Urdebatten / Urforum
Paypal igen igen - Printviselig Version:

+- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk)
+-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79)
+--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70)
+--- Tråd: Paypal igen igen (/showthread.php?tid=74707)

Sider: 1 2 3 4

Re: Paypal igen igen - Proxi - 24-09-2010

Bankoverførsel er mest sikker. Den kan dog også trækkes tilbage af køber.

Re: Paypal igen igen - KlausM - 24-09-2010

Proxi Skrev:Bankoverførsel er mest sikker. Den kan dog også trækkes tilbage af køber.
Er det faktum eller et gæt?
Jeg tvivler på at Den Danske Bank trækker penge fra ens konto uden at rådføre sig med ejeren først.
Mvh
Klaus

KlausM Skrev:Er det faktum eller et gæt?
Jeg tvivler på at Den Danske Bank trækker penge fra ens konto uden at rådføre sig med ejeren først.
Mvh
Klaus
Er ikke 100% sikker på at man kan i forbindelse med udenlandske transaktioner, men tror det. Man kan i hvertfald med indlandske transaktioner. Icon_e_smile

Re: Paypal igen igen - blue - 24-09-2010

Proxi Skrev:Er ikke 100% sikker på at man kan i forbindelse med udenlandske transaktioner, men tror det. Man kan i hvertfald med indlandske transaktioner. Icon_e_smile
Dér tager du fejl...

Magnum Skrev:Hvis han betaler med sit kreditkort f.eks. visa, til din paypal konto, så kan han ringe til visa og sige en masse, som gør at visa (og derved paypal) trækker pengene på din konto igen.
Har prøvet det, det var heldigvis ikke så dyr en fornøjelse.
Jeg tvivler meget stærkt på, at Visa blander sig i betalingsspørgsmål. Det er Paypal man skal henvende sig til, hvis noget går galt.

blue Skrev:Dér tager du fejl...
Okay, var som sagt heller ikke helt sikker. Troede bare godt man kunne når nu man kunne med indlandske transaktioner. Icon_smil

Re: Paypal igen igen - hannover_dk - 24-09-2010

Bankoverførsel er mest sikker - kan under alle normale omstændigheder ikke trækkes tilbage, hvis det er en overførsel, og ikke en betaling til banken med check (gummi)
Paypal er bedst for køber - men omvendt, så skal køber bevise en fejl ved uret eller leverancen. Han kan jo ikke bare sige det ikke er ankommet, hvis det rent faktisk er leveret med kvittering, hvad man naturligvis må sikre sig + forsikring.

Han kan sige det ikke er OK, men kan så ikke få sine penge igen, uden han skal bevise, at uret er returneret. Det er ikke det rene cowboy land som nogen mener Icon_e_biggrin

MEN - hvis han protesterer, så låses pengene, og de frigives først til køber, når han har bevist at han har returneret uret,eller bevist at det ikke er ankommet - og frigives først til sælger, når køber har indløst uret, og der er gået - mener jeg, 14 dage uden protest.

Din risiko ved Paypal bør derfor være, at du kan få uret retur hvis køber ikke er tilfreds og at du kan få låst pengene i den periode der kan gå, indtil uret er retur. Der er Paypal heller ikke just hurtige, men det er klart, at hvis køber bare snakker, og ikke returnerer, så får han en kortere frist, og så vil pengene blive frigivet.

NÅ - bankoverførsel er mere sikkert og hvorfor han ikke kan klare det fordi han rejser, lyder måske ikke så rart. De fleste kan faktisk i dag via netbanker og andet, overføre penge - også fra HK.

Der laves millioner af Paypal transaktioner, og langt de fleste går godt, men jeg ville nu nok alligevel, kræve bankoverførsel her.
vh

Re: Paypal igen igen - Magnum - 24-09-2010

blue Skrev:
Magnum Skrev:Hvis han betaler med sit kreditkort f.eks. visa, til din paypal konto, så kan han ringe til visa og sige en masse, som gør at visa (og derved paypal) trækker pengene på din konto igen.
Jeg tvivler meget stærkt på, at Visa blander sig i betalingsspørgsmål. Det er Paypal man skal henvende sig til, hvis noget går galt.

Hvis han har betalt med paypal via sit visa, så behøver han slet ikke blande paypal ind i det. Han skal bare kontakte kortudstederen, og så kører de sagen.

Re: Paypal igen igen - hannover_dk - 24-09-2010

Magnum Skrev:
blue Skrev:

Hvis han har betalt med paypal via sit visa, så behøver han slet ikke blande paypal ind i det. Han skal bare kontakte kortudstederen, og så kører de sagen.
Korrekt - men man kan sagtens kræve at det skal være via Paypal direkte, og se det på betalingen - påstår Paypal i alle fald - der skal være en konto knyttet direkte til paypal for at deres beskyttelse gælder. Gad vide, hvis han har betalt over visa til paypal, om deres beskyttelse i forhold til ham så virker, eller om sælger så ikke bare kan hæve beløbet
vh

Magnum Skrev:Hvis han har betalt med paypal via sit visa, så behøver han slet ikke blande paypal ind i det. Han skal bare kontakte kortudstederen, og så kører de sagen.
Mener du Visa eller bankerne? Under alle omstændigheder vil jeg tillade mig at sige at det ikke er korrekt - har man benyttet Paypal skal en evt. tvist gå gennem dem. Bankerne vil ikke tilbageføre penge, hvor Paypal har været inde over. De er i hvert fald ikke forpligtet til det.