|
Rolex Service priser - stigning!!! - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77) +--- Forum: Rolex og Tudor (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=68) +--- Tråd: Rolex Service priser - stigning!!! (/showthread.php?tid=77998) |
Re: Rolex Service priser - stigning!!! - hannover_dk - 10-01-2013 Dyrt dyrt - den der med når du skal winde det er olien tør er jo næppe olien i værket men mon ikke pakningen ved kronen der trænger til en enkelt dråbe silikonefedt/olie? Tungt optræk er i alle fald sjældent udtryk for noget med værket vh Re: Rolex Service priser - stigning!!! - cayb - 11-01-2013 Er der nogen der ved om den voldsomme prisstigning (fra 4100-7575.-) er internationalt bestemt eller er det Klarlund som bare ønsker at udfase vintage urene stille og roligt? Jeg har været godt tilfreds med de par service jeg har fået lavet hos Klarlund, men med 7575.- i sigte, så tror jeg desværre det er tid til "scene skift". For os med KBH adresse - Er der et sted der kan anbefales til "normalt vintage" service? en 5513 sub ss eks. og kender i nogle ca. priser? mvh CB Re: Rolex Service priser - stigning!!! - PG - 11-01-2013 Hvis denne prisstigning holder stik - vil det være nogenlunde det samme som at sige, at vi faktisk hellere skulle købe en ny model. Over 80 pct. stigning med et fingerknips vil også kræve en dokumenteret forbedring af den service, som der er udført på uret. Antager vi, at et almindeligt service eftersyn koster over 7000 kroner - kan kunden også kræve en helt igennem sublim behandling; såsom en specifikation af den anvendte tid, forbrug af materialer og en sporbar kalibrering/afprøvning. Aftersales er et meget vigtigt argument for at investere i dyre produkter, og kan i mange tilfælde være årsgen til at man vælger at købe et bestemt produkt. Især indenfor ur branchen, hvor det i allerhøjeste grad er den emotionelle kraft som tager over fornuften når man vælger at købe et dyrt ur. Et ur som man kan være glad for et helt liv, og som kan gå i arv til den næste generation - for at bruge et salgsargument fra den virkelige verden Jeg vil ikke udelukke at en prisstigning i denne kaliber kan ødelægge branchen selv på længere sigt. De fleste er meget bevidste om prisen på en vare/ydelse - også selvom man er styrtende rig. Jeg vil nyde mit ur forsat, og håbe på at det ikke en skønne dag kommer til at ligge i en skuffe - når det engang trænger til et service. Hov, nu ringer min mekaniker, og fortæller at bilen er klar til afhentning.... /Peter Re: Rolex Service priser - stigning!!! - gmt-geek - 11-01-2013 PG Skrev:Hvis denne prisstigning holder stik - vil det være nogenlunde det samme som at sige, at vi faktisk hellere skulle Jeg har det sort på hvidt! Prisen er 7575kr for service plus ekstraordinære reservedele for alle de calibre der gemmer sig under et plexi glas uafhængig af materialet.... Vh. Jon Re: Rolex Service priser - stigning!!! - cayb - 11-01-2013 Yep. 7575.- har lige fået en mail fra Klarlund som bekræfter. Det var så den fest...he he Re: Rolex Service priser - stigning!!! - Kristofferj - 11-01-2013 Fed tegning CAYB, gid man havde det talent! Re: Rolex Service priser - stigning!!! - pbr - 11-01-2013 KONGEHUMOR Cayb !!! ........... og lige i øjet !! Nyheder angående servicepriserne - Stenstrup - 11-01-2013 Hej igen. Ja det var et chock for os alle, så jeg ringede til de AD jeg kender godt samt Klarlund. Alle andre end Klalund bruger den gamle ordning og vil have ca 4.200 - 4.500 nu for en service af et vintageRolexur + stumper. Men Klarlund har lavet deres prispolitik nu som Rolex fabrikken gør det. De tager udgangpris i den kaliber, der er i uret, hvilket også på en måde er urets årgang, siger Jette inden fra Klarlunds værksted, og så er prisen på de ca 7.500 kr. inkl. alle reservedele. Klingehjul, fjeder, drivaksel mv. Dette er jo vigtigt. At prisen er inkl. alle reservedele i værket. Mærkeligt hvis nogen har på skrift at det er uden reservedele. Det giver mere mening hvis det er inkl. reservedele naturligvis,da MC Mortensen og Ragnar og Klitgård lægger en pris på ca 4.2 - 4.500 for samme service ekskl. reservedel. Ud fra den politik kan man jo ligesågodt lade sit gamle vintageure gå til det går rigtigt dårligt eller gå i stå, og så tage det til Klarlund. Men det kan jo godt være at hvis man tog det til service hvert 4 år foreksempel, at de så ville lave en aftale med en, så man fik det for basisprisen som den nu engang er på et givens tidspunkt. Men én ting er sikkert. Hvis bassisprisen er 4.500 kr i dag, så om 4 år er den sikkert 9.000 - 9.500 kr. hvis basisprisen stiger med 20 % om året. Ved andre AD stiger prisen kun max det halve. De er stadig noget grove i prisene ved Klarlund, selv om de har rigitg mange reservedele hjemme til deres Rolexure. VH Nicholas Re: Rolex Service priser - stigning!!! - Fumle - 11-01-2013 Darn well så skal mine da skippes afsted snart, de må sQ ikke begynde at bare ligne, lugte af vintage så bliver jeg jo rippet som et andet holdup G-Parken. Re: Rolex Service priser - stigning!!! - willy - 12-01-2013 I think it is a disgrace to treat loyal customers who have supported Rolex for many years in this way . The only real way to hurt them is to mention the way they have treated their buyers everytime we discuss Rolex in the future . I am sure that other watch sites around the world will do this . I used to recomend Klarlund for their great service and Rolex in general . This price increase is in my eyes to piss on the loyal customers who have made Rolex what they are today . I for one will warn all of my friends who have or are thinking about buying a Rolex . They should be ashamed . Willy |