Urdebatten / Urforum
What to consider when buying a watch on a limited budget - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: What to consider when buying a watch on a limited budget (/showthread.php?tid=79962)

Sider: 1 2


RE: What to consider when buying a watch on a limited budget - Claus Tukjær - 17-05-2015

Selvfølgelig mener jeg det, eller ville jeg ikke skrive det, Willy. Jeg er måske den i Danmark der har solgt flest mikromærker, så jeg ville mene at jeg ved hvad jeg taler om.


RE: What to consider when buying a watch on a limited budget - willy - 17-05-2015

Yes maybe you can sell them Claus,or buy them back.But you are a bit alone in this.But hats off to you,because the world would be a boring place,if we all just bought the same type of watches.And you do your part in making sure that does not happen.All watches get criticised now and again.So you are not the only dealer who sells watches,we do not all like.


What to consider when buying a watch on a limited budget - Daniel - 17-05-2015

Da jeg begyndte at opdage urverdenen for omkring ett siden, anede jeg intet om micromærker . I jagt på en beater, købte jeg et armidaur i marts, som jeg nu har solgt videre. Det var ikke svært. Selvfølgelig var der et tab, men selv på et PP vil der jo være et tab fra nyt til brugt. Jeg solgte det, fordi det var for tungt til min svage arm. Det hade nok mest med materialet messing at gøre - ikke med at det var et ur fra et micromærke.

Før jeg købte det brugte jeg en hel del tid med at kigge hjemmesider fra forskellige micromærker. Nogle kopierer kendte designs, men lige så mange har sit helt eget udtryk. Som jeg nu husker det, var Magrette noget af det der imponerede mest.

Mit armidaur fremstod som meget solidt og vellavet. Jeg har kun prøvet et mekanisk Seiko på armen, et i samme prisklasse, og var faktisk lidt skuffet over finish og kvalitet på kassen. Kan ikke huske hvilken model det var, det var det eneste der var i den butik.

Når jeg følger med på hvad der sker på CT og tidligere urtosserne, virker det ikke være sværere at sælge et ur fra et micromærke, end et ur fra de billigste Schweiziske mærker. Ofte syns jeg også at micromærkerne her giver mulighed for at få et mere spændende ur udtryksmæssigt i samme prisklasse. Og jeg vil mene, at man skal op i en anden klasse af Schweizere før de begynder at holde værdien, eller stige i værdi. Hvem køber et Fortis fra 1997?

Submariner og speedmaster er flotte ure og jeg kunne bestemt forestille mig en speedy på et tidspunkt, men der er mange af dem. Micromærker giver mulighed for at få noget anderledes.

Samtidig er der for mig en eller anden prismæssig grænse. Nogle micromærker er så dyre, at man for de samme penge, eller kun lidt mere, kan få et brugt omega, Tudor elle DJ. Der ville jeg gå efter et etableret mærke, men det er ikke sikkert, hvis det drejer sig om 5000 kr.
Det jeg virkelig har det svært med, er ure fra f Els Burberry og Gant. Micromærker fremstår betydeligt mere troværdige ved siden af dem, men det er nok svært at blive uenig med nogen herinde om.

Hvis jeg skulle give mig selv nogle råd so jeg kunne have brugt for et år siden som førstegangskøber, ville det være:

1. Ro på - se om du kan komme til at prøve mange forskellige ure før du køber.
2. Ro på - overvej om du skal spare lidt mere op før du køber, for at give lidt flere valgmuligheder.
3. Vej prisen på dit nye ur op i mod hvad du ellers gerne vil kunne købe og opleve
4. Vælg først og fremmest et ur du selv godt kan lide


Sent from my iPad using Tapatalk


RE: What to consider when buying a watch on a limited budget - willy - 17-05-2015

Good advice especially the bit about taking time,and looking at all the possibilitys. Icon_smil