|
GMT2c vs. ny sub - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77) +--- Forum: Rolex og Tudor (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=68) +--- Tråd: GMT2c vs. ny sub (/showthread.php?tid=74525) |
Re: GMT2c vs. ny sub - Sociologen - 24-08-2010 Overvejer om jeg skal købe et billigt 40 mm dykkerur, som jeg så kan bære et par uger for at vurdere, om jeg kan vende mig til størrelsen. Mine betænkeligheder går dog på, at dette ikke vil yde Rolex retfærdighed, idet et billigt ure utvivlsomt giver et ganske andet 'feel' end et designikon som fx submariner... Re: GMT2c vs. ny sub - Len - 24-08-2010 Sociologen Skrev:Overvejer om jeg skal købe et billigt 40 mm dykkerur, som jeg så kan bære et par uger for at vurdere, om jeg kan vende mig til størrelsen. Mine betænkeligheder går dog på, at dette ikke vil yde Rolex retfærdighed, idet et billigt ure utvivlsomt giver et ganske andet 'feel' end et designikon som fx submariner... Dårlig løsning... Du kan evt låne min Sub 14060m i 2 uger hvis du selv henter og bringer det tilbage i nordsjælland. Send en PB hvis du vil teste det. Re: GMT2c vs. ny sub - Tukjær - 24-08-2010 Len Skrev:Flot tilbud, Hans HenrikSociologen Skrev:Overvejer om jeg skal købe et billigt 40 mm dykkerur, som jeg så kan bære et par uger for at vurdere, om jeg kan vende mig til størrelsen. Mine betænkeligheder går dog på, at dette ikke vil yde Rolex retfærdighed, idet et billigt ure utvivlsomt giver et ganske andet 'feel' end et designikon som fx submariner... Re: GMT2c vs. ny sub - Sociologen - 24-08-2010 Len Skrev:Dårlig løsning... Du kan evt låne min Sub 14060m i 2 uger hvis du selv henter og bringer det tilbage i nordsjælland. Send en PB hvis du vil teste det.Det var da et utrolig generøst tilbud Faktisk er 14060'eren det Rolex, jeg er mest vild med pga. dets klassiske og stilrene udtryk... Jeg må overveje en anden løsning... Re: GMT2c vs. ny sub - Jacob K_phpbb3_import15709 - 24-08-2010 Først rigtig flot tilbud Hans Henrik, det er sku STORT !! Dernæst, om man er til GMT 2 eller den nye Sub er vist nærmest et religions spørgsmål. Jeg syntes at de ser nøjagtig lige store ud, dit billede retfærdiggør slet ikke urene med hensyn til størrelse. Se bare på breden af lænken, de er lige brede, men det ser det bestemt ikke ud til på billedet. Men efter at have set begge, syntes jeg de er lige store Jeg vil klart vælge SUB'en. Den nye lænke, med justerings muligheder, er rigtig fed. Jeg bryder mig ikke så meget om det polerede midter led på GMT'en, og så syntes jeg generelt bare bedre om Submariner'en end GMT'en (nok også derfor jeg har 5 sub og ingen GMT Kvaliteten på uret og lænken er nøjagtig lige gode !! Det er lidt om man er til moren eller datteren...... Jacob Re: GMT2c vs. ny sub - Rolex COMEX - 24-08-2010 En ganske udbredt misforståelse mht. den nye Sub 116610/13 etc. & den ”nye” GMT 116710/13 etc. er at de deler samme kasse – lige med undtagelse af bagkasse. Det gør de ikke. Den nye Sub er lidt tykkere, primært pga. den kraftigere bagkasse & derudover er hornene ca. 0,5 mm bredere. Ser man godt efter er det forholdsvis nemt at spotte på billederne fra Rolex – især når man ved det! Re: GMT2c vs. ny sub - donjensen - 24-08-2010 Jeg er selv ret lun på den nye Sub i grøn/grøn, men er ligesom dig meget i tvivl om størrelsen er stor nok til mig. Prøvede også et deep sea, og der passer størrelsen bedre, men det er lige tykt nok, og måske ikke så elegant som et Rolex skal være. Mægtigt flot tilbud af dig Hans Henrik =:o) Re: GMT2c vs. ny sub - Len - 24-08-2010 Sociologen Skrev:Det var da et utrolig generøst tilbud Men jeg vil ikke have det rart med at bære et ur i den prisklasse, som ikke er mit eget. Jeg er simpelthen for bange for, at jeg uforsætligt kommer til at 'skade' uret. Men tusinde tak for muligheden Helt ok Re: GMT2c vs. ny sub - Sociologen - 24-08-2010 Hvordan vil I vurdere lænkerne på GMT2c hhv nyt sub i forhold til fx 14060? Re: GMT2c vs. ny sub - Rolex COMEX - 24-08-2010 Sociologen Skrev:Hvordan vil I vurdere lænkerne på GMT2c hhv nyt sub i forhold til fx 14060? 14060: God (enkel & funktionel). 116710: Bedre. 116610 / 116660: Bedst. |