|
GMT Master IIc eller den nye Sub? - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77) +--- Forum: Rolex og Tudor (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=68) +--- Tråd: GMT Master IIc eller den nye Sub? (/showthread.php?tid=73916) |
Re: GMT Master IIc eller den nye Sub? - bjorn_e58 - 14-05-2010 Rasmus, som det vist tydeligt fremgår, så bliver du altså nødt til at tage en beslutning selv! Men faktisk har vi ikke svaret på det, du spurgte om, nemlig om værk/konstruktion. Der er meget minimale forskelle: GMT'en har værket med 24h viser, det har Sub'en ikke, men de er ellers meget ens. Sub'en har lidt bedre pakninger så den kan klare det højere tryk; men det er kun relevant, hvis du er dykker. Så svaret på dit egentlige spørgsmål er: I praksis stort set ikke. Så tough luck - valget er dit! /Bjørn. Re: GMT Master IIc eller den nye Sub? - RJ_phpbb3_import15786 - 15-05-2010 Hej drenge! Tak for de mange svar, selv om det ikke har gjort mit valg nemmere, er det overvældende med så mange tilbagemeldinger på så kort tid - tak for det! Som Bjørn er inde på, er det meget subjektivt om man foretrækker den ene model frem for den anden, og naturligvis en beslutning jeg selv må tage.... men får man ikke større problemer her i livet, skal man vist være godt tilfreds Hvad jeg har læst mig til, er de eneste forskelle på de to modeller følgende(ret mig endelig hvis jeg tager fejl): - Lynetten - GMT viseren - De blanke midterled - En mindre forskel i konstruktionen af låsen - Prisen på Sub'en bliver ca 2K højere Det mest rationelle, vil som Stinger nævner, være at vente på at den nye Sub rammer Klarlund og så sammenligne de to side om side, men hvornår skal jeg forvente at Sub'en kommer til DK? Mvh. Rasmus Re: GMT Master IIc eller den nye Sub? - Len - 15-05-2010 Ifølge Klarlund så bliver det omkring efteråret at den kommer til dem. Det betyder dog ikke at du kan få en når de kommer, da det går efter venteliste.... Re: GMT Master IIc eller den nye Sub? - Stenbukken - 15-05-2010 Du skal også være opmærksom på, om du kan lide den ekstra viser på GMT'eren. Det har jeg nemlig hørt fra andre, at de var træt af når de ikke brugte den funktion. Re: GMT Master IIc eller den nye Sub? - KlausM - 15-05-2010 Jeg har haft GMT'en og blev træt af den 3. viser. Det skal dog lige siges at jeg aldrig har været til GMT ure. Rolex GMT er dog super lækker og jeg tvivler på at den nye Sub bliver mindre lækker. Tekniske set er de på samme niveau så skal man vælge er det nok primært det visuelle udtryk der er afgørende samt pasform. Mvh Klaus Re: GMT Master IIc eller den nye Sub? - bjorn_e58 - 15-05-2010 Stenbukken Skrev:Du skal også være opmærksom på, om du kan lide den ekstra viser på GMT'eren. Pudsig kommentar, jeg havde faktisk ikke overvejet, at nogen kunne synes, den ekstra viser var til "besvær". Det er igen rent subjektivt, men for mig er den ekstra viser noget af det vigtigste ved uret. Selv når jeg bruger min exp-II har jeg det stillet så 24h viseren viser en alternativ tid af interesse. /Bjørn. Re: GMT Master IIc eller den nye Sub? - Stenbukken - 15-05-2010 Jeg har prøvet et GMT Master og jeg fandt ikke funktionen trættende tværtimod. Men flere jeg har snakket med, som har GMT'eren, synes den eksta viser kunne virke træls. Re: GMT Master IIc eller den nye Sub? - Nopanic - 19-05-2010 Peter S Skrev:Er der for øvrigt nogen der ved om markørerne på den nye Submariner lyser blåt som på DeepSea´en?Ja den nye sub lyser også blåt, det skulle være lettere at se den blå lume når man er under vandet. Re: GMT Master IIc eller den nye Sub? - Claus_K - 19-05-2010 bjorn_e58 Skrev:Sub'en har lidt bedre pakninger så den kan klare det højere tryk; men det er kun relevant, hvis du er dykker. Ikke helt rigtigt...pakninger, kasse og glas er præcis det samme. Eneste forskel er at bagkassen på GMT'en er lidt tyndere. Ved almindelig fritidsdykning (som meget meget sjældent går dybere end 40m) er det ikke et praktisk problem, som er nødvendigt at ta' højde for. Hvad angår "robusthed" og det "komfortable" er eneste forskel reelt spændet, som på Sub'en kan justeres (næsten) trinløst Re: GMT Master IIc eller den nye Sub? - RJ_phpbb3_import15786 - 19-05-2010 Claus_K Skrev:Ikke helt rigtigt...pakninger, kasse og glas er præcis det samme. Eneste forskel er at bagkassen på GMT'en er lidt tyndere. Hej Claus Betyder det at GMT'eren, på trods af en ratingen på kun 100 m, er stort set lige vandtæt som Sub'en med en rating på 300 m? Kunne man fx. benytte det til dyk på 18 m? Jeg kan se i en anden tråd, at du for nyligt er blevet den lykkelige ejer af en GMT - stort tillykke:) Hvordan er din opfattelse af uret her efter et par uger? Mvh. Rasmus |