Urdebatten / Urforum
hjælp til at finde mit første Omega ur 15.000,- - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Omega (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=80)
+--- Tråd: hjælp til at finde mit første Omega ur 15.000,- (/showthread.php?tid=78339)

Sider: 1 2 3 4

Re: hjælp til at finde mit første Omega ur 15.000,- - hannover_dk - 15-05-2013

det er vist ret almindeligt kendt på nettet - men jeg tror problemet er overstået - men JA der var problemer med den første version - jeg ville ikke være bange for PO idag - kender alt for mange der har den med stor glæde i noget nær alle versioner
vh

Re: hjælp til at finde mit første Omega ur 15.000,- - Bjarne - 15-05-2013

hannover_dk Skrev:det er vist ret almindeligt kendt på nettet - men jeg tror problemet er overstået - men JA der var problemer med den første version - jeg ville ikke være bange for PO idag - kender alt for mange der har den med stor glæde i noget nær alle versioner
vh

Du har ret John

Problemerne lå i de først 3 årgange, tror også at problemerne er fortid

Re: hjælp til at finde mit første Omega ur 15.000,- - gmt-geek - 16-05-2013

Denne sag har jo været oppe og vende en del gange efterhånden! Icon_e_wink

Jeg tror det er almindelig kendt at det var den første udgave af cal. 2500 - altså A-version af værket!

Efterhånden som urene kommer til service(autoriseret) bliver det vist udbedret....

Dem der har lyst til at læse en længere smøre kan læse i denne tråd her - søg efter bruger Lars og læs hans visdoms ord - derved slipper jeg! Icon_e_biggrin

<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?f=3&t=16634&p=161343&hilit=2500#p161343" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=3&t=16634&p=161343&hilit=2500#p161343</a><!-- l -->

vh. jon

Re: hjælp til at finde mit første Omega ur 15.000,- - olsen - 16-05-2013

willy Skrev:
Citat:
So therefore my advice to the new buyer , why buy an inferior model ? And personally the diving ring on the old model PO is just a painted piece of junk , and if you do not believe me just find one and take a good look at it . And i think it is a poor excuse to make a bad watch , and afterwards get support from Omega enthusiasts for giving a great service in repairing it . Icon_e_wink Willy

Hi Willy (and everybody else).

No matter what Omega has no excuse for using a poor quality of the divers ring on the PO... I am quite sure a proper one would cost next to nothing..... but then again Rolex have up until (was it?) the latest upgrade to the Submariner also had a bracelet clasp which could a best be described as a cheapish piece of thin, stamped metal (in your words "junk" Icon_e_smile) and I don't think you would discourage the buying of an older Submariner model because of that? Icon_e_smile

I am only using the Rolex example because it is the only one I know about which compares to the divers ring on Omega PO. No other intentions Icon_e_biggrin

Fortsat god dag.

/Peter

Re: hjælp til at finde mit første Omega ur 15.000,- - willy - 16-05-2013

Anyway its a nice looking watch Icon_e_smile But i would still give the same advice . Go after the new model because it is a better made watch . Rolex bracelets have been accused of being tinny for years . But i have never heard of one breaking , and they are made of the best quality steel . Maybe the old ones rattle a bit , but they last for 3 lifetimes and a bit . Icon_e_smile

Re: hjælp til at finde mit første Omega ur 15.000,- - TioMalo - 16-05-2013

Citat:Rolex bracelets have been accused of being tinny for years . But i have never heard of one breaking , and they are made of the best quality steel . Maybe the old ones rattle a bit , but they last for 3 lifetimes and a bit .

So true, Willy Icon_e_wink
Vh. John

Re: hjælp til at finde mit første Omega ur 15.000,- - Bjarne - 16-05-2013

Husk nu at stakkels Nino søger hjælp til køb af sin første Omega

Tvivler på at den sidste del af indlæggene, mit eget inkl. Icon_redface - hjælper ret meget

Re: hjælp til at finde mit første Omega ur 15.000,- - olsen - 16-05-2013

I have no nostalgic feelings for Caliber 2500 compared to the new in-house so I would also choose the newer PO's anytime... but they also cost 50% more or so.

So if one has only the money for an older PO I would not hesitate to recommend this watch (have had mine for 5 years now)... no problems with either movement nor bezel nor anything else Icon_e_smile... even the external AR coating is unscratced... and I have in fact worn it pretty much in all sorts of situations Icon_e_smile

Så Nino..... hvis du falder for et gammelt PO, så skal du købe det!!! Icon_e_smile

/Peter

Re: hjælp til at finde mit første Omega ur 15.000,- - MortenKN - 16-05-2013

for 15K nappede jeg en Seamaster 2234 GMT uden at blinke et sekund. Det ur har alt... Den er udgået, SUPER design, stabilt og driftsikkert værk, som er (relativt) billigt at servicere, vandtæt, GMT funktion, perfekt størrelse, historien, navnet og så er det en jubilæumsudgave. I MINE øjne er det et af de flotteste og mest komplette ure Omega overhovedet har lavet - og så er det til at komme til for penge. Pæne og komplette eksemplarer stiger sågar lidt i øjeblikket...

Billede skamløst sakset fra nettet

İmage

Re: hjælp til at finde mit første Omega ur 15.000,- - TioMalo - 16-05-2013

Jeg vil anbefalle de "ældre" udgaver med moddet ETA aka "Omega 1120 caliber": Seamaster 300 Professional, og naturligtvis den klassiske ref. 2254.5000. Finder man én, koster de omkring 12K og så har man et ur som er både ind- og udvendig uovertruffelig og problemfri. Og ser godt ud. IMHO bedre end PO.
Samme ang. GMT´en, vist i billedet (samme urværk og kassedesign).
Vh. John