|
Min ur-rejse i billeder !! :-) - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Min ur-rejse i billeder !! :-) (/showthread.php?tid=78562) |
Re: Min ur-rejse i billeder !! :-) - Geodoc - 10-11-2013 pbr Skrev:Håber, at det kan give andre inspiration til at lave noget lignende ............. gerne i denne tråd, men ikke et "krav" !Da Peter har ”lagt så smukt fra land”, med sin rejseberetning, følger så her billeder fra en tilsvarende ”snørklet rejse” ![]() Det ”hele” begyndte i marts måned 2006, hvor ovenstående Seamaster chronostop fik sit første eftersyn efter 38 års tro tjeneste. ![]() Til trods for, at jeg af og til føler et stort slægtskab med ”morfar”…. ![]() … har jeg endnu ikke glemt ”rejsens” mest fatale detour. – En ”ægte” Speedmaster ”Franken” Broad Arrow. Dersom nogen søger et godt ur-projekt til at sætte 8.000 kroner over styr, er ovenstående uforligneligt. (på den anden side behøver jeg slet ikke bekymre mig om, hvad jeg skal bruge de penge til) ![]() Kort tid senere ”forbarmede jeg mig” over denne Flightmaster. Forbarmede, fordi nogen skal jo tage sig af disse sære ”grimlinge”. ![]() Så gik det ”slav i slav” med en Speedmaster MarkII og en klassisk Speedmaster. Sidstnævnte dog med safirglasbagkasse (kaliber 1863) men med hesalit på forsiden. (Efter min mening at foretrække frem for ”saphire sandwich”) ![]() Herefter fulgte Speedmaster Broad Arrow. Her som sammenligning mellem safirglas og hesalit”glas” ![]() Broad Arrow er bestykket med det dejlige kaliber 3303 kolonnehjuls værk. ![]() Med en Flightmaster generation I, var det nærliggende, at supplere med en generation II ![]() Når samlingen nu allerede omfattede så mange ”grimlinge” – hvad kunne der så ske ved at supplere med den største af dem alle? Speedmaster 125. ![]() Når samlingen alligevel omfattede ”adskillige sære eksistenser” – hvad kunne man så toppe op med? En Speedmaster MarkV – også kaldet Teutoner. ![]() Her er nok en Teutoner – Speedmaster med kaliber 861 (og ikke som MK V, der har 1045, Lemania 5100) ![]() Et stoooort herreur bør ikke mangle i samlingen. Her Speedmaster Alaska Project ![]() …. Og så stort er Alaska jo heller ikke – det er 4 mm mindre end denne herres ”frokost tallerken” ![]() Herefter fulgte (skuffende nok) et næsten helt almindeligt ur: Seamaster 200, pre Bond med kaliber 1111, der arter sig rigtig pænt. ![]() Et quartz ur kunne næppe skade, så her er Speedmaster Professional X-33 (i lidt usædvanlige omgivelser for et pilotur) ![]() Når der nu var sagt ”quartz ur”, hvorfor så ikke ”quartz uret over dem alle?” Marine Chronometer, kaliber 1516. ![]() En Speedmaster Professional, behøver nødvendigvis ikke have et mekanisk værk ![]() Speedmaster Broad Arrow enamel LE – Nr. 23 af 99 eksemplarer. Mit smukkeste, mest bedårende, vidunderlige, enestående, delikate og hidtil dyreste (fejl)køb. ![]() … bemærk den dårende dejlige kaliber 3320 med blånede skruer, platin rotor med 24K guldplakette, kolonnehjul og og og ![]() På urrejsen, gik jeg heller ikke af vejen for (nok) en Seamaster200 – denne gang med den spændende dual quartz, kaliber 1441 ![]() Efter alle de store sære og uhåndterbare ure, måtte der noget praktisk og ”handy” til: Marine kronometer: Kirova 6MX ![]() Zenith El Primero (hurtigsvinger med 36.000 bph) ![]() Når vi nu er ved Marine Chronometer, hvorfor så ikke anskaffe nok et med kaliber 1511, fremstillet i 2000 eksemplarer. ![]() Til at holde de hersens Marine Kronometer certificerede ”i ørerne”, kom også et Casio G-Shock (radiostyret) ![]() Ligeledes radiostyret: Casio G-Shock MTG1000, der fandtes uanvendeligt til feltformål, da urets ”gummi fendere” hænger fast i ærmegab. ![]() Hvad gør man, når man har skilt sig af med en Speedmaster 125, og savner den – På’en igen Som det ses – en rejse mere snørklet, end først planlagt Med venlig hilsen - geodoc Re: Min ur-rejse i billeder !! :-) - pbr - 10-11-2013 Kanon "rejsebeskrivelse", Torben !!! ......... du har i sandhed fortjent den ærefulde titel "Grimlingenes Mester" !! Re: Min ur-rejse i billeder !! :-) - pbr - 25-03-2014 Så er min "rejsebeskrivelse" opdateret med de seneste afhændelser og erhvervelser Re: Min ur-rejse i billeder !! :-) - pbr - 06-06-2014 Endnu en opdatering Re: Min ur-rejse i billeder !! :-) - pbr - 21-09-2014 Så lige, at det var lidt tid siden, at jeg havde opdateret tråden !! Nu skulle min "ur-rejsebeskrivelse" så igen være komplet !! Se trådens første post ! Re: Min ur-rejse i billeder !! :-) - pbr - 07-04-2015 Opdateret "rejesebeskrivelse" - se første post i tråden Re: Min ur-rejse i billeder !! :-) - Smilla - 07-04-2015 Tak for nogle flotte rejse beretninger[WHITE SMILING FACE] Sjovt at se at andre også er startet /har famle sig lidt frem med forskellige mærker stilarter ! Fedt at se en varieret "kasse" hvor der er et ur til det meste RE: Min ur-rejse i billeder !! :-) - pbr - 04-07-2015 Min "Rejsebeskrivelse" med seneste opdatering RE: Min ur-rejse i billeder !! :-) - Cahan89 - 05-07-2015 er det fra Price det med Deepsea? RE: Min ur-rejse i billeder !! :-) - pbr - 05-07-2015 (05-07-2015, 10:15 AM)Cahan89 Skrev: er det fra Price det med Deepsea? Yep ......... ISAF9 |