Urdebatten / Urforum
Rolex eftersyn. Skal? - skal ikke? - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77)
+--- Forum: Rolex og Tudor (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=68)
+--- Tråd: Rolex eftersyn. Skal? - skal ikke? (/showthread.php?tid=75983)

Sider: 1 2

Re: Rolex eftersyn. Skal? - skal ikke? - KlausM - 06-07-2011

De billeder siger ikke noget om manglende service på et ur der bruges til dagligt. Umiddelbart ser det ud som om de ure har ligget gravet ned i en have i en årrække Icon_e_surprised
Begynder dit ur at tabe tid kommer det ikke til at se sådan ud dagen efter. Der skal en helt anden påvirkning til.
Mvh
Klaus

Re: Rolex eftersyn. Skal? - skal ikke? - Mr. Tick - 06-07-2011

KlausM Skrev:De billeder siger ikke noget om manglende service på et ur der bruges til dagligt.

Det fremgår ellers af hjemmesiderne, at årsagen bag disse omfattende skader er manglende service samt tjek af tryk (eller hvad I kalder det).

Desuden er et lign. scenarie blevet bekræftet af en flink, fysisk større samt rødhåret urmager fra Klarlund på Østergarde.

Re: Rolex eftersyn. Skal? - skal ikke? - KimT - 06-07-2011

De har fået vand....... (ligner det)
Det har intet med manglende service at gøre.
Hvis man dykker med uret skal det tryktestes årligt.
Det er noget andet.

Re: Rolex eftersyn. Skal? - skal ikke? - hannover_dk - 06-07-2011

Faurschou Skrev:
KlausM Skrev:De billeder siger ikke noget om manglende service på et ur der bruges til dagligt.

Det fremgår ellers af hjemmesiderne, at årsagen bag disse omfattende skader er manglende service samt tjek af tryk (eller hvad I kalder det).

Desuden er et lign. scenarie blevet bekræftet af en flink, fysisk større samt rødhåret urmager fra Klarlund på Østergarde.
Manglende check af tryk og dermed vand i det - sikkert saltvand. Uret kommer ikke til at se sådan ud ved at slippe for service så længe det går pænt. Trykprøvning er nødvendigt hvert år hvis man dykker seriøst og hvert andet år i alle fald - hvis man vil bade og snorkle trygt med uret.
Det er ikke manglende service det billede Icon_e_smile
vh

Re: Rolex eftersyn. Skal? - skal ikke? - Sløjdlæreren - 07-07-2011

Sjovt nok med det trykprøve eftersyn...

Ringede igår til min urmager (der fortalte at han tidligere havde arbejdet ved Rolex i over 20 år) - og han fortalte, at det var rigeligt at trykprøve sit ur hvert 4. år - og så var man endda på den helt sikre side!

Men nu har jeg jo heller ikke et Rolex; men "kun" et Omega Seamaster... ;-P

Re: Rolex eftersyn. Skal? - skal ikke? - hannover_dk - 07-07-2011

Sløjdlæreren Skrev:Sjovt nok med det trykprøve eftersyn...

Ringede igår til min urmager (der fortalte at han tidligere havde arbejdet ved Rolex i over 20 år) - og han fortalte, at det var rigeligt at trykprøve sit ur hvert 4. år - og så var man endda på den helt sikre side!

Men nu har jeg jo heller ikke et Rolex; men "kun" et Omega Seamaster... ;-P
Måske lidt modigt - men sikkert korrekt. Rolex er noget af det mest forbandet vandtætte. Jeg tryk prøver heller ikke min ploprof i år - så det bliver år 2 hos mig uden og sikkert år 4 i levetiden, men jeg skal ikke lige under 10 meter som jeg ved det, og det skal det nok klare.
Skulle jeg proff dykke og være afhængig af uret, ville det få prøve, men jeg er enig, et virkeligt tæt dykkerur klarer sig i mere end 1 år (men så koster en alm trykprøve jo næsten ingen ting i øvrigt - så kommer man forbi sin urmand med uret - så er det nok fjollet at springe over)
vh

Re: Rolex eftersyn. Skal? - skal ikke? - Peter - 08-07-2011

Hej

De billeder der er blevet vist, er af et ur der har taget vand ind, og jeg vil gætte på saltvand, et Rolex bliver aldrig ødelagt af manglende service, men hvis rotorakselen knækker, kan man se spor efter slid på værkpladen, men hvornår den knækker er jo ret svært at vide, så det de skriver på de hjemmesider hvor du har fundet de billeder, er jo rent vrøvl, for sådant vil et Rolex aldrig komme til at se ud udelukkende på grund af manglende service, men det kan sagtens komme til at se sådan ud hvis man glemmer at få trykprøvet sit ur, og går ud i havet og bader med uret. Icon_e_surprised

MVH Peter