Urdebatten / Urforum
Rolex på Lauritz - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Rolex og Tudor (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=68)
+--- Tråd: Rolex på Lauritz (/showthread.php?tid=77840)

Sider: 1 2

Re: Rolex på Lauritz - Stenstrup - 18-11-2012

Micki Jensen Skrev:Jeg vil godt vove pelsen og sige det første er fake:

1 - finish ser på de billede for ringe ud
2 - skiven står der ikke L på, det burde der når det er de nyere skiver og det er mig bekendt en nyere skive med den lyserøde farve
3 - air kun måler 34 mm, hvordan skiven så passer i sådan en strøelse kasse burde ikke kun lad sig gøre
4 - tal i lænken står meget skive og ikke så flot lavet.
5 - der hvor lænke og kasse møder hinanden ser det ikke rigtig ud

Det kan være de billeder snyder, men jeg ville ikke røre det ur.

Hej.
Nyere skivere har ikke L på sig. Det eneste mærke jeg lige kan komme i tanke om nu med L på istedet for T er Panarai.
Jeg har haft et Daytona 6263 i hånedne engang som var delvis fake og delvis 100 % orginal. Kun Rolex i schweiz kunne bkræfte dette. Ikke engang Klitgård kunne se deet, da urets serienummer skulle efterses.
Derfor mener jeg at der kan være fake dele i uret, men der er helt sikkert også orginaledele. Da Airking ikke er så special vil jeg tro at urværket er 100 % ægte, og det undersøger Lauritz også, men måske er de andre dele også ægte, men ny lænke sat på og krans. De ting kan være svære at bevise uden at man skal finde ud af besværlige ting med hensyn til lænkens serenumber.
Ihvertefald hvis man kan lide modellen, ville jeg købe det og hvis der var fake dele i det ville jeg bare returnere det igen. Men jeg synes selv at det ikke er så pænt. Lille og lidt grim og ingen dato.
VH
Nicholas

Re: Rolex på Lauritz - Stenstrup - 18-11-2012

Columbo Skrev:Jeg skrev til dem at det første er fake hvilket det også er....

Så vil det blive fjernet snart. Det blive spændende at se. Det er måske en fake med orginale dele. Urvæket er nemmest at se om det er ægte. De andre ting er noget sværerer. Jeg har set et par gange hvor folk selv har lavet deres eget design af Rolexur, med et par dele fra andre orginale modeller. Især kransen kan nemt udskiftes.

VH

Nicholas

Re: Rolex på Lauritz - peh - 18-11-2012

bjorn_e58 Skrev:Hvis DRSD'en var i orden skulle den så ikke vurderes til det dobbelte? Er det ikke kun bagstykke, skive og glas, der bare minder om en original? Og endelig: Hvorfor vælger man Laurirz som salgskanel, hvis man virkelig har noget unikt?

/Bjørn

Vurderingen er der ikke noget i vejen med imho.
Den stemmer fint overens med at det er en basket rød 1665'er.
Et service med nyt glas og jeg tror uret spiller 100% igen.

Det er ikke alle der har/ejer 'fede' ure der kender diverse urforaer endsige er fortrolige med internettet og dets muligheder (og her er der tale om den første ejer der har haft uret helt tilbage fra '73 - altså ikke noget hobby/investeringsur)
Det nyder bla. Lauritz og vintageurhandlerne godt af, og jeg vil da heller ikke udelukke, selv at sælge ur(e) hos Lauritz!
Hvis vurderingen er ok og der er sat minimumsbeløb på, er det da bare om at skyde den af der, i stedet for at bruge tid på diverse 'low ball'ere' Icon_e_wink

O