Urdebatten / Urforum
Kan den reddes!? - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Omega (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=80)
+--- Tråd: Kan den reddes!? (/showthread.php?tid=77857)

Sider: 1 2 3 4

Re: Kan den redes!? - hannover_dk - 21-11-2012

dwndler Skrev:
hannover_dk Skrev:ja det vil jeg mene den kan. Den skal ha nyt indlæg og poleres lidt - OG nyt glas men skiven ser faktisk ok ud med korrekt patinering og viserne fine og originale. Gi den ud over købet max 5000 kr inkl. service og ja så er kransen ikke den originale and who cares - men du har fået det billigt vil jeg mene - FORUDSAT du henter den til de 8.000 - max 10.000 kr OG at værken kan laves, men når det går og det er kronograffunktionen der hænger, ville jeg tro det faktisk - men det kræver jo du får det til en urmager - (du bor vel i Halse-land) jeg selv ville tage det til Krognos dag 1 (eller Mølbak) og få hans vurdering - kan en service få det op at gå.
Der kan være dele til 321 der kan drille, men en del stumper har de faktisk de der vintage urmagere
Er de i tvivl, så kan den jo bare gå retur
vh

Hvorfor er kransen ikke den originale? Hvordan ser original krans ud for en 105.003??
På chrono24 findes den både med tachymeter skala og der er nogen med pulsation skala.
Fordi - som jeg skriver Den skal ha nyt indlæg - og derefter JA så er kransen ikke original, (det vil den naturligvis ikke være hvis man har skriftet indlæg) - og jeg mener også stadigt who cares - selvsagt vil man gerne ha den originale og den nyere har formentlig 90 pletten som på det nye og ikke skævt som på de gamle, men selv omega er usikre på hvornår det skriftede
vh

Re: Kan den redes!? - Andreas TW - 05-12-2012

OBS!!

Se salgsprisen Icon_e_surprised

http://www.lauritz.com/Item/Item.aspx?LanguageId=1&ItemId=2779327&ReturnUrl=http%3a%2f%2fwww.lauritz.com%2fItemList%2fItemList.aspx%3fLanguageId%3d1%26DC%3d1%26CPIn%3d1%26ISz%3d2%26PSz%3d30%26PSzG%3d90%26SO%3d3%26ST%3d0%26IgId%3d117%26TTyp%3d0%26TVal%3d0%26FLId%3d1%26FCId%3d1%26FText%3d%26LLan%3dFalse%26New%3d0%26sl%3d1%232779327EndTagRU

Re: Kan den redes!? - hannover_dk - 05-12-2012

Ja det var dyrt. Omvendt, hvis sælger skynder sig at ha uret til check, og værket intet fejler, så kan han ha service, let polering, ny krans og glas + brun læderrem på og holde sig på ca 23-24.000 og det er ikke helt skørt alligevel.
For mig ikke besværet værd, men ikke helt i skoven - en serviceret 105.003 let poleret med nyt glas og krans - og 24.000 er ikke skørt
Er der spor i vejen med værket, så ryger det givet tilbage til good old Lauritz
vh

Re: Kan den redes!? - Stenstrup - 05-12-2012

hannover_dk Skrev:Ja det var dyrt. Omvendt, hvis sælger skynder sig at ha uret til check, og værket intet fejler, så kan han ha service, let polering, ny krans og glas + brun læderrem på og holde sig på ca 23-24.000 og det er ikke helt skørt alligevel.
For mig ikke besværet værd, men ikke helt i skoven - en serviceret 105.003 let poleret med nyt glas og krans - og 24.000 er ikke skørt
vh

Prisen på uret inkl. salær bliver 23.400 kr og og mindst 7.000 i service og rem. Det er vildt overdrevet med ca .30.000 kr. for uret. Ja måske 32.000 kr.

Nicholas

Re: Kan den redes!? - hannover_dk - 05-12-2012

Stenstrup Skrev:
hannover_dk Skrev:Ja det var dyrt. Omvendt, hvis sælger skynder sig at ha uret til check, og værket intet fejler, så kan han ha service, let polering, ny krans og glas + brun læderrem på og holde sig på ca 23-24.000 og det er ikke helt skørt alligevel.
vh

Prisen på uret inkl. salær bliver 23.400 kr og og mindst 7.000 i service og rem. Det er vildt overdrevet med ca .30.000 kr. for uret. Ja måske 32.000 kr.

Nicholas
sorry jeg troede det var 19 fra lauritz men jeg er slet ikke enig i, at de behøver kost 7 i service og rem. Service, hvis den virker - der hvor jeg kommer og tillagt lidt faktisk for jeg er nok mere kunde end en del andre 2.000 kr glas 300 - rem 500 krans ?? fornuftig pudsning 500-1000 - det ville aldrig løbe op i 7000 for mig hos en god vintage urmager
vh

Re: Kan den redes!? - baun - 06-12-2012

Det er ikke helt tosset hvis man have den i fin form for under 30 K vil jeg mene,

Det er en pre prof. med lige horn og de koster jo. Jeg tror i hvert fald ikke det er let at finde et i fin stand og nyserviceret til meget under 30 K, men jeg har nu heller ikke ledt efter en.

vh Baun

Re: Kan den redes!? - gmt-geek - 06-12-2012

Baun Skrev:Det er ikke helt tosset hvis man have den i fin form for under 30 K vil jeg mene,

Det er en pre prof. med lige horn og de koster jo. Jeg tror i hvert fald ikke det er let at finde et i fin stand og nyserviceret til meget under 30 K, men jeg har nu heller ikke ledt efter en.

vh Baun

Enig Per,

Der er ikke mange af de tidlige(=med lige horn) Seamastere - speddy'er eller Railmastere der går for peanuts længere!

Vh. Jon

Re: Kan den redes!? - hannover_dk - 06-12-2012

jeg ville ikke sælge min for 30 t faktisk - men det er også fordi den får ganske meget armtid. Jeg tror ikke den taber meget i forhold til de 30 i øvrigt. Jørgen Krognos hjalp mig i øvrigt til fornuftig pris til en ældre - grå patineret krans fra hans egne gemmer, som jeg overvejer at give den.
İmage
İmage

Min lidt nyere 145.012 er på originallænke men jeg kan faktisk bedst li 105.003 med lige horn og den meget vintage skive hvor der er mindre med skrift på. Lige 14.012 med skruede horn og originallænke til sammenligning
İmage

vh

Re: Kan den redes!? - Stenstrup - 06-12-2012

hannover_dk Skrev:
Stenstrup Skrev:
vh

Nicholas
sorry jeg troede det var 19 fra lauritz men jeg er slet ikke enig i, at de behøver kost 7 i service og rem. Service, hvis den virker - der hvor jeg kommer og tillagt lidt faktisk for jeg er nok mere kunde end en del andre 2.000 kr glas 300 - rem 500 krans ?? fornuftig pudsning 500-1000 - det ville aldrig løbe op i 7000 for mig hos en god vintage urmager
vh

Icon_e_smile En standardservice uden andet end pakninger koster ca. 4.000 kr. inkl polering, og der skal ikke skaffes nye dele til uret for vintagedele af den caliber er meget dyre. Chronographen er meget dårligt i uret, så fuld service skal uret have. Ok. 2.000 kr. glas. Det er også dyrt, men lad os sige 2.000 for glas og 500 for rem. Krans 1.000. TOTAL Ca 7.500, så de 7.000 kr. i totalservice er et held. Jeg har set nogle få af disse ure til renovering som sælger, og i den forfærdelige stand uret er i kan service gå helt op til 9.000 kr. Til gengæld for de 7.000 - 9.000 kr. i service får du også 1 års garenti på uret. Jeg kender kun servicepriserne fra min gamle forretning og fra Rolexforhandlere. Jeg mener at have fundet ud af at gamle vintageforhandlere er 10 til 20 % billigere, men dette urværk er jo meget specialt og dele er meget dyre.
VH
Nicholas

Re: Kan den redes!? - baun - 06-12-2012

Glas til 2000 - jeg troede at 200 kr passer bedre??

vh baun