|
Vundet et ur - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Hovedfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=79) +--- Forum: Urforum (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=70) +--- Tråd: Vundet et ur (/showthread.php?tid=71650) |
Re: Vundet et ur - Fabritius - 01-05-2009 peter Skrev:Hej FabritiusJeg tror nu ikke at det er smidt påen masse fora. Så vidt jeg husker er en af dem der har stået bag spørgeskemaet aktiv bryger på det bilforum hvor jeg så linket. Altså er det ikke fordi de har haft gang i en spamkampagne. Det kan faktisk også være at det bare var en tilfældig bruger der postede et link uden at han havde noget med Festina at gøre. Det er heller ikke unormalt derinde. Re: Vundet et ur - Peter - 02-05-2009 Hej Fabritius Nu ved jeg ikke hvad for et bilforum du omtaler, og jeg kender kun den ene af de to der står bag spørgeskemaet, og han er sportsnørd. MVH Peter Re: Vundet et ur - jacob jensen - 02-05-2009 Det er en fejl i jeres opdragelse at i ingen interesse har i fodbold det skal bare være engelsk fodbold Der er kun ET hold for mig de røde fra Merseyside,tag på Anfield og syng med når The Kop starter You Never Walk Alone (jeg får våde øjne af bare at skrive det) så er man til fodbold,jeg har selv været der 2 gange og jeg græd begge gange. Men for No fodbold mennesker er det ikke til at forstå dansk fodbold siger mig intet jeg ser dårligt nok landskampe. Meget Off sorry Jaguar ure siger mig ligeså meget som danske fodbold,kender intet til dem Re: Vundet et ur - Geodoc - 02-05-2009 GTwatch Skrev:Lighed med AP RO... I må have drukket af natpottenOverordentlig tilfredsstillende forklaring. Hvad anvendes kærven i 'bolten' til? Med venlig hilsen - Geodoc Re: Vundet et ur - GTwatch - 02-05-2009 Geodoc Skrev:Kærven er "synsbedrag" - og dog, den anvendes til at "holde mod" med (man kan jo ikke anvende en skiftenøgle, da bolthovedet er i niveau med lynetten).GTwatch Skrev:Lighed med AP RO... I må have drukket af natpottenOverordentlig tilfredsstillende forklaring. Hvad anvendes kærven i 'bolten' til? Re: Vundet et ur - makita - 02-05-2009 hannover_dk Skrev:GTwatch Skrev:Lighed med AP RO... I må have drukket af natpottenJo jo - den var nok lidt tynd - men du kan nok med lidt god vilje se at det bezel med anden farve og skruer til fastgørelse skaber en vis lighed som jeg ikke helt tror er utiltænkt i den slags billig mærker som Festina der ofte napper en del design elementer fra de store, uden at komme så tæt at det på nogen måde er fake eller "homage" Som RO så igen har kopieret fra verdens første armbåndsur, Cartier Santos eller hür(både skruer og bicolor)??????? Re: Vundet et ur - Fabritius - 02-05-2009 Geodoc Skrev:I min verden er en bolt og en skrue meget tæt på at være det samme. Hvad adskiller dem?GTwatch Skrev:Lighed med AP RO... I må have drukket af natpottenOverordentlig tilfredsstillende forklaring. Hvad anvendes kærven i 'bolten' til? Re: Vundet et ur - RunesS_phpbb3_import15750 - 02-05-2009 Fabritius Skrev:Geodoc Skrev:I min verden er en bolt og en skrue meget tæt på at være det samme. Hvad adskiller dem?GTwatch Skrev:Lighed med AP RO... I må have drukket af natpottenOverordentlig tilfredsstillende forklaring. Hvad anvendes kærven i 'bolten' til? Hvis man kigger i et leksikon så har en skrue et tilspidsende gevind, som ikke passer i en møtrik med ligesidet gevind, og bolten har så et gevind som ikke spidser til, og som passer i en møtrik. Når man siger det i denne sammenhæng, så er en bolt en med en møtrik i den anden ende, hvorimod en skrue sidder fast ned i noget. I et værk kunne det f.eks. være platinen den skruede ned i. Re: Vundet et ur - Fabritius - 02-05-2009 RunesS Skrev:Hvis man kigger i et leksikon så har en skrue et tilspidsende gevind, som ikke passer i en møtrik med ligesidet gevind, og bolten har så et gevind som ikke spidser til, og som passer i en møtrik.Det ramte min definition meget godt., og nu fangede jeg også hvad der blev ment. Tak for opklaringen Re: Vundet et ur - hannover_dk - 02-05-2009 GTwatch Skrev:HOLDE MOD MED??? Hvordan skulle den sekskantede møtrik dog kunne køre med rund - man kan da bare trække den ned i sit hul og så spænde - det er en gimmick - det skal ligne et koøje Muuuuuligvis (ko nå undskyld)Geodoc Skrev:Kærven er "synsbedrag" - og dog, den anvendes til at "holde mod" med (man kan jo ikke anvende en skiftenøgle, da bolthovedet er i niveau med lynetten).GTwatch Skrev:Lighed med AP RO... I må have drukket af natpottenOverordentlig tilfredsstillende forklaring. Hvad anvendes kærven i 'bolten' til? vh |