|
IWC Aquatimer, MEN hvilken ? - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: IWC Aquatimer, MEN hvilken ? (/showthread.php?tid=74664) |
Re: IWC Aquatimer, MEN hvilken ? - Nopanic - 17-09-2010 Joepete Skrev:Hvordan ville du selv holde de to modeller op mod hinanden, Nicolai ?Aner det ikke, jeg ved af det gamle værk er super flot og godt. Den ny er jo 44 mm mens den gamle er 42mm. Men jeg syntes det er svært, de er jo meget forskellige i looket. Re: IWC Aquatimer, MEN hvilken ? - pbr - 17-09-2010 Nu er jeg jo kraftigt forudindtaget - men ret beset er der vel tale om to meget forskellige ure typemæssigt ! Som Joepete meget rigtigt skriver, så er det et valg mellem klassisk eller "pop" Fsv. angår kvalitet, så er lænkerne jo nok det samme - men hvis jeg skal være helt ærlig (uden at kende den nye, andet end ud fra artikler m.v.), så tror jeg, at du får meget mere håndværks- og forarbejdningsmæssig kvalitet i den gamle 3536. Her tænker jeg også på værket, der jo er meget kraftigt modificeret. Igen udtaler jeg mig, uden at have haft mulighed for at sammenligne de to ure ved siden af hinanden. Men jeg mener, at det er et kraftigt fingerpeg, når man tænker på, at IWC angiveligt holdt op med at producere den gamle model, fordi den kostede for meget at producere i forhold til, hvad den var prissat til. Det er jo ikke sådan, at de nyere Aquatimere blev billigere i udsalg efter, at man gik bort fra 3536 - altså, har de i mine øjne kun kunnet justere ét sted........... kvaliteten ! Nu er jeg jo ikke urmager og udtaler mig derfor uden faglig vægt. Det kunne være spændende at høre, om de faglærte urmagere her på siden, er enig i denne betragtning ! Men helt ærligt - hvem kan modstå den klassiske skønhed i dette ur !!?? Klik på billedet for at få det i fuld størrelse !
Re: IWC Aquatimer, MEN hvilken ? - KlausM - 17-09-2010 Du skal vælge det du synes bedst om. Der er blevet talt og skrevet rigtig meget om ref 3536 den seneste uge og det forvirrer dig i dit valg. Havde Peter ikke købt denne 3536 ville du så være i tvivl? Umiddelbart ville jeg i dette tilfælde ikke gå så meget op i hvordan den ser ud inden i. Det må være design og den udvendige finish der tæller. Mvh Klaus Re: IWC Aquatimer, MEN hvilken ? - Nopanic - 17-09-2010 Jeg havde kigget på den inden peter købet, men da jeg så den så syntes jeg bare den var federe end på billeder. Re: IWC Aquatimer, MEN hvilken ? - Finetime - 17-09-2010 Er ikke 1 sekund i tvivl 42 eller 44mm ingen betydning, tror også du er mest til den klassiske Re: IWC Aquatimer, MEN hvilken ? - Michael B - 17-09-2010 Af de to viste ville jeg tage den gamle model (3536), men faktisk synes jeg at efterfølgeren til 3536 er den flotteste Aquatimer, og den har du vist allerede. Citat:The 3536 is buy far the better buy.The finished caliber in this model is made with the old type of IWC finish and polish.IWC finish on their watches today is still good but nothing compaired to their older models.IWC changed their type of polishing and finish on their cheaper models a few years ago.I personaly think that the older models are made better. Willy the Wonderfull Willy, kan du fortælle mere om præcist hvad IWC laver ved deres ETA værker og hvornår de skiftede arbejdsmetode? Jeg er blot interesseret i at lære mere om den finishering af ETA værker som IWC er så kendte for. Vil ikke stjæle tråden, så måske i en anden tråd? /Michael Re: IWC Aquatimer, MEN hvilken ? - Tukjær - 17-09-2010 Jeg har set dem begge i virkeligheden, og begge er meget federe end billederne viser. Du er jo mest til de lidt større ure, så klart den nye..... Det var den, som jeg selv ville vælge, og du ved jo at vi har næsten identisk smag Re: IWC Aquatimer, MEN hvilken ? - Nopanic - 17-09-2010 Hvor høj er den nye ? Re: IWC Aquatimer, MEN hvilken ? - Finetime - 17-09-2010 Nopanic Skrev:Hvor høj er den nye ?Lige under 1,5cm (14mm) Kransen er jeg ikke vild med ser billig ud Re: IWC Aquatimer, MEN hvilken ? - Nopanic - 17-09-2010 Jeg har hørt at kransen ikke skulle se billig, når man får uret i hånden. |