|
Seamaster Bond taber tid... - Printviselig Version: +- Urdebatten / Urforum (https://urdebatten.dk) +-- Forum: Mærke-dedikerede urfora (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=77) +--- Forum: Omega (https://urdebatten.dk/forumdisplay.php?fid=80) +--- Tråd: Seamaster Bond taber tid... (/showthread.php?tid=71397) Sider:
1
2
|
Re: Seamaster Bond taber tid... - Sløjdlæreren - 24-03-2009 Ind til service... Ja, jeg synes måske det er lidt svært at leve med, at ens dyre ur taber tid - inden for det COSC acceptable ud fra mine ikke videnskabelige målinger siden jeg fik det; men de 8 - 9 sekunder det er kommet bagefter siden igår, er vel ikke i orden...? Som sagt er det mit første ur med automatik og jeg ved ikke helt om mine forventninger til præcision er forhøje? Måske en del af charmen er, at man skal vænne sig til at stille på uret oftere end quartz...? Re: Seamaster Bond taber tid... - hannover_dk - 24-03-2009 Sløjdlæreren Skrev:Ind til service... Ja, jeg synes måske det er lidt svært at leve med, at ens dyre ur taber tid - inden for det COSC acceptable ud fra mine ikke videnskabelige målinger siden jeg fik det; men de 8 - 9 sekunder det er kommet bagefter siden igår, er vel ikke i orden...?Sløjdlærer - 8 sek siden i går er jo fordi du har forsinket det ved at lægge det på siden - det er jo 4 over din lange måling - det kan du da ikke undre dig over. De råd du fik var jo at hvis det lå på siden normalt, kunne du lægge det fladt - hvor det går hurtigst, og ikke helt modsat som du jo gjorde vh Re: Seamaster Bond taber tid... - Sløjdlæreren - 25-03-2009 Claus_K skriver: Hvis ellers det er et stabilt tab (lige meget hver dag), så prøv at ekserimentere lidt med at ligge det i forskellige stillinger om natten (krone op, krone ned, glas op, glas ned osv.). Du kan sagtens være heldig at finde en stilling hvor det vinder et par sek. over natten. På den måde kan du faktisk ha' et ur som altid er "spot on" Ud fra dette mener jeg da sagtens, at man kan udlede, at uret kan komme til at gå hurtigere, hvis det også ligger på siden med kronen op ad - det er forskelligt fra ur til ur. Jeg har som sagt før ingen erfaring med automatik og urs placering om natten; men det har du og du har sikkert ret - jeg takker i hvert fald for din hurtige hjælp Nu vi er ved urets placering om natten - er der så ikke noget om, at den vandrette placering slider mindst på uret? Re: Seamaster Bond taber tid... - hannover_dk - 25-03-2009 Sløjdlæreren Skrev:Claus_K skriver: Hvis ellers det er et stabilt tab (lige meget hver dag), så prøv at ekserimentere lidt med at ligge det i forskellige stillinger om natten (krone op, krone ned, glas op, glas ned osv.). Du kan sagtens være heldig at finde en stilling hvor det vinder et par sek. over natten. På den måde kan du faktisk ha' et ur som altid er "spot on"Jo sikkert, det hænger jo fint sammen med at det kan forsinke uret lidt at ligge på siden, men det er i småtingsafdelingen - men uanset hvad, så er det korrekt hvad jeg skriver, ligge flat giver mindst tab normalt, så du kan ikke eksperimentere dig ud af et tab ved at lægge det på siden desværre. vh Re: Seamaster Bond taber tid... - Sløjdlæreren - 07-04-2009 Bare en lille opdatering... Status efter 10 dage er at uret er 55 sekunder bagefter tekst-tv på TV2... Er det for stort et tab - eller er det som det skal være med et automatik-ur? Re: Seamaster Bond taber tid... - DonWerner - 07-04-2009 Sløjdlæreren Skrev:Bare en lille opdatering... 55 sek. på 10 dage er ikke urimeligt. Var det mit ur ville jeg ikke foretage mig yderliger. |