|
oyster lænke løskøb - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77) +--- Forum: Rolex og Tudor (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=68) +--- Tråd: oyster lænke løskøb (/showthread.php?tid=75361) Sider:
1
2
|
Re: oyster lænke løskøb - Mads Gjødesen - 12-02-2011 Den billigste løsning er vist at købe et Rolex i guld/stål frem for dit nuværende i stål. Det vil kun koste dig ca. 5 k i bytte. Der er ikke mange løse lænker på brugtmarkedet heller, så det er næppe løsningen. Jeg har det såmænd også ok med div. "sammenskudsgilder". Har det dog lidt anstrengt med dem der prøver at pimpe deres 116520 med en guldmodels skive og en hvidgulds lynette, hvis eneste formål er at uret skal ligne et 115509 /Mads Re: oyster lænke løskøb - KlausM - 12-02-2011 @Mads...for mit vedkommende er det nu ikke så meget et spørgsmål om at få et ur til at ligne et andet. Mht til SS Daytona er skive valget desværre stærkt begrænset (2). Lidt fjollet når uret koster små 70k og Rolex har skive udvalget. Det er derfor ikke for at ligne en hvidgulds udgave men mere at få en mere spændende (opdateret) skive. Mvh Klaus Re: oyster lænke løskøb - Magnum - 12-02-2011 bjorn_e58 Skrev:Det kan vi snildt få en diskussion om, Klaus! Selvom vi er lidenskabelige herinde, så skal man huske på at det er kun et ur. I min verden kan man gøre hvad man har lyst til, bare man selv er tilfreds. Det kan godt gøre ondt at se noget vintage blive f****d op, men det er ejeren som skal gå med det. Jeg kan godt forstå folk der giver 70k for en stål Daytona, og så ser f.eks. den fede nye hvidgulds panda-skive,og vil have den. Hvorfor skal man kun kunne vælge imellem 2 kedelige skiver når man betaler 70k. Det er rigtigt mange penge i mange menneskers øjne. Andre vil nok have en "det skal jeg nok selv bestemme" indstilling til Rolex politik. At købe en hvidguldskrans og knalde på er i mine øjne wannabe, men hvis ejerne vil smide de flere tusinde kroner efter det, så lad dem da. For de samme penge kunne de have købt en flot brugt hvidguld på rem, men hvis det andet gør dem glad, så er det deres penge. Re: oyster lænke løskøb - KimT - 12-02-2011 Magnum Skrev:Selvom vi er lidenskabelige heinde, så skal man huske på at det er kun et ur.100% enig hele vejen igennem. Re: oyster lænke løskøb - Proxi - 12-02-2011 bjorn_e58 Skrev:Er det uskyldigt at sætte en blå krans fra en 116619 på en 116610?Jeg synes det er uskyldigt. Eftersom man ved at sætte en blå krans på en 116610 ikke laver en efterligning af en i forvejen eksisterende model. For at det bliver en efterligning af 116619 mangler der trodsalt den noget markante blå skive samt PCL. Når det så er sagt, ved jeg ikke om jeg selv ville gøre det, hvis jeg havde et 116610 (jeg synes det ser godt ud, fordi jeg synes den blå skive er lidt for meget), da jeg bedst kan lide at holde mine ure i original stand. Det betyder dog ikke at jeg ikke kan finde på at sætte en uoriginal rem på, evt en nato/zulu uden det dog er tilsigtet at den skal ligne en mil sub. Re: oyster lænke løskøb - Mads Gjødesen - 14-02-2011 KlausM Skrev:@Mads...for mit vedkommende er det nu ikke så meget et spørgsmål om at få et ur til at ligne et andet. Mht til SS Daytona er skive valget desværre stærkt begrænset (2). Lidt fjollet når uret koster små 70k og Rolex har skive udvalget. Det er derfor ikke for at ligne en hvidgulds udgave men mere at få en mere spændende (opdateret) skive. Vi er helt enige om at der findes flottere skiver end de to kedelige i stålmodellerne. Jeg forstår godt dem der skifter skiven, men når lynetten også skiftes går der wannabe i den for mit vedkommende. At Rolex så burde lave en pandaskive-variant til deres stålmodeller, der var anderledes end til deres guldmodeller, er en helt anden snak /Mads |