slags meningsdannende hjernevask.

I sidste ende er det vist et spørgsmål om at holde fast i sine egne meninger og kunne filtrere den info, man bliver påduttet. Nogen gang kan man oven i hatten nyde det. F. eks. her, når man følger Claus hos diverse high end urproducenter.  
Men hverken dig eller jeg vil nogensinde få en invitation. Vi er alt for kantede og excentriske for at kunne bruges for markedsføring.
Og det må alle gerne tro på eller også lade vare  Icon_lol

Mvh. John

(28-11-2015, 08:40 PM)TioMalo Skrev: @ Willy: +1 John Icon_smil That Pateks PR department would honour our humble little blogg is mind blowing.Maybe next time they will invite me and you.I wonder how many people believe this Icon_lol Icon_lol Icon_lol
....

I sidste ende er det vist et spørgsmål om at holde fast i sine egne meninger og kunne filtrere den info, man bliver påduttet. Nogen gang kan man oven i hatten nyde det. F. eks. her, når man følger Claus hos diverse high end urproducenter.  
Men hverken dig eller jeg vil nogensinde få en invitation. Vi er alt for kantede og excentriske for at kunne bruges for markedsføring.

Mvh. John

Nu vil jeg gerne undgå, at mit gode navn og rygte bliver fanget i krydsilden her mellem John og Willy. Og undgå en opfattelse af at jeg bliver brugt til markedsføring af store multinationale firmaer.

For the record, jeg har aldrig fået penge eller noget som helst andet end goodie bags ud af at være med på disse ture. Jeg har købt nogle ure, der har gjort at jeg bliver inviteret til disse arrangementer - hvilket er en af de ting, som man kan få ud af at købe hos en flagship store eller endda en solid AD i stedet for at købe brugt. 

Udover det, så har jeg talt interesseret med de sælgere, som jeg har været i dialog med undervejs, hvilket har medført at jeg - selvom jeg ikke tilnærmelsesvis har købt de dyreste ure i butikken - er blevet inviteret til nogle vilde ting. Almindelig god og positiv opførsel kan få en person langt.

Som jeg har skrevet flere gange undervejs i mine forskellige indlæg gennem tiden, så skriver jeg for at dele disse vilde oplevelser med andre. Det er således min egen personlige begejstring, der skinner igennem, ikke en begejstring fremkaldt af eksorbitante checks og gratis guldure.

Der har ALDRIG været krav eller hentydning om at jeg skulle dele mine oplevelser med nogen.

Dette var bare for at sige det en gang for alle. Jeg arbejder til hverdag i et job, hvor troværdighed og etik er et krav. Jeg leger ikke med det.

Claus

RE: Et besøg hos Patek Philippe - willy - 28-11-2015

(28-11-2015, 08:40 PM)TioMalo Skrev: @ Willy: +1 John Icon_smil That Pateks PR department would honour our humble little blogg is mind blowing.Maybe next time they will invite me and you.I wonder how many people believe this Icon_lol Icon_lol Icon_lol

For at bruge en mere kynisk / kritisk vinkel kunne man så sige at deres PR debt. vil gerne finde måder og personer i gennem hvem de kunne sprede den gode besked (= tag lån i huset og køb et Patek).
Og du ved sikkert at i det sammenhæng er der ikke blogs som er for små eller ydmyge, specielt når urdebatten.dk dækker Danmark, læses rigeligt meget i Sverige og endnu mere i Norge. Og at nå et - par hundrede urnørdter som er udenfor de almindelige reklames rækkevidde og samtidigt meningsdannere og frontløbere (eller, nogle er) kan på denne måde nås.
Faktisk, på samme måde en efterretningstjeneste kan satse big time penge og besvær for at overdække en lillebitte studenterforeningens aktiviteter når man har en formodning om at stedet er udklækningsanstalt for fremtidige politiske ledere.
Hele sagen hænger sammen med den forandret billede af markedsføring som i dag er nødt til at sigte på "blødere" måde end brugen af gammeldags "køb-køb-reklamer". Her kommer blogs ind i billedet. Holdninger og budskaber kan snild formidles og spises nemmere af målgruppen når man ikke bliver konfronteret af traditionelle kommercielle beskeder, reklamer.
Jeg har ikke konto på nogen af de her sociale medier, men der sker - efter sigende - en del af samme slags meningsdannende hjernevask.

Mvh. John
To put it bluntly,we do not believe this bullshit Icon_lol Icon_lol Icon_lol It is fascinating to observe people who have absolutly no idea about how they are manipulated,even on sites like this one.Like you say John,traditional advertising in the watch world was replaced by people who manipulate sites like this one.Do they get more than free dinners,is the question Icon_lol Icon_lol Icon_lol

(28-11-2015, 09:46 PM)willy Skrev: To put it bluntly,we do not believe this bullshit Icon_lol Icon_lol Icon_lol It is fascinating to observe people who have absolutly no idea about how they are manipulated,even on sites like this one.Like you say John,traditional advertising in the watch world was replaced by people who manipulate sites like this one.Do they get more than free dinners,is the question Icon_lol Icon_lol Icon_lol

So, Willy....Are you talking in general terms or are you talking about me in particular?

Claus

Et besøg hos Patek Philippe - HG - 28-11-2015

For at komme tilbage på sporet og det gode indlæg.
Kan ikke huske det, har du nogenside været tæt på at købe et PP?
Tænker at oplevelsen på fabrikken måske kunne skubbe i den retning :-)
PP har bare nogle aura omkring sig som for mig, står som noget af det ypperste man (jeg) kan forstille mig.
Jeg syntes at deres World timer er for lækker

Sent from my iPad using Tapatalk