Urdebatten / Urforum
Håndlavet læderrem - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Håndlavet læderrem (/showthread.php?tid=79855)

Sider: 1 2 3 4 5 6 7

RE: Håndlavet læderrem - omegafan - 26-04-2015

Efter min mening må det være 2,3 og 4 der ser bedst ud. Det passer bedst til remmen IMO. Men fede resultater!

Håndlavet læderrem - obp666 - 26-04-2015

Suuper fed rem...!!!! Hvad er prisen på sådan en??

Sent from my iPhone using Tapatalk

RE: Håndlavet læderrem - brauer - 26-04-2015

(26-04-2015, 07:33 PM)obp666 Skrev: Suuper fed rem...!!!! Hvad er prisen på sådan en??

Tak tak :) prisen varierer alt efter hvor svær den er at lave og hvor meget læder der skal bruges, om det er med eller uden spænde osv. Men har du interesse skriver du bare en besked, så finder vi en pris på det

Håndlavet læderrem - obp666 - 26-04-2015

Perfekt :-)
( venter lige på et spænde, der er blevet sendt med "registered airmail" fra Hong kong og det tager åbenbart lidt længere end jeg er vant til)

Håndlavet læderrem - jacobzimmer - 26-04-2015

Kan hvertfald anbefale Max! Super good guy og meget kritisk, i forhold til hans eget arbejde. Og spørger efter små detaljer, som jeg ikke selv havde tænkt over.
Tråden bliver selvfølgelig opdated når den kommer på uret :D

RE: Håndlavet læderrem - longbear - 27-04-2015

super arbejde "brauer" - hvad er tykkelsen af en sådan rem, og hvilken slags læder bruger du?

/L

RE: Håndlavet læderrem - fluxdon - 28-04-2015

Rigtigt flot arbejde.
Det kunne virke som om det var nemt at lave, men jeg ved godt hvor "svært" det er. Havde problemer med at få centreret ekstra hul i en eksisterende Icon_rul rem

RE: Håndlavet læderrem - brauer - 01-05-2015

Jo tak :D har skam også lavet min del af fejl ved nogle af de remme jeg har lavet. Det er heldigvis en nem beslutning når noget går galt, for det er som regel bare at starte forfra.

Jeg bruger mange forskellige slags læder, både nyt og gammelt. Denne rem er dog lavet af 3mm nyt kernelæder

Håndlavet læderrem - jacobzimmer - 10-05-2015

Så kommer en opdate! Jeg modtog remmen sidste fredag, men spændet var forsinket. Spændet kom torsdag, trods en masse arbejde der skulle laves, kunne jeg ikke dy mig og den skulle på med det samme.

Jeg må sige det var lidt af en kamp, men det lykkedes.

Her laver jeg plads til stifterne ved at banke en træ tandstik i gemmen.
İmage

Så blev der plads til stifterne, men spændet var virkelig en udfordring og få på. Men hellere det var lidt for småt end for stort.

İmage

Her forfra
İmage

Remmen er ikke perfekt, og jeg kunne sikkert få en i bedre kvalitet fra Hirsch til samme pris. Men den her har en charme, som virkelig gør den pengene værd. Især at den lavet efter mine behov, og det er en fra forum der har lavet den, gør den det ekstra værd.
Max (@brauer) som har lavet den har virkelig givet en god service! Han flere gange sagt at jeg hvis jeg ikke var tilfreds, vil han begynde forfra. Han holdte mig løbende opdaterede i processen og hvordan han gjorde. Super fedt!
Jeg synes virkelig den giver uret et virkelig lækkert udtryk.
Han kan klart anbefales!!

RE: Håndlavet læderrem - brauer - 11-05-2015

Super flot og ja den var vist lidt stram. Jeg brugte selv en kødnål til ad udvidde hullet lidt. Alternativt kunne jeg tage et lille bor og slibe indvendigt, men da det kunne lade sig gøre at sætte remstifterne i blev jeg enig med mig selv om at det var bedre at den sad lidt for tæt end for løst. Men fed ser fen ud og flot spænde!