Urdebatten / Urforum
Søger erfaringer med Plus Watch - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Søger erfaringer med Plus Watch (/showthread.php?tid=79208)

Sider: 1 2

Re: Søger erfaringer med Plus Watch - Stenstrup - 05-06-2014

DHL forsendelser jeg havde pakket ind og skulle til udlandet, blev åbnet da kurer hentede dem, da det skulle med fly, og sådan var sikkerhedsreglerne fik jeg at vide.

Uanset hvad, så er det sgu logik for burhøns John, om du overfører via bankoverførsel eller Paypal kan sælger snyde dig når han først har pengene på sin egen private konto. Og det er også logik, at hvis en køber siger at uret er en kopi og sender det til tilbage til dig og beholder det ægte, ja så er risikoen for sælger jo noget skidt uanset hvordan betaling har fundet sted, for man skal jo bevise hvad man har sendt. Men sælger har dog modtaget pengene. En sælger, der snyder overlever jo ikke så lang tid, eller får en del dårlige anmeldelser. Men det har jo ikke noget at gøre med om der bliver betalt med paypal eller bankoverførsel. Jeg turde personligt ikke handle med private uden selv at enten hente uret selv eller sælger kommer til mig. (ved lidt dyre ure). En kunde tog engang et billede at en bankoverførsel til mig og ville have at jeg sendte uret. Det ville jeg ikke før jeg havde pengene på min konto sagde jeg. Pengene kom aldrig ind på min konto.

Den eneste fordel jeg kan se med paypal er at man har lidt ekstra tid til at fortryde et køb. Jeg kunne aldrig finde på at bare modtage penge på min paypal konto og så skrive til kunde at nu er uret sendt, og så beder han om en tilbageførsel af pengene og jeg har sendt uret. Pengene kommer ind på firmakonto på 2 hverdage ved indlandsoverførsel og 3 dage hverdage fra udlandet. Men på kun 2 minutter nærmest er pengene inde på min paypal konto når en kunde sender dem til mig.
Desuden synes jeg at det er meget betryggende at man skriver til sin kunde hver gang, der sker noget. 1. Når man modtager penge, 2 når pengene er på ens konto, 3, når man sender uret, 4 hvornår man forventer at køber har uret.
Vi ved alle hvordan det følses at være nervøs for at blive snydt og jeg vil meget gerne give mine kunder en betryggense oplevelse ligesom de andre virksomheder/firmaer gør herinde af dem som normalt sælger ure på dette og andre af vores danske forumer.

Hvis man er MEGET bange for at blive snydt må man tage til urforhandleren og købe uret.

Altså hvis en nabo får en pakke han/hun skriver under på, som ikke er vedkommendes, ja, så er det naboen, som er på den hvis pakken er væk. Det er jo normalt ikke postens skyld, med mindre de ikke har fået tilladelse til at videregive pakken til en nabo. Jeg har 3 naboer som GLS automatiks sørger for at de får en pakke til mig hvis jeg ikke er hjemme. Men kun fordi jeg har bedt GLS om det.
Der sker da uheldige episoder hvor ting forsvinder og bliver stjålet osv osv, men det gør der alle steder. Der er heldgivis track og tracenummer på, så sikkerheden er stor. Jeg har sendt 75 pakker på 1,5 år og modtaget det samme. Ikke én gang er noget blevet væk.

Re: Søger erfaringer med Plus Watch - Stenstrup - 05-06-2014

Andersped Skrev:Det er selvfølgelig helt normalt at være i tvivl når der skal overføres store summer.
Hver gang jeg gør det, har jeg det da lidt underligt i maven, da det jo er et gamble hver gang.
Hvis jeg skulle sidde her og følge min mavefornemmelse, ville jeg jo aldrig få nogle nye ure.
Jeg har aldrig haft bøf med trustede sælgere på Chrono24 og har altid bankoverført.
Det er dog altid en god ide at google butikken osv. alt andet ville være hul i hovedet:-)

Enig.

Re: Søger erfaringer med Plus Watch - Alpo - 06-03-2015

Hej Icon_smil

Det er et godt stykke tid siden at jeg bestilte uret.
I går modtog jeg en henvendelse angående mine erfaringer med Plus Watch.
Jeg tænkte at det nok er en god idé at dele dem med jer alle herinde.

Handlen gik absolut ikke som jeg håbede. Faktisk skete det præcist modsatte.

Jeg bestilte en speciel model af Speedmasteren, med gennemsigtig bagkasse, således at man kan se ind til uret.
Det specielle ved den model er - udover den gennemsigtige bagkasse - at flere dele indeni er gjort pænere end den normale model via. en guld-agtig farve.

Uret som jeg bestilte var fra Plus Watch i Italien navngivet som den specielle model.
Desuden havde forhandleren flere gode anmeldelser på nettet, og jeg havde fået grønt lys samt en anbefaling fra en ambassadør fra Chrono24 - så jeg bestilte uret!

Det jeg modtog var den normale model med plastikdele indeni, hvor bagkassen var skiftet ud med en gennemsigtig bagkasse.
Jeg tog uret ned til min nærmeste Omega forhandler, som slet ikke kunne finde urets nummer i databasen.

Det endte så med at jeg fik sendt uret retur (jeg var meget bange for at jeg ikke ville få pengene tilbage under forsendelsen).
Desuden var sælgeren enormt langsom om at svare på henvendelser om hvorvidt uret var originalt.
Heldigvis fik jeg pengene retur.

Jeg vil på det kraftigste fraråde jer at handle med Plus Watch.

Grundet dette skræk-scenarie har jeg besluttet mig for at næste gang jeg køber et ur, så skal det enten være sprit nyt, eller fra en enormt troværdig sælger.

Re: Søger erfaringer med Plus Watch - brauer - 06-03-2015

Det var da et ærgeligt resultat

havde sælger lagt billeder på chrono24 der viste at det var den "specielle" model?

Re: Søger erfaringer med Plus Watch - Per Nielsen - 06-03-2015

Det er selvfølgelig ikke ok at beskrivelsen ikke passer til det man modtager men det er vel ok at sælgeren accepterer at du returnerer uret og får dine penge igen ?
Hilsen
Per Nielsen

Re: Søger erfaringer med Plus Watch - Alpo - 06-03-2015

Brauer Skrev:Det var da et ærgeligt resultat

havde sælger lagt billeder på chrono24 der viste at det var den "specielle" model?
Ja der var klare billeder af at det var den specielle model med den gennemsigtige bagkasse, men fokus var ikke rettet på værket.
Formentlig med vilje.

Per Nielsen Skrev:Det er selvfølgelig ikke ok at beskrivelsen ikke passer til det man modtager men det er vel ok at sælgeren accepterer at du returnerer uret og får dine penge igen ?
Hilsen
Per Nielsen
Ja det var super at han tog uret retur. Det var dog først efter længere diskussioner.

Det er ikke så sjovt at modtage en forfalsket model og derefter at skulle diskutere med en sælger fra Italien om at tage uret retur..